Yanmar lansează noul dumper pe șenile C50R-5A

MEq
By MEq octombrie 19, 2020 23:53

Yanmar lansează noul dumper pe șenile C50R-5A

Yanmar Compact Equipment EMEA prezintă un nou utilaj care se adaugă portofoliului său de dumpere pe șenile. Noul C50R-5A combină dimensiunile compacte, puterea impresionantă și durabilitatea remarcabilă cu un tren de rulare unic, care excelează chiar și în cele mai dificile condiții de lucru.

Dotat cu un motor Yanmar 4TNV94FHT Stage V, de 111 hp (83,2 kW) și injecție directă, C50R-5A dezvoltă un cuplu de 410Nm la 1700 rpm. Echipat cu un sistem common rail și control electronic al motorului, puterea este livrată exact atunci când este nevoie. Dumperul poate atinge viteze de deplasare de până la 9,5 km/h, iar rezervorul său de 121 litri îi asigură mai puține opriri pentru realimentare. Motorul utilizează un sistem de recirculare a gazelor de evacuare (EGR) pentru reducerea oxizilor de azot (NOX), alături de un filtru de particule diesel (DPF) și de tehnologia de reducere catalitică selectivă (SCR), pentru un impact minim asupra mediului. Catalizatorul de oxidare diesel din cadrul filtrului de particule nu necesită întreținere, ceea ce ajută dumperul C50R-5A să atingă intervale de service de 500 de ore.

Robustul carrier este disponibil în două configurații diferite: un model standard cu bascularea benei pe trei părți (C50R-5A) și unul cu benă rotativă (C50R-5ATV). Modelul standard poate deschide fiecare oblon separat (stânga, dreapta, spate), are o gardă la sol de 658 mm și descarcă la un unghi de 65 de grade. La modelul C50R-5ATV, întreaga suprastructură este montată pe un cadru rotativ care poate pivota la 90 de grade stânga/dreapta. Astfel, dumperul poate descărca cu precizie materialul în timp ce se deplasează de-a lungul unui șanț.

C50R-5A poate transporta o sarcină de până la 3.800 kg (standard) și de 3.500 kg (benă rotativă). Acest lucru, combinat cu lățimea totală de 2,2 m, lungimea de 4,54 m și capacitatea de a vira la 360 de grade pe loc în șapte secunde, demonstrează perfect performanțele de top ale dumperului. Această capacitate se datorează, parțial, noii transmisii HST de la Yanmar. Reglările automate ale presiunii hidraulice îi permit dumperului C50R-5A să se rotească lin, fără întreruperi ale motorului, făcându-l mai ușor și mai rapid de operat.

Trenul de rulare folosește un sistem hidraulic de tensionare care reduce semnificativ timpii de nefuncționare prin eliminarea operațiilor necesare de tensionare a șenilelor, contribuind la reducerea costului total de proprietate. Fiecare rolă este montată pe boghiuri cu mișcare liberă pentru a permite o absorbție mai bună a șocurilor, prelungind durata de exploatare a trenului de rulare și asigurând o deplasare mai confortabilă. Șenilele de 450 mm lățime contribuie, de asemenea, la distribuirea uniformă a greutății utilajului – chiar și complet încărcat, C50R-5A are o presiune la sol de până la 32,4 kPA.

Având experiență în proiectarea unora dintre cele mai fiabile dumpere pe șenile de pe piață, Yanmar știe cum să producă un utilaj simplu și intuitiv. Manetele de deplasare servo-asistate sunt ușor de utilizat, lungimea lor oferă precizie, reduce oboseala și îmbunătățește productivitatea. O interfață digitală LCD îi asigură operatorului informații esențiale despre utilaj (status, erori, avertizări și alerte de întreținere a filtrului de particule).

Un alt element de notat este consola reversibilă a scaunului cu suspensie. Astfel, operatorul e întotdeauna cu fața spre direcția de deplasare a utilajului. Spațiul în cabină e amplu și toate comutatoarele sunt amplasate în vecinătatea monitorului LCD pentru a îmbunătăți vizibilitatea și ușurința operării.

Siguranța a fost prioritară în proiectarea modelului C50R-5A. Structura cabinei îndeplinește certificarea ROPS (Roll-Over Protective Structure) și FOPS (Falling Object Protection Structure) Nivelul 1. Partea posterioară a cabinei este protejată de un grilaj de oțel. Toate punctele de întreținere pot fi accesate de la nivelul solului. Treptele de siguranță și balustradele permit accesul în siguranță la compartimentul motor.

MEq
By MEq octombrie 19, 2020 23:53