MAN introduce noi sisteme de siguranță si asistență pe seriile TGM, TGS și TGX, la Bauma 2019

MEq
By MEq februarie 27, 2019 19:19

MAN introduce noi sisteme de siguranță si asistență pe seriile TGM, TGS și TGX, la Bauma 2019

Fie că este vorba despre transportul materialelor de construcții în zone urbane și non-urbane, transportul de distribuție sau transportul internațional pe distanțe lungi, antreprenorii, șoferii și clienții depind de indeplinirea acestor sarcini în mod fiabil, rapid și fără accidente. MAN a reușit să dezvolte mai departe sistemul de ghidare Lane Guard System (LGS), folosit deja de ani buni, și să-și extindă gama de funcții pentru a include LaneReturnAssist (LRA), bazat pe noul sistem MAN ComfortSteering, care asistă șoferul în timpul manevrelor de direcție.

În plus, tehnologia Adaptive Cruise Control (ACC) cu funcția Stop&Go este acum disponibilă și pentru vehiculele cu cutie de viteze TipMatic12. Aceasta este valabilă pentru majoritatea variantelor de modele din seriile MAN TGS și TGX, utilizate în lucrări de construcții principale și auxiliare; totuși, vehiculele cu tracțiune integrală și versiunile cu bară de protecție din oțel nu sunt incluse.

Sisteme de asistență la condus ACC Stop&Go și EBA2
Când vine vorba despre caracteristicile de echipare pe care MAN le prezintă la bauma 2019, totul se rezumă la siguranță. Sistemul adaptiv de control al vitezei de croazieră (ACC) este un atu semnificativ în termeni de siguranță și confort. Începând din 2018 este, de asemenea, disponibil cu o funcție Stop&Go. Această caracteristică a apărut pentru prima dată pe piața autotractoarelor cu semiremorcă cu cutie de viteze MAN TipMatic14, iar pe viitor va fi disponibilă pentru o gamă largă de vehicule cu cutie de viteze TipMatic12.

ACC Stop&Go reglează automat distanța față de vehiculul din față la viteze cuprinse între 0 și 25 km/h (inclusiv la viteze reduse), încetinește vehiculul până la oprire dacă este nevoie și îl repune în miscare automat după opriri scurte. Astfel îi permite șoferului să conducă chiar și în condiții de trafic intens, în blocaje sau în zone urbane, într-o manieră relaxată și fără stres. În plus, noua generație MAN ACC face lucrurile mai convenabile atunci când se apropie de vehiculul din față, deoarece camionul va încetini singur până la oprire în spatele vehiculului anterior. Dacă oprirea durează mai puțin de două secunde, camionul se va pune în mișcare din nou singur. Dacă oprirea durează mai mult de două secunde, șoferul pune mașina în miscare din nou prin apăsarea pedalei de accelerație sau a unui buton de pe volanul multifuncțional.
Sistemul ușurează solicitarea șoferului în condiții de trafic intens, ceea ce înseamnă că face față blocajelor din trafic cu mai puțin efort. În plus, previne frânarea inutilă și accelerarea, reducând astfel uzura frânelor și consumul de carburant în timpul conducerii.

EBA2 trece dincolo de cele mai stricte cerințe aplicabile sistemelor de frânare de urgență, în vigoare din noiembrie 2018. Combinația sofisticată de date primite de la radar și de la senzorii camerelor video permite sistemului EBA2 să interpreteze mai rapid scenariile de trafic dificile, să identifice cu mai multă precizie vehiculele din față și obstacolele staționare și, prin urmare, să activeze frânarea de urgență numai dacă este necesar. Pe baza experiențelor pozitive, încă din primăvara lui 2017, MAN a instalat sistemul EBA ca standard, fără buton de dezactivare de pe panoul de bord, pentru a spori și mai mult siguranța. Totuși, șoferul are control total asupra sistemului în orice moment. MAN oferă EBA2 pentru întreaga gamă de tonaj de la 7,5 t în sus, iar de la începului lui 2018, și pentru vehiculele cu Euro 3, 4 și 5.

MAN ComfortSteering
Pe parcursul lui 2019, MAN va introduce MAN ComfortSteering, un sistem activ de asistare a direcției, pe seriile TGM, TGS și TGX cu noile motoare Euro 6. Un motor electric oferă un cuplu suplimentar ușor, în funcție de situație, reducând astfel forțele de direcție și făcând direcția mai precisă și mai confortabilă în ansamblu. Cu sistemul adaptat la viteza de rulare, șoferul va putea vira mai ușor atunci când efectuează manevre; de asemenea, are o stabilitate ridicată când conduce la viteze mai mari.

Siguranță suplimentară cu MAN LaneReturnAssist
Dacă există riscul ca vehiculul să părăsească banda, fără ca șoferul să activeze indicatoarele de direcție, LaneReturnAssist (LRA) va îndruma în mod activ vehiculul spre banda sa. În multe versiuni ale seriilor MAN TGM, TGS și TGX cu noile motoare Euro 6, această funcție îmbunătățește sistemul de ghidare Lane Guard System (LGS), folosit de ani de zile. În timp ce LGS emite un semnal acustic atunci cand vehiculul părăsește banda, LRA – disponibil în cursul lui 2019 – intervine în mod activ și îndrumă vehiculul înapoi în zona din interiorul marcajelor benzilor de circulație. Șoferul poate trece peste sistem în orice moment.

MEq
By MEq februarie 27, 2019 19:19