Noile camioane articulate Doosan AD30 și DA45 cu motoare Stage V

MEq
By MEq mai 28, 2019 16:02

Noile camioane articulate Doosan AD30 și DA45 cu motoare Stage V

Doosan Construction Equipment a prezentat în premieră la Bauma 2019 cele două noi camioane articulate (ADT) cu motoare Stage V. Noile AD30 și DA45 vor înlocui modelele anterioare DA30-5 și DA40-5 cu motoare Stage IV. DA30 are o sarcină utilă de 28 de tone, iar DA45 – de 41 de tone.

Modelul DA30 este propulsat de noul motor diesel Scania DC09 Stage V de 9 litri, ce dezvoltă o putere de 276 kW (375 hp). DA45 este dotat cu noul motor diesel Scania DC13 Stage V de 13 litri, cu o putere de 368 kW (500 hp). Timp de doi ani, motoarele au fost supuse unor teste foarte intense în medii reale de construcții și minerit exigente. Deși „baza” motoarelor Scania – responsabile de fiabilitatea excepțională a camioanelor – nu s-a schimbat, principala diferență față de versiunile anterioare este îmbunătățirea sistemului de post-tratare.

Noi funcții
În 2018, modelul DA30 a fost modernizat cu o serie de funcții, printre care o nouă cabină, o nouă suspensie frontală cu nivelare automată și un nou sistem de boghiu tandem, toate însoțite de noul motor Stage V. Același lucru s-a întâmplat și cu noul ADT DA45 Stage V, tot cu o nouă cabină și suspensie frontală semi-nivelantă, care se reglează independent în funcție de condițiile de operare, pentru a asigura operatorului un mediu de lucru confortabil.

Pe lângă aceste modificări, noile modele Stage V oferă și alte caracteristici – una dintre cele mai atrăgătoare este noul design al șasiului frontal și elementele capotei motorului, create de echipa de design Doosan în conformitate cu ultimele tendințe ale pieței. Noul aspect dinamic al camioanelor articulate Stage V reflectă performanța, puterea și robustețea ridicată a gamei Doosan ADT și se aliniază perfect gamei de utilaje pentru construcții de la Doosan.

Pe lângă schimbările estetice există și o serie de modificări funcționale, ce îmbunătățesc siguranța, confortul și funcționalitatea. Acestea includ o nouă poziționare a rezervoarelor de combustibil și AdBlue; cel din urmă e acum poziționat mai jos decât înainte, permițând operatorului umplerea de la nivelul solului.

Sistemul de lubrifiere a fost, de asemenea, mutat pentru a fi ușor accesibil de la nivelul solului. Deasupra sistemului automat de lubrifiere (care este standard) este mai mult spațiu, pentru cartușele de ungere suplimentare și pompa de umplere. În plus, filtrele de transmisie au fost instalate în apropierea sistemului de lubrifiere, unde sunt foarte ușor de accesat. Toate aceste sisteme sunt protejate pentru a se asigura că eventualele scurgeri de ulei/unsoare sunt colectate și îndepărtate în timpul lucrărilor de service și întreținere.

Ambele mașini sunt dotate cu balustrade exterioare pentru a preveni accidentele și situațiile periculoase. Și în cabină există o bară suplimentară pe partea dreaptă, pentru un plus de siguranță. Sistemele electronice și hidraulice ale noilor camioane au fost, de asemenea, îmbunătățite pentru a oferi performanțe mai bune printr-o funcționalitate extinsă și o nouă tehnologie.

Noul design de pe modelele DA30 și DA45 este rezultatul analizelor intense ale pieței, vizitelor clienților, interviurilor cu operatorii și feedback-ului suplimentar colectat de echipele Doosan ADT Product și R&D de la unitatea de producție din Elnesvågen, lângă Molde, în Norvegia. Cu toate aceste caracteristici încorporate, noile camioane articulate Doosan Stage V devin o referință în transportul de materiale prin eficiența consumului de combustibil, controlul sporit și confortul ridicat al operatorului, împreună cu fiabilitatea sporită, durabilitatea și costurile reduse de întreținere.

Performanțe în toate tipurile de teren
Ca toate camioanele articulate Doosan, noile modele au o articulație rotativă poziționată în spatele inelului de pivotare pentru a asigura o distribuție egală a greutății pe puntea față chiar și în viraje maxime. Aceasta, împreună cu boghiul tandem spate, asigură o repartizare egală a masei pe fiecare roată și garantează un contact permanent cu solul al celor 6 roți, conducând la o distribuție egală a puterii și o performanță excelentă, în special în terenuri dificile (soluri moi, suprafețe accidenatate sau o combinație a acestor condiții dificile).

Puse la un loc, punctul de articulație avansat al mașinii, boghiul tandem unic și șasiul spate înclinat au ca rezultat capabilități de top în orice tip de teren. Șasiul spate înclinat asigură o distribuție egală a sarcinii pe toate roțile, făcând din aceste mașini cele mai bune camioane de transport în condiții de teren moale. De asemenea, designul articulației asigură o distribuție uniformă a sarcinii pe roți (stânga/dreapta) în viraje, ceea ce este foarte important pentru tracțiunea și stabilitatea mașinilor.

MEq
By MEq mai 28, 2019 16:02