Liebherr introduce noua macara mobilă cu braț telescopic de 90 m – LTM 1300-6.3

MEq
By MEq ianuarie 21, 2022 20:56

Liebherr introduce noua macara mobilă cu braț telescopic de 90 m – LTM 1300-6.3

Odată cu modelul LTM 1300-6.3, Liebherr stabilește și un nou record mondial – niciodată până acum o macara mobilă nu a fost capabilă să transporte un braț telescopic de 90 m cu o sarcină pe osie de doar 12 t. Noul model de 300 t se va adăuga portofoliului de macarale Liebherr cu 6 axe. Este o macara versatilă, economică, cu ridicare rapidă, cu o lungime a brațului telescopic fără egal. Cele mai recente inovații Liebherr sunt incluse pentru a permite modelului LTM 1300-6.3 să ofere o operare economică, sigură și puternică – ECOmode, ECOdrive, VarioBase Plus, VarioBallast, Auto-Ballast, conceptul cu un singur motor și diagramele de sarcină în functie de viteza vântului.

Liebherr și-a extins portofoliul de macarale tot-teren cu un alt model de 300 t. Cu brațul său telescopic de 90 m, LTM 1300-6.3 stabilește noi standarde în clasa cu 6 axe și depășește cu mult ceea ce au de oferit macaralele actuale de pe piață. Este concepută pentru a fi utilizată ca macara cu ridicare rapidă, cu o capacitate mare la înălțimi mari de palan. Acest lucru o face ideală pentru ridicarea macaralelor turn și a antenelor de comunicatii, precum și pentru lucrările de întreținere a turbinelor eoliene. Modelul LTM 1300-6.2 cu braț telescopic de 78 m, oferit de Liebherr în paralel, este entry-ul economic în clasa cu brațului înclinat, iar în această configurație oferă deja capacități de încărcare de neegalat pentru o macara mobilă cu 6 axe.

Componentele precum brațul telescopic și calajele pot fi instalate și îndepărtate rapid și ușor pentru a obține sarcini pe axă sub 12 t. O caracteristică deosebit de interesantă în acest sens este tele-separarea, care permite îndepărtarea rapidă a secțiunilor telescopice individuale. Acest lucru face simplă configurarea macaralei pentru drum, cu o masă brută sub 60 t și sarcini pe axă sub zece tone. Liebherr poate oferi, de asemenea, o soluție de auto-asamblare, ce permite îndepărtarea secțiunilor telescopice fără a fi nevoie de o macara auxiliară. Acest sistem este compatibil cu alte modele, precum LTM 1650-8.1 și LTM 1450-8.1. Ca urmare, flexibilitatea și economia macaralei sunt crescute enorm.

Lungimea record de 90 m este atinsă de noua macara LTM 1300-6.3 utilizând un braț telescopic cu 8 secțiuni – segmentul-pivot plus șapte segmente telescopice. Adică cu un segment mai mult decât macaralele similare din această clasă. Pentru a se asigura că atât brațul complet, cât și toate stabilizatoarele plus blocul de cârlig pot fi transportate pe drumurile publice cu o sarcină pe axă de 12 t, Liebherr a optimizat întreaga construcție din oțel a macaralei.

Deși LTM 1300-6.3 nu este proiectată pentru a fi utilizată ca macara cu braț înclinat, are o gamă largă de brațe cu zăbrele disponibile – braț dublu pliabil de 11,5 până la 20 m, două secțiuni de braț zăbrelit de 7 m pentru extinderea brațului telescopic, un vârf fix de 39 m și un braț fix de 43 m reglabil hidraulic. Acest lucru permite noii macarale de 300 t să atingă înălțimi de ridicare de până la 120 m. Deosebit de economice – diversele secțiuni de braț cu zăbrele sunt compatibile cu alte modele din portofoliul Liebherr.

Gamă extinsă de inovații
Pentru LTM 1300-6.3 sunt disponibile diagramele de sarcină în funcție de viteza vântului. Acestea oferă siguranță sporită și timpi de operare mai lungi pentru lucrul cu macaraua în condiții de vânt. Diagramele de sarcină pentru macarale sunt, în general, valabile numai pentru viteze ale vântului la rafale de până la 9 m/s. Pentru a se asigura că munca poate continua în siguranță la viteze și mai mari ale vântului, Liebherr a calculat diagramele de sarcină pentru viteze maxime suplimentare ale vântului și le-a programat în sistemul de control al macaralei. Pentru LTM 1300-6.3, de exemplu, viteza este de 11,2 m/s, sau chiar de 13,4 m/s atunci când se utilizează echipamente cu zăbrele. În modul telescopic simplu, se permite chiar o viteză de 15,6 m/s. Dacă viteza vântului măsurată pe brațul macaralei în timpul unei lucrări depășește viteza setată a vântului din diagramă, operatorul de macara poate pur și simplu să comute la o diagramă de sarcină cu o viteză maximă mai mare a vântului, care va permite adesea continuarea lucrării.

Sistemul de calare variabil VarioBase Plus – stabilizatorii spate au un design în două trepte și ating o lățime de sprijin de 9,4 m, cu 2 m mai lată decât stabilizatorii față. Acest lucru crește și mai mult capacitatea stabilizatorilor spate. Stabilizatorii față dintr-o singură treaptă au o greutate mai mică, ceea ce avantajează și lungimea brațului.

Tehnologia ECOdrive – un motor diesel Liebherr cu opt cilindri în grupul motopropulsor dezvoltă 455 kW / 619 hp și un cuplu de 3.068 Nm, asigurând macaralei LTM 1300-6.3 toată puterea de care are nevoie. Puterea este transferată la axe prin intermediul cutiei de viteze ZF TraXon cu 12 trepte. Un convertizor de cuplu asigură o manevrare perfectă. Modul suplimentar ECOdrive oferă proprietăți de conducere îmbunătățite ce economisesc combustibil și reduc zgomotul.

Un concept cu motor unic cu ECOmode – Liebherr și-a continuat strategia cu un singur motor pe noul model LTM 1300-6.3 cu o unitate de acționare mecanică pentru suprastructură. Reducerea greutății creată prin îndepărtarea motorului suprastructurii a fost folosită pentru a furniza un braț mai lung și mai mult balast cu o sarcină de 12 t pe axă. Modul ECO în operarea macaralei ajută la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de zgomot.

Sistemul VarioBallast – noul model LTM 1300-6.3 poate fi operat cu două raze diferite de balast: 4,94 m sau 5,94 m. Raza balastului poate fi redusă rapid și ușor cu un metru folosind cilindri de balast standard reglați mecanic. Această soluție este unul dintre principalele beneficii ale noului model de 300 t atunci când este utilizat în spații limitate. Raza mare de balast atinge capacitatea maximă. De fapt, cu funcția VarioBallast, noua macara poate fi operată cu 8 t mai puțin balast în comparație cu LTM 1300-6.2. Acest lucru reduce atât logistica de transport, cât și emisiile de CO2.

Sistemul Auto-Ballast – este nevoie de o singură apăsare de buton pentru a securiza balastul pe placa rotativă. Acest lucru elimină efortul operatorului, deoarece procesul automat de balastare este simplu, rapid și convenabil. În plus, siguranța este, de asemenea, îmbunătățită, în special pentru procedurile de rutină.

MEq
By MEq ianuarie 21, 2022 20:56