Volvo CE prezintă conceptul de încărcător frontal electric LX2

MEq
By MEq septembrie 13, 2018 20:39

Volvo CE prezintă conceptul de încărcător frontal electric LX2

Pe 12 septembrie, la Summit-ul de inovare Volvo Group de la Berlin, Volvo Construction Equipment a prezentat specialiștilor din industrie și universități, factorilor de decizie și presei de specialitate cel mai recent utilaj-concept cunoscut sub numele de LX2. Comparativ cu utilajele similare convenționale, prototipul de încărcător frontal pe roți de dimensiuni compacte se laudă cu emisii zero, niveluri de zgomot semnificativ mai scăzute, o eficiență mai bună și costuri operaționale mici.

LX2 a fost prezentat la cel de-al patrulea summit al Grupului Volvo de la Berlin, alături de inovațiile autonome și de electromobilitate. Evenimentul s-a concentrat asupra infrastructurii și transportului în orașele viitorului, precum și asupra modului în care noile concepte pot avea un impact pozitiv asupra societății prin creșterea eficienței transportului, reducerea impactului asupra mediului și îmbunătățirea siguranței traficului. La summit, Volvo CE a susținut și demonstrații cu prototipul excavatorului compact EX2 complet electric și a prezentat proiectul de cercetare al companiei, ”șantierul electric”.

LX2 este un prototip de a doua generație care face parte dintr-un proiect de cercetare și nu este disponibil pentru comercializare. Pentru electrificarea utilajului, motorul cu combustie internă a fost înlocuit cu un acumulator litiu-ion. Acesta stochează suficientă energie electrică pentru a opera mașina timp de opt ore în cele mai comune aplicații, precum construcția de infrastructuri ușoare și amenajare teritorială. Modelul LX2 include, de asemenea, două motoare electrice dedicate, unul pentru transmisie și unul pentru sistemul hidraulic. Decuplarea subsistemelor a dus la creșterea eficienței, atât a sistemelor, cât și a întregului utilaj.
La fel ca LX2, EX2 face parte dintr-un proiect de cercetare și nu este disponibil spre comercializare. Utilajul-prototip are zero emisii, o eficiență de 10 ori mai mare, niveluri de zgomot de 10 ori mai scăzute și costuri totale de proprietate reduse comparativ cu modelele convenționale.

Tot în cadrul Volvo Group Innovation Summit, Volvo CE și-a prezentat și proiectul de cercetare privind ”șantierul electric”, care are ca scop transformarea industriei de cariere și agregate prin reducerea emisiilor de carbon cu până la 95% și a costului total de proprietate cu până la 25%. Volvo CE și clientul său Skanska Suedia testează în prezent soluția de șantier electric într-un mediu de producție real, timp de zece săptămâni, la cariera Vikan Kross ce aparține companiei Skanska, lângă Gothenburg, Suedia. Sistemul cuprinde prototipuri de mașini electrice și autonome, incluzând vehiculul de transport electric (cu baterii) autonom HX2, încărcătorul frontal hibrid LX1 și excavatorul cu conectare prin cablu EX1. Aceste utilaje fac parte dintr-un proiect de cercetare și nu sunt disponibile comercial.

MEq
By MEq septembrie 13, 2018 20:39