Noul camion diesel-electric Liebherr T 236 de 100 t este în exploatare

MEq
By MEq octombrie 25, 2017 21:36

Noul camion diesel-electric Liebherr T 236 de 100 t este în exploatare

Noul camion minier Liebherr T 236 demonstrează inovația continuă a companiei, asociată cu evoluția componentelor de înaltă calitate și tehnologia de vârf Liebherr. Acest camion cu șasiu rigid cu transmisie diesel-electrică reprezintă intrarea Liebherr în clasa de 100 t și este primul din această clasă echipat cu sistem de frânare cu discuri umede „4-corner” și retarder.

Introducerea tehnologiei Liebherr Litronic Plus Generation 2 are la bază utilizarea dovedită timp de 10 ani a tehnologiilor verticale integrate de transmisie electrică.
De la prezentarea sa în premieră în faţa publicului, anul trecut la Minexpo 2016, în Las Vegas, T 236 a finalizat cu succes faza de testare și a început recent primele aplicaţii de exploatare în teren, la mina de fier Erzberg din Austria.

Costuri reduse de operare
Beneficiind de experiența acumulată de-a lungul multor ani în domeniul tehnologiilor camioanelor off-highway, T 236 profită de inovațiile Liebherr prin introducerea sistemului Litronic Plus Generation 2 de transmisie electrică integrată. Acest camion inovator oferă industriei un nou punct de referință în clasa camioanelor miniere off-highway de 100 t: performanță de top, timpi maximi de funcționare și cele mai mici costuri de operare. Toate componentele camionului sunt proiectate și construite pentru a lucra și a rezista în cele mai extreme condiții miniere. Ca rezultat, camioanele Liebherr rulează mult mai mult între perioadele de revizie a componentelor, economisind timp și bani.

Pentru siguranța tehnicienilor de întreținere, T 236 este echipat standard cu acumulator cu doi poli, motor de pornire și izolatori ai sistemului de ridicare. În plus, camioanele Liebherr oferă un sistem inovativ de oprire a transmisiei, interconectat electric cu dispozitive de împământare pentru fiecare modul de conectare și acţionare. Operarea la un nivel de tensiune de 690 VAC și 900 VDC le permite tehnicienilor pe şantier să efectueze întreținerea sistemului. O premieră în industrie, sistemul Litronic Plus Isolation garantează prin proiectare siguranța personalului de întreținere, prin eliminarea pericolelor.

Configuraţia revoluționară în linie a grupului motopropulsor electric minimizează lungimea cablurilor, în timp ce modulele de alimentare „plug and-drive” certificate cu standardul IP 68, ce nu necesită întreținere, asigură o funcționare fiabilă în orice condiţii meteo. În combinație cu intervalele de service prelungite și timpii reduşi de întreținere, cu puncte de service la nivelul solului, T 236 asigură timpi maximi de funcționare.
Cabina ergonomică a lui T 236 și proprietățile superioare ale sistemului de suspensie al punții față asigură șoferului confort, siguranță, accelerație și manevrabilitate pentru o performanță sporită.

Eficiența consumului
În evoluția designului sistemului de transmisie electric, Liebherr introduce în sistemul Litronic Plus Generation 2 tehnologia avansată Active Front End. Utilizând eficient puterea electrică în timpul manevrelor ce solicită funcţia de retarder, sistemul de transmisie este capabil să asigure o turație controlată a motorului, fără aproape niciun consum suplimentar de combustibil.
Integrarea verticală a componentelor proiectate și fabricate de Liebherr garantează eficiența optimă a grupului motopropulsor și performanță în toată gama de aplicații. Inovatorul sistem hidraulic variabil al lui T 236 reduce pierderile de eficiență ale transmisiei mașinii pentru a asigura o putere maximă, reducând totodată consumul de combustibil atunci când nu este nevoie de putere.

Performanţă
Având un cuplu ridicat la pornire și putere continuă la sol, T 236 este mai puțin sensibil la variațiile de înclinaţie a terenului și de sarcină utilă, oferind o productivitate de vârf. T 236 este primul camion diesel-electric în această clasă ce include sistem de frânare cu discuri umede, cu capabilități retarder pe toate axele, pentru o frânare sigură. Toate aceste tehnologii integrate oferă performanțe maxime, chiar și în cele mai dificile condiții de operare, ceea ce se transpune direct într-un avantaj al costului per tonă.
Conceput pentru o sarcină utilă de până la 100 t, atunci când lucrează împreună cu excavatoarele miniere R 9100, R 9150, R 9200 sau R 9250, modelul T 236 formează o foarte performantă pereche camion-excavator, oferind combinația potrivită pentru cerințele de productivitate.

MEq
By MEq octombrie 25, 2017 21:36