MAN a lansat noua generație de camioane

MEq
By MEq februarie 11, 2020 14:44

MAN a lansat noua generație de camioane

Pe 10 ianuarie, la Bilbao, Spania, MAN a lansat noua generație de camioane, complet dezvoltată pentru prima dată în ultimii 20 de ani. Orientată în mod direct către cerințele în schimbare ale industriei de transport, această generație stabilește noi standarde pentru sistemele de asistență, de orientare pentru șoferi și rețelele digitale. Noua generație de camioane reprezintă pentru MAN Truck & Bus trecerea de la statutul de producător de vehicule la cel de furnizor de soluții de transport inteligente și durabile.

În dezvoltarea noii sale generații de camioane, MAN și-a concentrat constant atenția pe șofer și pe sarcinile sale de transport. Rezultatul este un portofoliu de produse care îndeplinește în mod optim fiecare sarcină de transport.

Fiecare sarcină de transport are provocările sale specifice. Un camion pentru transport internațional pe distanțe lungi trebuie să ofere nu doar o eficiență ridicată a consumului de combustibil și o operare ergonomică pentru o conducere relaxată și fără oboseală, dar și un concept adecvat pentru odihnă și zona de dormit. Acest lucru le permite șoferilor o refacere optimă în timpul pauzelor, deoarece numai atunci când sunt complet odihniți pot fi concentrați la trafic și pot conduce sigur și ecologic.

Sistemele de asistență, precum conducerea semi-automatizată în blocajele din trafic sau funcția de asistență la viraj, oferă suport suplimentar. Siguranța este esențială pentru operatori nu numai în operațiunile pe distanțe lungi, ci și pe șantierele de construcții și în rețelele de distribuție. O vizibilitate bună și afișarea optimă a informațiilor importante de conducere sunt esențiale în situații de deplasare în medii urbane și pe șantiere aglomerate sau în locațiile dificile de livrare.

Un alt aspect cheie este ușurința cu care se face intrarea și ieșirea din cabină, care face parte din rutina zilnică de lucru în transportul de distribuție urbană sau în servicii municipale. De asemenea, este importantă alegerea șasiului potrivit pentru sarcina de transport. Șasiul vehiculului trebuie să ofere interfețe tehnice și electronice optime – fie că este vorba de o benă basculabilă pe trei părți, un încărcător schip, o suprastructură izotermă/frigorifică, un vehicul de colectare a deșeurilor sau un semitrailer de transport al lemnului.

Nu în ultimul rând, o transmisie adecvată este esențială pentru ca șoferul și vehiculul să poată face față sarcinii de transport în mod eficient și în conformitate cu misiunea. Pentru a oferi soluția optimă de fiecare dată, MAN și-a conceput noua gamă de produse într-o formă modulară, astfel încât să răspundă numeroaselor cerințe ale diferitelor sectoare de transport.

Portofoliu variat: camionul potrivit pentru orice ”task”
Păstrând ceea ce era deja testat și încercat și îmbunătățind acolo unde era cazul – aceasta a fost gândirea din spatele noii generații de camioane MAN, bazată bine cunoscuta linie de modele. Transportul pe distanțe lungi și transporturile grele (heavy-duty) încă sunt acoperite de noile modele MAN TGX, recunoscute datorită cabinelor late, lungi și înalte. Ca și până acum, noul MAN TGX dispune de o selecție de trei serii de motorizare care oferă o gamă de puteri: vârful de gamă MAN D38 care dezvoltă până la 640 hp; gama medie MAN D26, cu puteri de la 430 la 510 hp; sau gama de transport ușor pe distanțe lungi MAN D15, cu puteri de la 330 la 400 hp.

Pe lângă tractoarele clasice 4×2 și 6×2 cu semiremorci, sunt disponibile și variantele 6×4 și 8×4 pentru TGX, deoarece sunt o alegere populară pentru operațiunile de transport greu. Cap-tractorul 4×2 pentru semiremorcă poate fi comandat opțional cu sistemul MAN HydroDrive, transmisia hidrostatică pe puntea față oferind o tracțiune suplimentară pe suprafețele neasfaltate. Cu această diversitate de opțiuni, MAN TGX acoperă o gamă cuprinsă între 18 și 41 t (greutate brută a vehiculului). În cazul aplicațiilor grele, este posibilă o greutate brută a întregului tren de 250 t.

Noul MAN TGS este targetat în continuare pe sectoarele de vehicule grele pentru construcții, distribuție și servicii municipale. Această serie de modele se caracterizează prin cabine înguste, deoarece în aplicațiile obișnuite sunt esențiale atât masa redusă a camionului neîncărcat, cât și vizibilitatea bună. În ceea ce privește unitățile de putere, MAN oferă modelul TGS cu motorul D26 sau D15, acoperind o gamă largă de puteri între 330 și 510 hp. De asemenea, numărul mare de versiuni poziționează camionul MAN TGS în topul gamei atunci când vine vorba de configurații de acționare.

Gamele cu tonaj ușor și mediu din noua generație de camioane sunt acoperite din nou de modelele MAN TGL și MAN TGM. La alegere, există patru noi cabine înguste: scurtă, lungă, înaltă cu pat și crew cab. Cabina pentru echipaj este utilizată cu precădere în industria construcțiilor, de către furnizorii de servicii municipale, precum și de serviciile de urgență. Cu versiunea de motor D08 cu 4 cilindri, noul TGL acoperă gama cuprinsă între 7,5 și 12 t. Dacă gama de puteri între 160 și 220 hp nu este suficientă, TGL poate fi echipat și cu motorul D08 cu 6 cilindri, de 250 hp. Acesta este, de asemenea, motorul de bază pentru gama MAN TGM, care se extinde până la 320 hp (motor D08 cu 6 cilindri).

Gama de tonaj a noului MAN TGM preia ștafeta acolo unde se oprește noul MAN TGL, extinzându-se de la 12, 15 și 18 t până la 26 t (masă brută a vehiculului). În timp ce MAN TGL este disponibil exclusiv în versiunile 4×2, MAN TGM oferă, de asemenea, configurații 6×2, 6×4 și 4×4, ceea ce îl face atractiv nu numai pentru transportul mediu de distribuție și logistică urbană, ci și pentru multe aplicații în construcții, servicii municipale și stingerea incendiilor.

MEq
By MEq februarie 11, 2020 14:44

Follow Us

Visit Us On TwitterVisit Us On InstagramVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On Pinterest

SEARCH SOMETHING

OPINION