Volvo Penta şi-a prezentat la Conexpo conceptul Stage V

MEq
By MEq martie 15, 2017 22:23

Volvo Penta şi-a prezentat la Conexpo conceptul Stage V

Ca și în stadiile precedente de emisii, gama Stage V include toate cele cinci motoare – D5, D8, D11, D13 și D16 – oferind aceleaşi puteri intre 105-565 kW (143-770 CP) ca modelele existente Volvo Penta pentru aplicaţii industriale, off-road. Un motor D11 împreună cu sistemul său de posttratare a gazelor evacuate (EATS) a fost expus la Conexpo 2017 pentru a demonstra platforma Stage V a companiei.

Reglementările Stage V vor intra în vigoare în ianuarie 2019 în Europa, impunând noi limite de emisii pentru motoarele diesel și cu aprindere prin scânteie, utilizate într-o varietate de aplicații industriale. Domeniul de aplicare al reglementărilor este setat să se extindă, pentru prima dată, şi pentru motoarele sub 19 kW și peste 560 kW, care vor fi incluse în legislație. Și, în timp ce reglementările în vigoare Stage IV limitează masa totală a emisiilor de particule, norma Stage V va implica, de asemenea, şi numărul de particule emise.

Noua platformă Stage V de la Volvo Penta a fost optimizată pentru a îndeplini standardele de emisii viitoare. Volvo Penta a profitat de conceptele dovedite, deja existente în cadrul Grupului Volvo. Noua gamă Stage V asigură instalarea comună între diferite niveluri de emisii. Programul de motoare va fi consecvent, de la Stage II la Stage V, care este extrem de benefic pentru producătorii de echipamente originale (OEM). „Asigurăm compatibilitate cu legislația privind emisiile anterioare utilizând același layout de hardware și reutilizând arhitectura electrică, pentru a fi siguri că avem coerență între diferitele etape de emisii”, a adăugat Johan Carlsson, chief technology officer la Volvo Penta.

Pentru Stage V, motorul a fost echipat cu o turbină cu geometrie fixă, ceea ce contribuie la reducerea complexității, îmbunătăţirea consumului de combustibil și creşterea eficienței. Un sistem de injecție common-rail reduce nivelurile de zgomot și asigură un consum redus de combustibil.
Motoarele Volvo Penta Stage V şi sistemul EATS sunt proiectate să lucreze împreună pentru a maximiza regenerarea pasivă în timpul funcționării normale. La nevoie, dispozitivele de management al căldurii montate pe motor vor crește automat temperatura de evacuare. Tehnologia foarte eficientă de reducere catalitică selectivă (SCR) permite utilizarea unui motor de complexitate redusă, cu un design robust. În plus, conceptul motorului se asigură că pentru sistemul EATS este ușor să menţină o temperatură favorabilă în timpul funcționării normale.

Abordarea Stage V de la Volvo Penta nu presupune regenerare la temperaturi ridicate, datorită faptului că nu este necesară regenerarea sulfului în catalizatorul SCR; este necesară doar regenerarea perticulelor de funingine pentru a curăța filtrul de particule (DPF).

Expus la Conexpo, noul D11 Stage V, TAD1180-1182VE, este un motor în 6 cilindri, puternic, fiabil şi eficient. Cu puteri între 235-285 kW (320-388 hp), noul D11 este conceput pentru a oferi putere şi cuplu maxim la turaţii reduse. D11 include toate caracteristicile cheie ale conceptului Stage V, precum sistem de injecţie common-rail, EGR fără răcire, EPG şi supapă de admisie. Volvo Penta oferă un sistem EATS (posttratare a gazelor evacuate) flexibil, care asigură ușurința instalării, operării și întreținerii. O abordare modulară asigură instalarea EATS într-un număr diferit de configurații și poziții.

Sistemul EATS include următoarele componente:
DOC (Diesel Oxidation Catalyst)
DPF (Diesel Particulate Filter)
Injecție de DEF/AdBlue
SCR (Selective Catalytic Reduction)
ASC (Ammonia Slip Catalyst)

MEq
By MEq martie 15, 2017 22:23