Volvo Penta face echipă cu Sandvik pentru aplicaţii grele în industria minieră

MEq
By MEq mai 10, 2016 22:26

Volvo Penta face echipă cu Sandvik pentru aplicaţii grele în industria minieră

Noul motor de 16 litri de la Volvo Penta este instalat pe cel mai recent camion pentru subteran de la Sandvik, modelul TH663, pentru a asigura performanţe mai bune şi costuri reduse. Volvo Penta a colaborat cu producătorul de echipamente Sandvik Mining & Construction pentru a dezvolta un motor potrivit pentru aplicații miniere grele.

TAD1643VE-B, lansat luna trecută la Bauma, este acum noul motor al celui mai recent camion pentru subteran de la Sandvik. Companiile au lucrat împreună după ce Sandvik a revenit la motoare Volvo Penta pentru înlocuirea motoarelor existente de 19 litri de pe camioanele sale TH663.

„Am mai lucrat cu Volvo Penta şi pe alte proiecte şi avem o relaţie strânsă cu ei”, a declarat Mark Ryan, product line manager pentru camioane, încărcătoare şi transport în divizia mining de la Sandvik. „Performanţele lor, atât în materie de tehnologie, cât şi de customer service, sunt exemplare, astfel că nu am stat mult pe gânduri în a le cere ajutorul pentru acest utilaj. Aveam nevoie de un motor cu putere mare, de dimensiunea şi categoria potrivite, care să fie robust şi eficient în ce priveşte costurile de instalare, dar să funcţioneze ca cele precedente.”

Camionul pentru subteran Sandvik TH663 cu motor Volvo Penta de 16 litri a fost testat intens, iar acum este operaţional în minele de fier din Australia. „Mediul subteran este unul cu adevărat aspru. Motoarele camioanelor noastre trebuie să facă faţă unor cicluri de lucru grele şi să transporte continuu încărcături la suprafaţă, pe pante abrupte. Acestea sunt cu adevărat aplicaţii dure, însă am observat că graţie cuplului bun al motoarelor, camioanele noastre urcaă mai rapid rampele, comparativ cu precedentele maşini cu motoare de 19 litri. Motorul produce mai puţine emisii, ceea ce înseamnă o ventialţie mai bună în mine şi un impact minim asupra mediului”, a mai spus Mark Ryan.

Eficiența consumului de combustibil este mai mare, de vreme ce motorul Volvo are un design mai nou și superior motoarelor pe care le aveam; timpii morți vor fi reduşi și anticipăm că, per ansamblu, va avea o durată de funcţionare mai lungă. TAD1643VE-B este conform cu norma americană privind emisiile Tier 2 Power Band E (care este echivalentă cu cea europeană Stage II, reglementarea 96) şi cu cea chineză NS III pentru utilaje mobile non-road (non-road mobile machinery – NRMM). De asemenea, împarte interfeţe electrice şi fizice cu motoarele Stage IIIA, Stage IV şi Tier 4f. TAD1643VE-B are o putere de 565 kW la 1900 rpm.

MEq
By MEq mai 10, 2016 22:26