Noua Serie G duce mai departe moștenirea camionului rigid 777

MEq
By MEq mai 6, 2019 14:42

Noua Serie G duce mai departe moștenirea camionului rigid 777

Noul camion off-highway Cat 777G duce mai departe moștenirea performanței, a fiabilității și a durabilității pe termen lung consacrată de modele 777 încă din 1977, atât în domeniul exploatărilor miniere, cât și în aplicații terasiere. Sarcina utilă nominală a lui 777G este de 89,4 tone, cu un volum standard al benei de 64,1 m3. Designul lui 777G (camion ce înlocuiește modelul 777F) pune accent pe eficiența consumului de combustibil, vizibilitatea sporită, confortul și siguranța operatorului. Pe noul 777G l-am văzut la standul Caterpillar de la Bauma 2019.

Motorul noului 777G este unul Cat C32 ACERT ce îndeplinește standardele US EPA Tier 4 Final / EU Stage V, însă este disponibil și în configurații care se încadrează în standardele de emisii ale țărilor mai puțin reglementate. Motorul are o putere de 1.025 hp (765 kW) și încorporează o serie de funcții de conservare a combustibilului.

Auto Neutral Idle îi permite transmisiei lui 777G să comute intermitent în poziția neutru atunci când motorul camionului funcționează la relanti într-o treaptă de mers înainte, pentru a evita blocarea convertizorului de cuplu și creșterea turației motorului. Engine Idle Shutdown – o funcție selectată de operator – oprește motorul atunci când merge la relanti în staționare (parcare) pentru un interval de timp prestabilit. Speed Limiting (o alternativă la ”gear-limiting”) îi permie camionului să ruleze la o turație mai eficientă pentru consumul de combustibil, în cea mai eficientă treaptă de transmisie. Transmisia Advanced Productivity Electronic Control Strategy (APECS) controlează creșterea eficienței consumului de combustibil prin menținerea impulsului și a turației în pante, în timpul schimbării treptelor de viteză.

În plus, 777G are două moduri de operare – Standard Economy și Adaptive Economy. Primul economisește combustibil prin reducerea puterii motorului cu 0,5 până la 15%, în funcție de condițiile economice și ale flotei pe un anumit șantier. Cel de-al doilea mod necesită o bază de producție pentru șantier și presupune folosirea display-ul Advisor; apoi, pe măsură ce camionul efectuează ciclul de transport, sistemul evaluează automat puterea necesară pentru a respecta cerințele de bază. Atunci când este nevoie este folosită puterea maximă; dacă nu este cazul, se aplică o putere redusă. Eficiența performanței lui 777G este îmbunătățită cu un cuplu motor cu 7% mai mare și o creștere a turației maxime.

Siguranță și confort
777G are o cabină reproiectată, în care accesul este mai ușor (intrare/ieșire), cu un nou scaun pentru șofer (plus un scaun suplimentar pentru trainer pe partea dreaptă). Noua consolă cu manetă integrată de schimbare a treptei de viteză și basculare îmbunătățește confortul. Designul camionului subliniază, de asemenea, o vizibilitate îmbunătățită atât la nivelul zonei de lucru, cât și al instrumentelor de bord. Vizibilitatea generală este crescută și de sistemul opțional de detectare a obiectelor din proxmitatea mașinii.

Siguranța operatorului este un factor principal pentru 777G, cabina încorporând structuri de protecție la răsturnare și cădere. Geamurile frontal și stânga sunt din sticlă laminată, iar ieșirea de urgență se face prin fereastra rabatabilă din dreapta. Comutatorul de oprire a motorului de la nivelul solului este ușor accesibil, iar în cazul defectării sistemului de direcție principal există unul secundar. Toate roțile au frâne puternice cu discuri umede. Durata de viață a sistemului de frânare poate fi extinsă prin folosirea frânei de motor, iar indicatorul de uzură a frânelor facilitează întreținerea în timp util. Pentru un control mai bun la coborâre, mașina dispune de retarder automat, iar noul sistem de control al tracțiunii cu direcție sensibila asistă operatorul în condiții de teren deteriorat.

Structuri
Structurile principale ale lui 777G sunt proiectate pentru durabilitate pe termen lung în condiții aspre de operare, concepute pentru a excede ciclul de viață a trenului de rulare al mașinii. În zone expuse la tensiuni ridicate sunt folosite strategic structuri turnate chesonate, iar noul design al șasiului frontal crește unghiul de atac în rampe și în pante. Puntea spate heavy-duty permite o lubrifiere mai bună și accesul la componentele principale.

Bena Dual Slope, proiectată pentru o retenție optimă a materialului pe drumurile cu pante abrupte, are un centru de greutate coborât și centrat, pentru o stabilitate optimă. Capacitatea de încărcare este de 60,2 m3 în configurația standard. Pentru materialele mai ușoare, capacitatea benei poate fi crescută prin extinderea pereților laterali. Secțiunea în X a benei are o podea plată ce facilitează dozarea materialului într-un concasor; pentru aceasta, capacitatea standard este de 64,1 m3. Benele pentru transportul de materiale ușoare oferă capacități de până la 126 m3.

La camionul 777G, durata de viață a anvelopelor poate fi extinsă cu ajutorul funcției TKPH/TMPH care calculează sarcina pe roată, iar pentru a menține curate componentele trenului de rulare este disponibil un pachet de protecție împotriva noroiului. Durata de viață a filtrului de ulei hidraulic este de 1.000 de ore în condiții normale.

MEq
By MEq mai 6, 2019 14:42

Follow Us

Visit Us On TwitterVisit Us On InstagramVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On Pinterest