Noul motor de 3 litri de la JCB aduce economii semnificative de consum

MEq
By MEq februarie 9, 2017 20:52

Noul motor de 3 litri de la JCB aduce economii semnificative de consum

În 2011, JCB anunţa că va lansa un proiect de dezvoltare a unui nou motor, pornind de la o finanţare de 4.5 mil. lire sterline din partea Guvernului Regional pentru Dezvoltare. Zilele acestea, compania a prezentat în premieră rezultatul acelei investiţii – un nou motor de 3 litri. Este a treia linie de motoare pe care JCB o lansează de la începerea producţiei, în 2004, la fabrica JCB Power Systems din Derbyshire, şi se alătură modelelor de 4.4, 4.8 şi 7.2 litri.

CEO-ul JCB, Graeme Macdonald, a declarat: „E greu de crezut, dar în urmă cu 12 ani, JCB nu producea motoare. Astăzi, JCB are deja 400.000 de unităţi diesel produse, de înaltă performanţă, în frunte cu o gamă special construită care oferă economii de combustibil, este puţin poluantă şi foarte eficientă. Lansarea noului motor de trei litri JCB430 DieselMax are la bază succesul activităţii desfășurate la JCB Power Systems şi duce productivitatea şi performanţele de mediu ale motoarelor noastre la un cu totul alt nivel, în special în ceea ce priveşte eficiența consumului de combustibil.”

Una dintre caracteristicile care impresionează cel mai mult la acest motor DieselMax este consumul de combustibil – cu până la 8% mai mic decât al deja eficientului motor de 4.4 litri. De asemenea, noul JCB430 DieselMax este mai uşor cu 30% decât popularul EcoMax de 4.4 litri şi a fost special proiectat pentru gama medie de utilaje de construcţii şi industriale.

Lansat pentru început cu o putere de 55 kW (74 hp) şi conform cu standardele Stage IIIB/Tier 4 F, noul motor de 3 litri produce un cuplu impresionant de 400 Nm la 1300 rpm. Motorul se încadrează în cerinţele legislaţiei privind emisiile fără a necesita folosirea unui filtru de particule diesel (DPF), a unui sistem de reducere catalitică selectivă (SCR) sau a altui tip de sistem de post-tratare. Astfel, este ideal pentru o gamă largă de utilaje de talie medie. De asemenea, motorul a fost proiectat pentru a fi gata pentru standardul de emisii Stage V şi, pe viitor, va fi disponibil şi cu puteri suplimentare.
Fără a necesita folosirea de uleiuri speciale, DPF sau DEF, noul membru din familia DieselMax este un motor robust şi compact, cu un cuplu mare.

MEq
By MEq februarie 9, 2017 20:52