Noua macara Tadano AC 5.250-2 convinge cu cele mai recente tehnologii

MEq
By MEq noiembrie 22, 2023 14:13

Noua macara Tadano AC 5.250-2 convinge cu cele mai recente tehnologii

Ușurința de transport și capacitățile excelente de ridicare stau la baza principiului de dezvoltare pe care inginerii de la Tadano l-au urmărit atunci când au proiectat noua macara AC 5.250-2 (prezentată în avans la Bauma 2022). Ca parte a ultimei etape de dezvoltare pentru la lansarea macaralei, Tadano a „echipat-o” acum cu o serie de caracteristici suplimentare ce reprezintă o actualizare semnificativă a lui AC 5.250-2, în special în domeniul siguranței.

Inginerii de la Tadano și-au atins toate obiectivele de dezvoltare până la prezentarea de la München a lui AC 5.250-2, iar munca de echipă dintre fabricile din Lauf și Zweibrücken a jucat un rol cheie în acest proces. Rezultatele extraordinare se observă, de exemplu, în capacitățile de ridicare corespunzătoare, care sunt cu 10 până la 15% mai mari în multe zone și, cu anumite configurații, pot ajunge chiar până la 30% mai mari decât cele mai bune valori anterioare, în aceasta clasă.

Acest lucru îi permite AC 5.250-2 să fie lider în clasa sa, cu o capacitate de ridicare de 14,5 t, la o lungime a brațului de 70 m și o rază de 12 până la 24 m. De asemenea, poate avea o capacitate de ridicare de 11 t la o rază de 42 m și o lungime a brațului de 47 m. Brațul principal de 70 m poate fi extins cu încă 42 m generos folosind o extensie de braț HAV, pentru o lungime totală a sistemului de 112 m. De notat că toate segmentele de braț principal disponibile de la 5,8 la 36 m sunt auto-extensibile.

Noua macara Tadano AC 5.250-2 convinge cu cele mai recente tehnologiiConcept sofisticat de contragreutate
Macaraua își poate ridica întreaga contragreutate de 80 t din trei ridicări: 49,6 t la o rază completă de 360° de până la 6,2 m, urmată de două ridicări de 15,2 t, fiecare împărțită în 10 și 5,2 t (pentru montarea pe dreapta și stânga pachetului de bază). La nevoie, contragreutatea poate fi împărțită în elemente mai mici, făcând posibilă, de exemplu, ridicarea plăcii de bază de 5,5 t de la o distanță de până la 20,1 m pe toată raza. În plus, faptul că toată contragreutatea poate fi împărțită într-un număr mare de elemente (care să nu cântărească mai mult de 10 t) asigură flexibilitate maximă pentru logistica de transport.

„Taxi crane” cu o sarcină de 12 t pe axă
AC 5.250-2 are opțiuni remarcabile de configurare de transport. De exemplu, poate purta un bloc de cârlig cu trei role, pentru ridicarea sarcinilor de până la 67,3 t sau un dispozitiv greu de tip „runner” de 5,8 m, rămânând însă într-o configurație de 12 t pe axă. Macaraua poate fi folosită ca macara taxi, fără vehicul de suport, rămânând în limita de sarcină legală de 12 t pe axă. Și chiar dacă sarcina pe axă crește la 16,5 t, macaraua poate transporta până la 20 t din contragreutatea sa maximă de 80 t. Toate aceste avantaje contribuie la versatilitatea enormă a noii macarale Tadano cu cinci axe.

Noua macara Tadano AC 5.250-2 convinge cu cele mai recente tehnologiiUltimele tehnologii Tadano
Tadano a proiectat modelul AC 5.250-2 pentru a avea în dotarea standard o echipare cuprinzătoare. De altfel, toate macaralele noi Tadano din familia AC vor beneficia de aceeași echipare cu efect imediat. Aceasta include, de exemplu, sistemul inovator de control al macaralei IC 1 Plus (ce determină capacitatea maximă de ridicare a macaralei pentru fiecare poziție a brațului, în funcție de unghiul de rotire al suprastructurii și în timp real). Ca rezultat, macaraua este întotdeauna capabilă să profite de capacitatea maximă de ridicare disponibilă – mai ales în timpul ridicărilor peste calaje. Per total, AC 5.250-2 beneficiază enorm de pe urma acestui lucru, deoarece calajele sale pot fi extinse asimetric la pozițiile 0, 25, 50, 75 și 100%.

Sistemul unic de camere Surround View facilitează poziționarea optimă a macaralei pe șantier. Acest sistem patentat folosește șase camere video pentru a afișa o diagramă asistată de computer a lungimilor maxime posibile de extensie pentru calaje. Sistemul oferă, de asemenea, asistență pe drumul către șantier, ajutându-l pe șofer să observe pietonii și bicicliștii atunci când macaraua virează.

TailGUARD și Lift Adjuster
Ca o inovație tehnologică suplimentară, Tadano a adăugat sistemul TailGUARD active backup assist pentru a maximiza siguranța în timpul deplasării. Acesta folosește doi senzori cu ultrasunete pentru a monitoriza zona din spatele macaralei, atunci când dă cu spatele (ce funcționează indiferent de condițiile de lumină ambientală). Sistemul afișează pe monitorul din cabină distanța față de obiectele staționare și în mișcare din zona de monitorizare, redă o avertizare acustică înainte de a ajunge obstacolul și oprește macaraua în cazul în care există riscul de coliziune. Sistemul de asistență la mersul în spate este activat automat în momentul în care treapta de marșarier a macaralei este cuplată.

Noua macara Tadano AC 5.250-2 convinge cu cele mai recente tehnologiiPe viitor, AC 5.250-2 va veni cu încă o funcție importantă de siguranță: Lift Adjuster, care este unică la nivel mondial și este programată să devină disponibilă din 2024. Lift Adjuster constă dintr-un sistem de control tehnic care poate fi activat prin apăsarea unui buton și care măsoară deformarea brațului și reglează independent cilindrul de ridicare pentru a compensa modificarea razei cauzată de deformarea menționată și pentru a elimina riscul de balansare.

Post de operare confortabil și sigur
Echipa de la Tadano s-a asigurat că acordă o importanță deosebită nevoilor operatorilor. În consecință, toate componentele hidraulice care produc zgomot sunt situate departe de cabina suprastructurii, unde lucrurile sunt silențioase. Mai mult, designul spațios din spatele ambelor cabine asigură confort de operare și un mediu de lucru plăcut. În plus, sistemul de asistență la pornirea în pantă (care vine standard) asigură o operare fără stres.

Environmentally friendly
Noua macara AC 5.250-2 este echipată cu un motor Mercedes-Benz de ultimă generație, ce dezvoltă 522 hp și un cuplu maxim de 2.600 Nm, care asigură o propulsie solidă și capacități puternice de ridicare. Motorul diesel compatibil cu combustibil bio HVO îndeplinește ultimele cerințe EU Stage V. În plus, este deosebit de eficient din punctul de vedere al costurilor, datorită modului Eco (care se asigură că motorul produce întotdeauna cantitatea exactă de putere de care e nevoie la un moment dat), sistemul de control al macaralei IC-1 având grijă de calculele necesare. În plus, macaraua are la bord și o funcție de pornire-oprire care economisește combustibil, sistemul oprind motorul macaralei la apăsarea unui buton, dar fără a dezactiva software-ul de control.

MEq
By MEq noiembrie 22, 2023 14:13