Volvo Group și Daimler Truck AG vor colabora în dezvoltarea tehnologiei de transport pe bază de pile de combustie cu hidrogen

MEq
By MEq aprilie 22, 2020 10:00

Volvo Group și Daimler Truck AG vor colabora în dezvoltarea tehnologiei de transport pe bază de pile de combustie cu hidrogen

Împărtășind viziunea Green Deal pentru un transport durabil și o amprentă de carbon neutră în Europa până în 2050, Daimler Truck AG și Volvo Group au semnat un acord preliminar, fără caracter obligatoriu, pentru înființarea unui joit-venture. Intenția celor două companii este de a dezvolta, produce și comercializa sisteme de pile de combustie pentru aplicațiile vehiculelor grele de transport și pentru alte utilizări.

În cadrul acordului, Daimler își va consolida toate activitățile actuale ce implică pile de combustie. La rândul său, Grupul Volvo va achiziționa 50% în această asociere comună pentru aproximativ 0,6 mld. euro. Asocierea va funcționa ca o entitate independentă și autonomă, Daimler Truck AG și Volvo Group continuând să fie concurenți în toate celelalte domenii de activitate. Această colaborare va scădea costurile de dezvoltare pentru ambele companii și va accelera introducerea pe piață a sistemelor de celule (pile) de combustie în cadrul produselor utilizate pentru transportul greu și aplicațiile solicitante de transport pe distanțe lungi. În contextul recesiunii economice actuale, cauzate de pandemia de Covid-19, această colaborare devine și mai necesară pentru îndeplinirea obiectivelor Green Deal într-un interval de timp posibil.

„Transportul și logistica țin lumea în mișcare, iar nevoia de transport va continua să crească. Un transport cu adevărat neutru în termeni de CO2 se poate realiza folosind grupuri de propulsie electrică, cu energie provenită fie de la baterii, fie prin transformarea hidrogenului în electricitate. Pentru ca autocamioanele să facă față sarcinilor mari și distanțelor lungi, pilele de combustie sunt o soluție importantă și o tehnologie în care Daimler a dezvoltat, în ultimele două decenii, o experiență semnificativă prin intermediul unității sale de celule de combustie Mercedes-Benz. Această inițiativă comună cu Volvo Group reprezintă o bornă importantă în punerea pe drumurile noastre a autocamioanelor și autobuzelor cu pile de combustie”, a spus Martin Daum, președintele Consiliului de administrație Daimler Truck AG.

„Electrificarea transportului rutier este un element cheie în furnizarea așa-numitei Green Deal, o Europă neutră în ceea ce privește emisiile de carbon și, în final, o lume ca atare. Utilizarea hidrogenului ca agent al energiei electrice verzi pentru alimentarea camioanelor electrice în transporturi pe distanțe lungi este o parte importantă a puzzle-ului și o completare a vehiculelor electrice cu baterii și a combustibililor regenerabili. Experiența combinată a Volvo Group și Daimler în acest domeniu pentru accelerarea ratei de dezvoltare este benefică atât pentru clienții noștri, cât și pentru societate, în general. Prin acest joint venture, arătăm că suntem încrezători în tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen pentru vehiculele comerciale. Dar pentru ca această viziune să devină realitate, e nevoie ca și alte companii și instituții să sprijine și să contribuie la această dezvoltare, și nu în ultimul rând, să fie creată infrastructura de combustibil necesară”, a spus Martin Lundstedt, președintele și CEO-ul Volvo Group.

Obiectivul comun al celor două companii este să ofere vehicule grele cu pile de combustie pentru aplicații de transport pe distanțe lungi în producția de serie, începând cu a doua jumătate a acestui deceniu. Acordul joint venture va include operațiunile din Nabern/Germania (actualul sediu central al Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH), cu unități de producție in Germania și Canada.

• O pilă de combustie pe bază de hidrogen transformă energia chimică a combustibilului (în cazul nostru, hidrogenul) și a oxigenului (din aer) în electricitate. Energia obținută alimentează motoarele electrice care, la rândul lor, propulsează vehiculul electric.
• Există două moduri principale pentru producerea hidrogenului necesar. Așa-numitul ”hidrogen verde”, care poate fi produs local, la benzinărie, folosind electricitatea pentru a converti apa în hidrogen. Și ”hidrogenul albastru”, produs din gaz natural, folosind tehnologia de captare a carbonului pentru a crea un combustibil neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon.

MEq
By MEq aprilie 22, 2020 10:00