MAN modelează schimbarea la IAA Transportation 2022

MEq
By MEq septembrie 5, 2022 14:11

MAN modelează schimbarea la IAA Transportation 2022

Decarbonizarea transportului de marfă, digitalizarea logisticii și accentuarea crizei de șoferi de camion aduc provocări fundamentale pentru companiile de transport. MAN Truck & Bus va oferi răspunsuri la aceste întrebări la IAA Transportation 2022: modele convenționale cu un consum de carburant și mai mic și un mediu de lucru mai atractiv și mai confortabil pentru șoferi, precum și prototipuri de camioane autonome și electrice ce vor fi lansate pe piață în 2024. Cu o autonomie zilnică de până la 800 km și capabilitate de încărcare megawatt, noile camioane electrice vor electrifica transportul pe distanțe lungi și vor putea acoperi aproape toate segmentele acoperite în prezent de camioanele diesel.

Schimbarea către o mobilitate sustenabilă și neutră din punct de vedere climatic se face foarte rapid. De aceea, MAN se concentrează pe trei tendințe la IAA Commercial Vehicles: Zero emisii pentru un transport rutier fără CO2, digitalizare pentru o integrare optimă a camioanelor în procesele de transport și condus autonom pentru mai multă siguranță și eficiență, pentru o utilizare optimă a resurselor limitate de șoferi și o combinație inteligentă și ecologică între diferitele moduri de transport. Dar modelarea activă a acestei transformări înseamnă de asemenea inovații pentru produsele convenționale.

”Cu un consum și mai mic, o concentrare mai mare pe nevoile șoferului și servicii digitale utile, precum plata automată la stațiile de alimentare cu carburant, simplificăm activitățile zilnice ale șoferilor. Producția noastră devine mai flexibilă și vom construi viitorul camion electric pe aceeași linie cu vehiculele convenționale. Noul eTruck va acoperi, odată cu începerea producției, toate domeniile de aplicație, de la distribuție regională la transporturi pe distanțe lungi. Vom susține trecerea clienților spre e-mobilitate cu experiența noastră acumulată în anii în care am lucrat cu autobuze și utilitare electrice, precum și cu camionul electric de distribuție eTGM”, spune Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus.

MAN eTruck
La IAA 2022, MAN va prezenta pentru prima dată în fața publicului larg prototipul foarte apropiat de producția de serie al viitorului camion electric MAN, care va fi livrat primilor clienți în 2024. O caracteristică tehnică specială a ”leului” electric este pregătirea pentru viitorul standard de încărcare megawatt: încărcarea rapidă și timpii reduși de încărcare fac camionul electric potrivit pentru transporturi grele pe distanțe lungi, cu autonomii zilnice între 600 și 800 km, iar mai târziu până la 1.000 km. Împreună cu costurile de operare reduse și cel mai bun echilibru energetic, vehiculele electrice cu baterii oferă cea mai potrivită tehnologie pentru viitorul fără CO2 al flotelor de vehicule comerciale. Viitorul MAN eTruck va putea acoperi toate aplicațiile și versiunile de suprastructură ale camioanelor diesel, de la transport frigorific pe distanțe lungi, colectare de deșeuri în orașe sau distribuție de materiale de construcții pe șantiere.

Zero emisii: o abordare completă pentru conversia flotelor la electricitate
Pentru o conversie de succes de la diesel la electric, o analiză holistică a nevoilor clienților este necesară cu mult înainte de achiziționarea unui camion electric. La IAA, producătorul bavarez va prezenta în premieră MAN eMobility Consulting, care include nu doar sfaturi despre vehicul, ci și analizarea condițiilor de operare ale clienților, inclusiv optimizarea costurilor, analizarea rutelor, optimizarea flotei și infrastructura de încărcare. Un sprijin suplimentar va veni de la instrumente digitale precum noul MAN eReadyCheck, pe care clienții îl vor putea folosi după IAA pentru a verifica dacă rutele lor de livrare pot fi deservite de camioane pur electrice, sau MAN eManager, pe care managerii de flotă îl pot folosi pentru a monitoriza informațiile despre încărcarea camioanelor din flotă. Acestea fac parte din soluțiile prezentate la IAA de MAN Transport Solutions și diferiți parteneri producători de infrastructură de încărcare.

Digitalizare: Ajutoare utile în operațiunile de transport zilnice
În domeniul digitalizării, MAN oferă o prezentare generală a serviciilor digitale existente, dar și o privire spre cele viitoare. Cu MAN Now, hărțile pentru navigație pot fi deja actualizate, iar funcții de condus precum MAN EfficientCruise sau programe de condus pentru aplicații specifice pot fi instalate în vehicul online.
Activitățile din atelier pot fi organizate rapid și ușor cu sistemul digital de administrare a întreținerii MAN ServiceCare, iar sistemul de monitorizare online a eficienței MAN Perform ajută la menținerea unui consum redus. La IAA, MAN va prezenta în premieră un sistem digital de plată, care va simplifica vizitele șoferilor la stațiile de realimentare și va ușura monitorizarea costurilor cu carburantul ale flotelor.

Automatizare: Spre un transport autonom hub-to-hub
Pe lângă sistemele de propulsie fără emisii, condusul autonom este o pârghie esențială pentru un transport de marfă sustenabil. Avantajele pricipale sunt reducerea accidentelor cauzate de erorile umane, creșterea flexibilității și eficienței prin detașarea proceselor de transport de timpii de condus și de odihnă, precum și reducerea misiunilor de transport plictisitoare pe distanțe lungi în favoarea unor activități mai variate și mai provocatoare din transportul urban și regional pentru puținii șoferi disponibili.

La IAA, MAN va utiliza proiectele practice actuale pentru a explica pașii din dezvoltarea condusului autonom de la spații închise la condusul complet autonom pe autostrăzi, între două centre logistice. Proiectul ANITA dezvoltă livrarea și preluarea de containere de la un terminal de transbordare feroviar în parteneriat cu Deutsche Bahn, prin care ar trebui să crească performanța transportului combinat. Pe de altă parte, proiectul ATLAS-L4 lucrează deja la o implementare concretă a transportului autonom între două huburi logistice, posibil din 2022 datorită legii condusului autonom. La finalul anului 2024, Atlas-L4 va fi primul camion care va circula autonom pe o autostradă din Germania.

Mai multă putere, consum de motorină redus cu până la 4%
În ce privește propulsia diesel clasică, MAN va aduce la IAA o nouă ediție a motorului D26. Un număr mare de îmbunătățiri aduse motorului de 12,4 litri asigură un consum mai mic cu până la 3% față de actuala versiune, care este deja foarte economică, în aplicațiile de transport pe distanțe lungi, distribuție grea și construcții. În plus, noul motor va aduce un supliment de putere de 10 CP și unul de cuplu de 50 Nm pentru toate versiunile. Pentru aplicațiile de transport pe distanțe lungi, o economie suplimentară este generată de noile pachete aerodinamice pentru MAN TGX, care reduc rezistența aerului în jurul cabinei și îmbunătățesc scurgerea aerului spre remorcă. Astfel, împreună cu noile motoare sunt posibile economii de până la 4% în transportul pe distanțe lungi.

Focus pe șofer: Noi pachete Individual Lion S
Începând de la IAA, seria exclusivistă cu echipamente de top Individual Lion S va fi disponibilă și pentru gama de modele MAN TGS. De asemenea, pachetul vine cu actualizări: vopseaua specială include acum și brațele camerelor sistemului MAN OptiView. De asemenea, au fost adăugate noi elemente de design de culoare roșie la interior și exterior. Printre altele, deflectoarele laterale ale cabinelor sunt reliefate cu elemente de culoare roșie sau neagră, iar farurile pot fi comandate și cu fond negru.

MEq
By MEq septembrie 5, 2022 14:11