Patru macarale turn flat-top Raimondi MRT294 lucrează la construcția podului suspendat peste Dunăre de la Brăila

MEq
By MEq octombrie 24, 2020 10:59

Patru macarale turn flat-top Raimondi MRT294 lucrează la construcția podului suspendat peste Dunăre de la Brăila

Patru macarale turn flat-top Raimondi MRT294 lucrează în prezent pe unul dintre cele mai importante șantiere de infrastructură din România (și din Europa) – un pod suspendat peste Dunăre, lung de aproximativ 2 km cu o deschidere de 1,1 km între piloni și peste 23 km de artere de legătură. Proiectul, care își propune să lege cele două maluri ale fluviului, între Brăila și Jijila, reprezintă cel mai mare pod aflat în prezent în construcție la noi în țară. La final, podul va fi al treilea ca mărime din Europa.

Ridicate în perioada august-septembrie 2020 de către o echipă de tehnicieni calificați Raimondi, macaralele vor rămâne la lucru în România timp de aproximativ 30 de luni până la finalizarea proiectului, anticipat pentru 2023. Macaralele model MRT294 aparțin companiei contractoare Astaldi SpA și au fost achiziționate direct de la Raimondi Cranes. Implicată în mai multe proiecte importante, compania Astaldi a contribuit activ la dezvoltarea infrastructurii din România, realizând unele lucrări publice majore în sectorul transporturilor.

„Proiectul a venit cu câteva provocări specifice. De fapt, dacă modelul standard MRT294 vine cu un tambur cu o capacitate maximă de cablu de 700 m, în acest caz, pentru a îndeplini cerințele clientului și specificațiile proiectului, a trebuit să reajustăm lungimea cablurilor macaralelor pentru a atinge înălțimea finală de peste 200 m. Prin urmare, Departamentul Tehnic al Raimondi a proiectat și dezvoltat cu promptitudine un nou troliu de 86 kW, cu un tambur de 1.100 m capacitate”, a declarat Cristian Badin, director comercial, Raimondi Cranes. Mai mult, „Din cauza naturii proiectului și a formei pilonilor, un alt aspect important pe care a trebuit să îl luăm în considerare a fost designul conexiunilor de ancorare din oțel, stabile și rezistente, care să asigure fermitatea turnului macaralei la diferite lungimi de lucru”, a explicat Badin.

Având brațe de 46 m lungime, macaralele sunt echipate cu un nou sistem de control, MoveOne, ce sporește nivelul de siguranță, facilitează sarcinile operatorului și simplifică instalarea macaralei, permițând totodată asistența de la distanță. În plus, noua tehnologie Raimondi SmartLink instalată pe modelele MRT294 permite monitorizarea completă a ciclului de exploatare al macaralelor.

Modelul de macara turn MRT294 de 16 t a fost ales pentru acest proiect datorită capacității sale la vârful brațului și vitezei de ridicare. Tipul de turn topless rămâne unul dintre cele mai bine vândute produse ale companiei italiene, datorită durabilității și capacității sale de ridicare sale.

MEq
By MEq octombrie 24, 2020 10:59