MARCOM face analiza pieței de construcții

MEq
By MEq iunie 16, 2016 21:58

MARCOM face analiza pieței de construcții

Marcom RMC’94, liderul pieței de echipamente de construcții și industriale din România, și-a deschis porțile sediului său din Otopeni în cadrul unui eveniment de tip OPEN HOUSE pentru clienți, colaboratori și reprezentanții mass-media.

Evenimentul a creat un context favorabil discuțiilor și analizelor pe tema pieței de construcții, vânzările de echipamente de construcții și tipul acestora fiind un indicator al creșterii sau scăderii numărului de proiecte de anvergură. Cel mai nou raport al CECE (Comitetul European pentru Echipamente de Construcții) relevă faptul că în continuare România este o piață atipică din punctul de vedere al cererii de echipamente, buldoexcavatorul fiind cel mai cerut tip de utilaj. În timp ce la nivel european, în 2015, s-au vândut 5.338 de buldoexcavatoare, reprezentând 5,2% din totalul volumului de piață de echipamente terasiere, în România ponderea acestor utilaje este de 53,5% din totalul volumului de piață, în 2015 fiind vândute 683 de unități. România urmează însă trendul general la nivel european, precum și exemplul Poloniei, o piață cu un parcurs similar cu cel al pieței autohtone, astfel că buldoexcavatorul își pierde din popularitate în detrimentul tandemului mini/midi excavator – încărcător compact – este de părere Răzvan Marcu, director de marketing al companiei Marcom RMC’94.

Piața echipamentelor pentru construcții a înregistrat un trend crescător în ultimii trei ani, de la un număr total de 723 unități vândute în 2013 și 1.040 în 2014. În 2015 cererea s-a situat la 1.288 de unități. Cu toate acestea, o analiză detaliată pe clasele de utilaje terasiere vândute evidențiază însă o lipsă a investițiilor companiilor de construcții în echipamente specializate, pe fondul unor deficiențe majore la capitolul proiecte de infrastructură, semnalate de către mediul economic în ultimii ani în România. “Atunci când volumul lucrărilor de infrastructură va crește, constructorii își vor pune cu adevărat problema productivității și a preciziei ridicate și vor avea nevoie de utilaje specializate. Dacă, în schimb, vom avea în continuare lucrări de volume mici, care nu impun neapărat o calitate deosebită, cererea de echipamente cu tehnologii avansate va fi ca și până acum, redusă”, a punctat Constantin Marcu, directorul general Marcom RMC’94.

În 2015 se remarcă o creștere a cererii pentru echipamente de construcții multifuncționale din gama UTILITY (buldoexcavatoare, midi-excavatoare pe șenile 6-12 t, midi-excavatoare pe pneuri 6-11 t, miniexcavatoare 0-6 t, miniîncărcătoare multifuncționale și încărcătoare frontale cu o putere a motorului mai mică de 80 CP), numărul acestora majorându-se la 977 de unități în 2015, comparativ cu 752 în 2014.
Echipamentele din gama CONSTRUCTION, utilaje specializate de construcții și minerit, reprezintă doar 28,6% din piață, în 2015 fiind vândute 311 de unități din aceste game, comparativ cu 288 de unități în 2014.

„Un volum de piață pe segmentul de utilaje terasiere de 2.000-2.200 de unități reprezintă un optim al pieței, însă avem nevoie de o strategie coerentă de dezvoltare a proiectelor de infrastructură, activităților de construcție și reabilitare a drumurilor și autostrăzilor și, evident, în paralel, dezvoltarea sectorului de clădiri rezidențiale și nerezidențiale și lucrări edilitare”, a declarat Răzvan Marcu, director marketing al Marcom RMC’94.
Marcom este unul dintre promotorii tehnologiilor ultramoderne în construcții, în cadrul evenimentului fiind expus un excavator hibrid Komatsu HB215, ce face parte din a treia generație de utilaje cu acționare combinată dezvoltate de către constructorul japonez. În prezent, în lume sunt puse în funcțiune 3.700 de excavatoare hibride, dintre care 4 în România.

MEq
By MEq iunie 16, 2016 21:58