Volvo CE introduce o nouă gamă de camioane rigide

MEq
By MEq aprilie 17, 2018 11:54

Volvo CE introduce o nouă gamă de camioane rigide

Volvo Construction Equipment și-a îmbogățit portofoliul de camioane de top prin introducerea camioanelor rigide R45D, R60D și R70D. Cu sarcini utile cuprinse între 41 și 65 de tone, aceste utilaje sunt proiectate să aibă un cost de exploatare redus pentru clienți – la nivel de combustibil – și să promoveze operarea sigură și ușurința în utilizare.

Camioanele rigide din seria D sunt noi, dar au în spate o istorie bogată ce datează de mai bine de 70 de ani, din momentul în care a fost introdus primul autocamion cu benă basculantă din lume, produs în uzina din Motherwell, Scoția. Actualele camioane rigide din seria D sunt construite în aceeași uzină care produce camioane rigide de decenii întregi. Aceste mașini de ultimă oră combină tradiția puternică, expertiza tehnică și procesele moderne, oferindu-le clienților un echipament de înaltă calitate, fiabil și productiv.

Eficiența ca standard
Propulsate de motoare de înaltă calitate, camioanele rigide R45D, R60D și R70D conferă un nivel înalt de performanță, cuplu și puteri de până la 567 kW (760 CP), chiar și la turații reduse ale motorului. În plus, intervalele lungi de service și utilizarea eficientă a combustibilului asigură un nivel scăzut al cheltuielilor de exploatare.

Integrarea electronică dintre motor și transmisie permite utilajelor să schimbe lin treptele de viteză, pentru o accelerare și energie cinetică constante în cadrul tuturor aplicațiilor de transport. Performanța și eficiența consumului de combustibil sunt sporite de sistemul integrat de schimbare a treptelor de viteză, care include două moduri ale transmisiei – Power și Economy – pentru o funcționare adaptată la toate condițiile de transport. Operatorul poate preselecta modul de operare a transmisiei pentru a se adapta la diferitele încărcături transportate. Totodată, sistemele hidraulice asigură fluxul necesar sistemelor de acționare și răcire, conferind nivelul de performanță productivă necesar pentru timpi de ciclu rapizi și eficientizarea performanței.

Puternice și productive
Camioanele Volvo au un raport putere/greutate competitiv. Datorită forței de tracțiune impresionante, generată de configurația și designul întregului grup motopropulsor, camioanele rigide R45D, R60D și R70D sunt ideale pentru traversarea pantelor abrupte aflate adesea pe șantierele de minerit și carieră. Prin creșterea cuplului de torsiune transmis punții spate pe care sunt montate treptele joase de viteză, calibrarea întregului grup motopropulsor furnizează niveluri ridicate de tracțiune la nivelul roților, asigurând o productivitate excelentă în condiții grele de teren și pe pante mai abrupte.

Benele de înaltă capacitate, rezistente la abraziune, oferă un nivel bun de reținere a materialului, fiind fabricate din oțel HARDOX 400 și încălzite de gazele de evacuare, pentru o descărcare curată și reducerea la minimum a volumului de material rămas în benă. Pentru a optimiza eficiența și productivitatea pe șantier (atât pentru proiectele actuale, cât și pentru cele viitoare), clienții au acces la o varietate de sisteme inteligente, precum Volvo Site Simulation (sistemul Volvo de simulare a condițiilor de pe șantier), care oferă informații cu privire la utilaje, opțiunile flotei și configurația șantierului. Productivitatea operatorului este sporită de caracteristicile sensibile, precum sistemul de direcție și elementele de comandă aflate la îndemână. Pentru un plus de comoditate, operatorul își poate personaliza nivelul de confort cu ajutorul sistemului de încălzire, ventilație și climatizare (HVAC) de înaltă capacitate.

Construit să dureze
Camioanele rigide din seria D sunt productive nu doar pe termen scurt, ci continuă să lucreze pe o perioadă de serviciu îndelungată, asigurând o disponibilitate mai mare a utilajului și o reducere semnificativă a cheltuielilor de întreținere și reparație. Pentru a face față condițiilor dure de șantier, masinile au fost testate riguros în condiții de lucru extreme, pentru a asigura o durată lungă de funcționare a utilajului și a componentelor acestuia.

Camioanele dispun de un design de încredere și sunt echipate cu un ansamblu al șasiului ce încorporează o rezervă de rezistență structurală ce depășește cu mult cerințele oricăror condiții de șantier solicitante. Datorită distribuției echilibrate a greutății, facilitate de transmisia montată în poziție centrală și centrului de gravitate coborât, toate forțele de impact ale sarcinilor sunt distribuite în mod egal pe toate anvelopele. Capabil să reziste unor eforturi structurale extreme, șasiul de rezistență ridicată al camioanelor rigide absoarbe șocurile și vibrațiile cauzate de condițiile de drum și procesele de încărcare, prelungind longevitatea structurală și asigurând un cost operațional mai redus datorită necesității reduse de întreținere.

Datorită componentelor care sporesc disponibilitatea, aceste camioane rigide conferă o valoare bună pe termen lung. Durata de funcționare a sistemului de frânare principal este extinsă de retarderul transmisiei, o funcție standard care reduce turația motorului și minimizează utilizarea frânelor de serviciu. Deoarece longevitatea componentelor este vitală în asigurarea unor costuri de exploatare reduse, fiecare componentă este protejată. De exemplu, sistemul hidraulic dispune de mai multe niveluri de filtrare pentru a-l proteja de contaminare în aval, sporind disponibilitatea utilajului.

Utilajele sunt, de asemenea, echipate cu un mod de siguranță a motorului, care alertează operatorul atunci când sistemul de protecție a motorului prin reducerea puterii acestuia este activat. Puterea și turația motorului se vor reduce treptat în funcție de nivelul de severitate al stării de depășire a parametrilor acceptabili, împiedicând avarierea motorului. Parametrii motorului includ temperaturi înalte ale lichidului de răcire, semnale de ieșire ale pedalei de accelerație și un nivel scăzut al lichidului de răcire.

Siguranță
Camioanele rigide din seria D dispun de o abundență de caracteristici menite să sporească siguranța lucrărilor dificile. Din interiorul cabinei certificate FOPS, care este prevăzută cu o apărătoare de cabină cu certificare ROPS, operatorul are o vedere impresionantă asupra șantierului de lucru și zonelor din jur. Vizibilitatea este sporită de scaunul operatorului, amplasat pe partea stângă a cabinei, și de sistemul Volvo Smart View (vizualizare inteligentă), ce combină patru camere video montate în exterior pentru a oferi o vedere panoramică asupra operațiunii desfășurate, vizibilă pe monitorul instalat la bord.

Aceste masini de înaltă performanță pot urca și coborî pante abrupte, menținând controlul deplin, datorită dispozitivului de întârziere a transmisiei și frânei, precum și sistemului opțional de inhibare a rulării libere în poziția neutră. Un element de protecție împotriva supraturației motorului încetinește automat utilajul până când acesta se încadrează în limitele de funcționare în siguranță, iar dispozitivul de blocare a sistemului de ridicare a benei previne cuplarea într-o viteză superioară în timpul deplasării cu bena în poziție ridicată. Exista si alte caracteristici de siguranță, precum sistemul de frânare cu securitate intrinsecă și sistemul de direcție secundar.

Întreținere
Pentru a garanta o durată de serviciu îndelungată (un timp maxim de funcționare) trebuie efectuate inspecții de service regulate, pentru a putea identifica orice probleme posibile înainte ca acestea să apară. Utilajul poate fi accesat ușor și în siguranță, datorită treptelor anti-alunecare și pasarelelor trainice. De la nivelul platformei largi sau al solului, tehnicienii pot accesa punctele de verificare grupate la un loc în mod convenabil cu un necesar minim de unelte. Transmisia montată în poziție centrală poate fi accesată ușor, fără a necesita îndepărtarea altor componente. În interiorul cabinei, operatorul poate accesa date de diagnostic de nivel superior prin intermediul tabloului de bord, pentru o analiză și soluții rapide.

MEq
By MEq aprilie 17, 2018 11:54