Revoluționarul camion minier Rexx a impresionat în testele de teren

MEq
By MEq iunie 12, 2019 21:27

Revoluționarul camion minier Rexx a impresionat în testele de teren

Noul camion pentru transport minier, proiectat și construit în Australia de compania Bis, a impresionat în teste, într-o exploatare minieră în North Eastern Goldfields. Denumit Rexx, camionul cu motor Dual Powered Cummins și 20 de roți a fost conceput cu o serie de caracteristici specifice. Rexx are o autonomie de lucru de peste patru ori mai mare decât autobasculantele convenționale, o manevrabilitate remarcabilă, asigură un confort ridicat operatorului și dezvoltă o putere impresionantă în funcție de solicitarea mașinii, ceea ce reduce consumul de combustibil.

CEO-ul companiei Bis, Brad Rogers, a declarat că testele de la mina Murrin Murrin de la Glencore au fost efectuate în condiții de operare reale, iar rezultatele obținute până în prezent au arătat că Rexx a avut capacitatea de a oferi o reducere de până la 30% a costurilor de operare, comparativ cu autobasculantele obișnuite. Rexx va aduce economii companiilor operatoare în industria minieră, ca parte a soluției integrate de transport al companiei Bis.

Economia de combustibil este o consecință directă a faptului că Rexx este proiectat să ofere putere la cerere (tehnologie patentată Bis), reducând astfel consumul de combustibil. Vehiculul are capacitatea de a transporta suficient combustibil pentru cel puțin două schimburi de 12 ore, eliminând timpul necesar pentru realimentarea cu combustibil.

„La Bis, căutăm în mod constant noi modalități de a furniza soluții sigure, eficiente și flexibile pentru clienți, iar în aceste teste, Rexx a bifat toate casetele”, a spus Brad Rogers. Acesta a adăugat faptul că Rexx a fost proiectat „in-house” de către echipa de ingineri Bis. „Rexx este un vehicul de transport care schimbă regulile jocului și reprezintă inovația australiană.” De exemplu, sistemul de direcție îi permite camionului o rază completă de virare de doar 13,6 m, ceea ce înseamnă că, în ciuda dimensiunilor mașinii, Rexx este foarte manevrabil pe spații mici.

Brad Rogers a adăugat că, având în vedere tendințele din această industrie, Rexx a fost, de asemenea, proiectat și construit pentru a fi ușor de upgradat pentru operațiuni autonome, cu funcții care includ senzori de direcție, senzori de control al stabilității și un display de comandă futurist în cabină. Display-ul afișează operatorului date în timp real, inclusiv monitorizarea presiunii în toate anvelopele și date de la senzorii pentru detectarea basculării benei, a operării tehnice și a sarcinii utile.

„Am fost incantati sa fim implicati impreuna cu Bis in acest proiect interesant. În afara sistemelor autonome, nu au existat multe modificări majore de proiectare în sectorul camioanelor rigide off-highway într-o perioadă lungă de timp. Designul propus de Bis oferă posibilitatea transportului direct de la cariera la instalatia de procesare pe o distanță mult mai mare, fără intrerupere, ceea ce ar trebui să duca la economii ale costurilor și să reducă pierderea/diluarea minereului. Rexx rezolvă o ecuație de de nișă a transportului”, a afirmat directorul minei Murrin Murrin, David Ayres.

Rexx a stârnit un interes semnificativ din partea marilor companii miniere internaționale, dar și din Australia, urmând o serie de demonstrații pentru clienții interesați.
Cu o lățime de 4,8 m și o masă totală încărcat de 230 tone, Rexx se poate deplasa pe drumuri nereglementate. Designul multi-axle cu 20 de anvelope înseamnă o suprafață mărită de contact și o presiune redusă la sol, ceea ce îi permite camionului să lucreze eficient în toate tipurile de teren.

Detalii tehnice Rexx:
Lungime: 14.3 m
Lățime: 4.8 m
Înălțime: 4.9 m
Masa netă a mașinii: 70 t
Capacitate (sarcina utilă): 160 t
Viteza maximă: 60 km/h
Motor: Dual Powered Cummins QSX-15
Putere motor: 1100 BHP combinat (820 kW)
Transmisie: Allison, 6 trepte + 1 marșarier
Anvelope: Bridgestone 18R-25 (personalizate)
Dimensiuni benă: lungime 9 m; lățime 4.8 m; adâncime 2.1 m
Unghiul de basculare: 48 grade

MEq
By MEq iunie 12, 2019 21:27

Follow Us

Visit Us On TwitterVisit Us On InstagramVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On Pinterest