Kobelco introduce pe piața europeană cel mai mic model al său de excavator pentru demolări

MEq
By MEq octombrie 19, 2018 11:48

Kobelco introduce pe piața europeană cel mai mic model al său de excavator pentru demolări

După ce în ianuarie 2018 a lansat modelele SK400DLC-10 și SK550DLC-10, Kobelco Construction Machinery Europe B.V. (KCME) anunță acum lansarea noului SK350DLC-10 – cel mai mic utilaj al său destinat exclusiv sectorului pentru demolări. În ciuda dimensiunilor reduse, noul model versatil încorporează multe dintre caracteristicile fraților mai mari, fiind conceput pentru asamblarea / dezasamblarea rapidă și sigură a brațului, transportul ușor între proiecte și economii semnificative de costuri.

Kobelco este mult timp lider pe piața echipamentelor pentru demolare din Japonia, lansând primele utilaje de acest fel pe piața europeană la începutul acestui an. La fel ca SK400DLC-10 și SK550DLC-10, noul SK350DLC-10 dispune de sistemul NEXT dezvoltat de Kobelco. Este un utilaj de bază dotat cu un braț dedicat atât pentru lucrări de demolare la mare înălțime, cât și pentru demolarea fundațiilor. Atașamentele pot fi ușor schimbate la fața locului.

Brațul ultra-înalt NEXT al lui SK350DLC-10 se potrivește perfect pentru demolarea de la nivelul solului a clădirilor cu mai multe etaje – configurația sa ultra-lungă îi permite să lucreze la o înălțime maximă de 21 m (cu balansier de 6,1 m) cu o unealtă de lucru de maximum 2,6 t. Configurația separată a brațului mașinii este ideală pentru demolarea etajelor inferioare ale clădirilor, unde grosimea betonului este mai mare – adâncimea maximă de lucru a lui SK350DLC-10 este de 6.320 mm.

Șantierele de demolări prezintă condiții dificile pentru utilaje, astfel că segmentele de braț ale lui SK350DLC-10 sunt ranforsate pentru a avea o durabilitate sporită, longevitate și o uzură structurală redusă. Structura lor simplifică, de asemenea, procesul de asamblare/demontare pentru a reduce timpii de inactivitate pe șantier. Segmentele atașabile sunt conectate prin cuplarea bolțului superior (pe partea din spate) la pinii opuși din partea inferioară – eliberarea presiunii la fixarea pinului se face rapid și în siguranță. Toate îmbinările de prindere au liniile hidraulice montate lateral și adoptă un sistem multi-cuplaj pentru un acces facil și întreținere de la nivelul solului.

Un alt avantaj important al sistemului NEXT îl reprezintă înălțimea scăzută de depozitare a brațului ultra-înalt atunci când este coborât. Acesta este proiectat având cilindrii brațului și balansierului încrucișați în zona elementului de legătură/intermediar (inter arm), în timp ce partea din spate a brațului rămâne plată. Astfel, înălțimea brațului în poziție strânsă este de aproximativ 2 m, ceea ce înseamnă că poate fi transportat pe o remorcă standard, economisind costuri logistice semnificative.

Modelul SK350DLC-10 împarte același motor supraalimentat Stage V și sistem hidraulic cu SK350LC-10, pentru performanțe ridicate și un consum redus de combustibil. Sunt disponibile trei moduri de lucru ce ajută la creșterea eficienței consumului de combustibil: modul H pentru lucrări grele; Modul S pentru echilibrarea volumului de lucru cu consumul de combustibil; și Eco-mode pentru prioritizarea eficienței consumului de combustibil față de volumul de lucru. Funcția AIS (Auto Idle Stop) îmbunătățește, de asemenea, această eficiență, evitând consumul inutil de carburant în timp ce mașina este la ralanti.

Confortul și siguranța operatorului sunt pe ordinea de zi pentru Kobelco, astfel că producătorul a punctat caracteristicile de demolare ale cabinei lui SK350DLC-10. Aceasta este compatibilă cu nivelul II FOPS și este prevăzută cu geam securizat și cu grilaj radial pe geamurile din față și de sus. Cabina se poate înclina la 30 de grade, încât operatorul să mențină o poziție confortabilă în timpul lucrărilor de demolare la mare înălțime.

La fel ca SK400DLC-10 și SK550DLC-10, mai micul SK350DLC-10 încorporează o serie de alte caracteristici de siguranță importante, inclusiv un sistem de prevenire a interferenței uneltei de lucru cu cabina în timpul operării, sistem ce emite o alarmă de avertizare. În plus, raza de lucru și stabilitatea mașinii sunt calculate din poziția atașamentului, iar operatorul este avertizat atunci când stabilitatea este compromisă prin intermediul sistemului de alertă a stabilității. SK350DLC-10 este echipat, de asemenea, cu camere video pentru partea din spate și lateral-dreapta, sistem de difuzoare, deflector de obiecte în cădere și lumini LED puternice pentru o vizibilitate sporită pe șantier.

„Feedback-ul clienților cu privire la modelele SK400DLC-10 și SK550DLC-10, după lansarea lor la începutul acestui an, a fost foarte pozitiv, dar am constatat și o cerere pentru o versiune mai mică. Modelul SK350DLC-10 este mai mic, dar nu face niciun compromis în ceea ce privește tehnologia – includerea versatilului sistem NEXT, care permite demolarea cu aceeași mașină atât la înălțime, cât și a fundațiilor, este o dovadă a acestui fapt. SK350DLC-10 beneficiază, de asemenea, de un motor controlat electronic ce promovează o putere mare și un consum redus de combustibil – particulele și emisiile de NOx sunt suprimate prin eficiența ridicată a combustiei, a sistemului de post-tratare a gazelor de evacuare și a sistemului SCR pe bază de injecție de uree. Astfel, SK350DLC-10 este compromisul ideal între investițiile economice și logistica de transport. Echipat cu un tren de rulare fix, acesta poate deservi piețele în care restricțiile de transport de 3,2 m lățime nu ridică probleme”, a afirmat Peter Stuijt, KCME Product Manager, la lansarea utilajului.

MEq
By MEq octombrie 19, 2018 11:48