Rosenbauer implementează prima autoscară electrică L32A-XS pe un șasiu Volvo FE Electric

MEq
By MEq ianuarie 21, 2022 16:49

Rosenbauer implementează prima autoscară electrică L32A-XS pe un șasiu Volvo FE Electric

Rosenbauer lucrează intensiv la extinderea parcului de autospeciale electrice pentru pompieri. După vehiculul de stingere a incendiilor RT și un vehicul de logistică, acum este electrificată prima autoscară de intervenție la înălțime L32A-XS. Prioritatea inginerilor de dezvoltare este de a face autoscara electrică la fel de funcțională, puternică și fiabilă ca cea standard și de a asigura aceeași ușurință în operare, funcționalitate și disponibilitate a pieselor de schimb. De aceea, pentru această autoscară electrică sunt folosite doar componente de înaltă calitate.

Aceeași tehnologie, aceleași beneficii
Și autoscara clasică, și versiunea electrică L32A-XS au la bază aceeași tehnologie a scărilor de intervenție la înălțime de la Rosenbauer și oferă aceleași beneficii tactice în stingerea incendiilor. Structura aeriană de salvare este în mare parte identică, dar conceptul de acționare diferă semnificativ. În timp ce clasica XS este acționată de un motor termic, autoscara electrică aeriană dispune de trei motoare electrice: două pentru tracțiune și unul pentru operarea scării (ePTO de 70 kW). Puterea este asigurată de două sau trei pachete de baterii litiu-ion cu o capacitate de 66 kWh fiecare.

Suficientă energie la bord
Având capacități ale bateriei de 132 sau 198 kWh, autoscara electrică L32A-XS dispune de suficientă energie la bord pentru a efectua operațiuni tipice cu scara aeriană în mod fiabil și fără întreruperi. De exemplu, o desfășurare în oraș pe o distantă de 5 km, o operațiune de ridicare, trei mișcări ale scării (cicluri de încărcare), 30 de minute de funcționare ușoară a catargului, inclusiv drumul de întoarcere, consumă aproximativ 20 kWh. Autoscara cu două pachete de baterii va avea în continuare o „capacitate reziduală”, cu care ar mai putea fi efectuate până la patru astfel de operațiuni. O operațiune ce presupune 30 km de mers către și înapoi, două operațiuni de ridicare, cinci mișcări ale scării și o oră de operare ușoară a catargului consumă în jur de 52 kWh. Iar pentru o autoscară cu trei pachete de baterii, rezerva de energie este suficientă pentru încă două operațiuni.
Pachetele de baterii pot fi încărcate cu curent alternativ de la prize industriale standard sau de la stații de încărcare de curent continuu adecvate. O sursă externă poate fi utilizată și în timpul operării scării aeriene.

Experiențe din operarea obișnuită
Rosenbauer lucrează la electrificarea autospecialelor de stingere a incendiilor de mai bine de șapte ani, iar în toamna lui 2020 a lansat modelul RT, prima autospecială-rezervor de stingere a incendiilor de nouă generație. Departamentul de pompieri din Berlin a testat modelul RT în operarea normală începând din februarie anul trecut, iar în ultimele opt luni a finalizat aproximativ 800 de misiuni, dintre care peste 90% au fost în regim electric (de la baterii).

Know-how-ul dobândit în ultimii ani în domeniul tehnologiei de înaltă tensiune este acum folosit și în dezvoltarea primei autoscări electrice de acces la mare înălțime. Prototipul va fi prezentat în vara lui 2022. Rosenbauer își subliniază încă o dată rolul de lider în sectorul stingerii incendiilor, iar odată cu prima autoscară electrică L32A-XS arată cum vor arăta aceste autospeciale în viitor.

MEq
By MEq ianuarie 21, 2022 16:49