Noua automacara Tadano ATF 60G-3 este puternică, lungă și ușoară

MEq
By MEq mai 12, 2018 00:41

Noua automacara Tadano ATF 60G-3 este puternică, lungă și ușoară

După 4 ani de dezvoltare și după lansarea oficială de la bauma 2016, noua automacara Tadano ATF 60G-3 este acum disponibilă pentru comercializare. Calitățile sale sunt evidente: este puternică, lungă și ușoară, cea din urmă fiind posibilă datorită unui concept inovativ de transmisie ce optimizează distribuția greutății.

Tadano ATF 60G-3 este rezultatul combinării tehnologiei germane și japoneze și al disponibilității de a regândi în mod constant dezvoltarea conceptelor actuale ale macaralelor. Având o capacitate mare de ridicare și o rază extinsă, poate lucra fără efort în gama clasică de aplicații cerute unei macarale moderne de 60 t.

Inginerii Tadano au fost nevoiți să optimizeze distribuția greutății pentru a obține modelul ATF 60G-3 într-o configurație ușoară, cu o sarcină de 10 t/axă. Aceasta a necesitat o reproiectare totală a conceptelor clasice de transmisie în ceea ce privește configurația axelor și amplasarea motorului. Prin urmare, spre deosebire de alte macarale de 60 t, ATF 60G-3 are două axe în față și una în spate. În plus, trenul de rulare și suprastructura sunt acționate de un motor instalat în spate, pe suprastructură. Acest lucru permite o repartizare mai eficientă a greutății pe axe.

„Din cauza creșterii rapide a reglementărilor privind sarcinile legale pe axe într-un număr tot mai mare de țări și a unei infrastructuri rutiere deteriorate, ni s-a părut logic să proiectăm o configurație de sarcină de 10 t/axă, chiar dacă aceasta a adus după sine costuri semnificativ mai mari și un timp mai lung de dezvoltare. Aceasta este singura modalitate prin care automacaraua ATF 60G-3 să rămână mobilă în viitor și, prin urmare, să rămână economică pentru clienții noștri”, a spus dr. Uwe Renk, Marketing Manager la Tadano FAUN.

Modelul ATF 60G-3 este echipat cu un cârlig pentru 20 t în configurația sa de sarcină de 10 t pe axă, ceea ce îi permite să ridice până la 17,1 t, luând în considerare tracțiunea maximă a vinciului de ridicare. Pe lângă configurația sa ușoară (10 t/axă), macaraua cu 3 axe a fost optimizată și pentru sarcini pe axă de 12, 13 și 16,5 t.

Conceptul nou de transmisie al lui ATF 60G-3 are avantaje nu numai în ceea ce privește deplasarea și gradul de utilizare a vehiculului: operatorii macaralei vor fi încântați să audă și că motorul este instalat în partea din spate a suprastructurii, crescând astfel considerabil ușurința operării. În primul rând, deoarece cabina din față este extrem de silențioasă, cu un nivel de zgomot de numai 71 dB (A). În plus, operatorii macaralei nu vor fi expuși în niciun moment emisiilor de poluanți în timpul funcționării macaralei, deoarece motorul și sistemul de evacuare sunt montate în spatele cabinei superstructurii și se rotesc împreună cu suprastructura. Acest lucru reduce poluarea fonică în comparație cu instalarea motorului pe șasiu mașinii. Un unghi negativ mare al brațului principal de până la -5° garantează o siguranță sporită în timpul rulării cablului și montării vârfului rabatabil de la sol.

Cu un braț de 48 m lungime, ATF 60G-3 atinge o înălțime la scripete de până la 51 m (un plus de 5,5 m față de alte macarale de 60 t) și o rază de până la 44 m (cu 6 m mai mult decât concurentele sale). Capacitățile de ridicare vorbesc de la sine. O comparație a capacităților maxime de ridicare per rază, cu o lungime variabilă a brațului principal și a vârfului rabatabil, arată că ATF 60G-3 poate ridica cu până la 46% mai mult pe brațul principal și cu până la 62% mai mult pe vârful rabatabil lung decât modelele concurente din clasa de 60 t. Chiar și cu o bază redusă a picioarelor de calare, capacitățile de ridicare ale lui ATF 60G-3 sunt de neegalat (datorate caracteristicii bazei asimetrice a picioarelor de calare de pe toate modelele ATF echipate cu motoare Euromot 4). La modelele precedente, sistemul de control al macaralei AML (Automatic Moment Limiter) calcula și elibera sarcinile pentru fiecare parte a macaralei, astfel încât, din motive de siguranță, respectivul picior lateral de stabilizare determina capacitatea maximă de ridicare. Astăzi, sistemul de control face acest lucru separat pentru fiecare picior de calare. Pierderile de sarcină inutile sunt, prin urmare, evitate, iar capacitatea de ridicare crește semnificativ.

MEq
By MEq mai 12, 2018 00:41