Volvo CE a prezentat următoarea generaţie a conceptului său de vehicul electric de transport autonom

MEq
By MEq aprilie 10, 2017 22:35

Volvo CE a prezentat următoarea generaţie a conceptului său de vehicul electric de transport autonom

Volvo Construction Equipment a prezentat în martie, la Conexpo, vehiculul de transport autonom electric cu baterii HX2. Mașina concept, aflată la a doua generație, face parte dintr-un proiect de cercetare care își propune să transforme sectoarele de carieră și agregate, prin reducerea emisiilor de carbon cu până la 95% şi a costurilor totale de proprietate cu până la 25%.

Prima generaţie a propotipului de maşină HX, denumită HX1, a fost prezentată de Volvo anul trecut în septembrie, la Forumul Xploration, în Suedia. De atunci, inginerii Volvo au continuat să dezvolte acest concept şi, deşi pare similar la exterior cu primul model, noul HX2 este complet diferit la interior.

„HX2 este fundamental diferit de HX1“, spune Uwe Müller, manager de proiect. „HX1 a fost o dovadă a conceptului. Odată ce am știut că e fezabil, am updatat cerințele de design pentru HX2 pentru a încorpora tehnologii și componente comune Grupului Volvo, precum motoare electrice, baterii și electronică de acţionare. Integrarea unui grup motopropulsor complet nou a fost crucială pentru a profita din plin de progresele inovatoare din domeniul electromobilității Grupului Volvo. O altă nouă caracteristică este adăugarea unui sistem de viziune, care-i permite maşinii să detecteze oamenii și obstacolele din vecinătatea sa.“

O soluţie completă pentru şantier
Proiectul şantierul electric are scopul de a electrifica etapa de transport într-o carieră – de la excavare la concasarea primară și apoi la transportul pentru concasarea secundară. Aceasta implică dezvoltarea de noi mașini, metode de lucru și sisteme de management al şantierului – împreună, toate alcătuiesc o soluție completă de şantier. Pe lângă o mică flotă de HX2, alte maşini prototip care alcătuiesc sistemul şantierului electric includ un prototip electric de încărcător frontal hibrid și un excavator conectat la reţeaua electrică. Noua tehnologie cuprinde sisteme de control pentru mașini și flotă, precum și soluții logistice pentru mașini electrice în cariere.

LX1 este prototipul electric hibrid de încărcător frontal al Volvo CE – prezentat, de asemenea, anul trecut la Forumul Xploration. Utilajul poate oferi o îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil de până la 50%, precum și reduceri semnificative ale emisiilor și poluării fonice comparativ cu modelele similare convenționale.
LX1 este un „hibrid de serie“ ce încorporează un lanț cinematic care constă din motoare electrice de acționare montate la roți, sistem hidraulic acționat electric, un sistem de stocare a energiei, un motor diesel semnificativ mai mic și o nouă arhitectură a mașinii ce include un nou design al unității de ridicare. Această combinație oferă acest câştig substanțial al eficienței consumului de combustibil. Prototipul – la care 98% din componente sunt noi, iar designul maşinii este unul fundamental nou – poate face munca unui încărcător frontal cu o clasă mai mare.

MEq
By MEq aprilie 10, 2017 22:35