John Deere expune la FinnMetko forwarderele mici din Seria G și cel mai smart sistem de management de pe piață

MEq
By MEq august 15, 2018 02:21

John Deere expune la FinnMetko forwarderele mici din Seria G și cel mai smart sistem de management de pe piață

Revoluționând planificarea exploatarilor forestiere, TimberMatic Maps oferă operatorilor o vizualizare în timp real a productivității în lotul de exploatare. Datele colectate de senzorii harvesterului și localizareaa exactă prin GPS a lemnului tăiat sunt transmise automat de la harvester către aplicația TimberMatic pentru a fi utilizate apoi de operatorul forwarderului.

Datele între mașini sunt actualizate în timp real printr-un serviciu cloud, iar toți operatorii care lucrează în aceeași exploatare pot vedea situația în timp real. Harta afișează amănunțit toate tipurile de lemn, până la buștenii individuali.
Planificarea muncii și selectarea unei rute eficiente de deplasare devin foarte simple atunci când locația exactă și volumul diferitelor specii de arbori sunt afișate pe hartă odată cu rețeaua de drumuri de acces la ele. Operatorii transportoarelor pot alege, de exemplu, locația speciilor de arbori dorite dintr-o anumită zonă a lotului de exploatare forestieră sau de-a lungul unei rute specifice de recoltare, iar harta le indică volumul exact de masă lemnoasă, eficientizând astfel munca. Operatorii pot marca harta pentru a indica lemnul pe care l-au transportat în zona de depozitare. Astfel, sunt disponibile informații despre volumul exact de lemn transportat către zona de depozitare. Informațiile precise despre progresul exploatării sunt vizibile în timp real atât de către operatori, cât și de contractor.

Pe măsură ce exploatarea forestieră avansează, productivitatea mașinii și rutele de exploatare apar în timp real pe hartă. În plus, operatorii pot adăuga marcaje pe hartă pentru a indica locațiile și altor operatori. Harta în timp real îi permite și operatorului din tura următoare să urmărească în detaliu starea reală a exploatării.

Sistemul are display-uri pentru operatori și contractori care reflectă situația în timp real a lotului de exploatare. TimberMatic Maps e accesat din cabina mașinilor forestiere, iar TimberManager este utilizat de către antreprenor pentru a vedea progresul tăierii din exploatare. Sistemul afișează progresul exploatării în metri cubi și ca procentaj al lemnul tăiat și al celui care a fost transportat în zona de depozitare. Volumul precis al lemnului din depozit îl ajută pe contractor să determine necesarul de remorci de transport, dar și să estimeze transportul ulterior de lemn. Datele precise facilitează operațiunile întregului lanț de aprovizionare. Nu mai este nevoie de estimarea volumului și nu vor rămâne bușteni în urmă, deoarece toate speciile de arbori vor fi afișate cu precizie pe hartă – chiar dacă este întuneric sau buștenii sunt acoperiți de zăpadă.

TimberMatic Maps si TimberManager sunt funcții standard pe toate harvesterele si forwarderele John Deere din Seria G, începând din toamna acestui an. Sistemul poate fi instalat ulterior și pe utilajele mai vechi.

John Deere 910G si 1010G – soluții pentru toate condițiile
Performanța eficientă a noilor modele de transportoare în toate condițiile este asigurată de o gamă largă de opțiuni de punți și anvelope. John Deere 910G este disponibil într-o versiune cu 6 roți, cu anvelope de 34 inch în față și de 24.5 inch în spate, sau într-o versiune cu 8 roți, cu anvelope de 22.5 sau 24.5 inch. John Deere 1010G cu 6 roți, cu anvelope de 34 de inch pe față, vine cu două opțiuni pentru anvelopele spate, de 24,5 și 26,5 inch. Modelul 1010G cu 8 roți poate fi echipat cu anvelope de 24,5 sau 26,5 inch.

John Deere 910G are o sarcină nominală de 9 tone (cu roți de 22,5 inch) sau 10 tone (cu roți de 24,5 inch), iar agilitatea sa excelentă îl face ideal pentru rărituri primare. 910G este disponibil cu șase sau opt roți și cu un spațiu de încărcare îngust sau lat, cu secțiuni transversale de 3,5 m² și 4,0 m². La alegere, cabine poate fi fixă sau cu autonivelare și rotativă. Opțiunile de braț de macara includ modelele CF1 și CF5 cu trei intervale diferite. Motorul are o putere (118 kW) și un cuplu (650 Nm) semnificativ mai mari în comparație cu modelul corespunzător anterior 810 E din clasa de dimensiuni corespunzătoare.

John Deere 1010G are o sarcină nominașă de 11 tone. Motorul are o putere (131 kW) și un cuplu (730 Nm) mai mari decât predecesorul său, 1010E. Modelul 1010G este disponibil cu șase sau opt roți și cu un spațiu de încărcare îngust sau larg (3,5 m² sau 4,0 m²). Poate fi echipat cu cabină fixă sau cu autonivelare și rotativă, iar brațul CF5 oferă trei opțiuni de deschidere diferite.

Noul design aduce confort în clasa mică de forwardere Seria G. Compartimentul motor și capota au fost proiectate în colaborare cu BMW DesignWorks. Capota motorului a fost coborâtă, iar vizibilitatea operatorului din cabină asupra zonei de lucru s-a îmbunătățit.
Ambele modele sunt disponibile și cu ampatament scurt. De altfel, ampatamentul mai mic a fost obținut prin deplasarea înainte cu 40 cm a punții spate, astfel încât spațiul de încărcare să rămână neschimbat. Stabilitatea mașinii rămâne bună, iar agilitatea ei e îmbunătățită, ceea ce este benefic, în special în rărituri.

John Deere 1010G este disponibil în versiunea cu boghiu lung. Distanța dintre butucii roților din față și spate, la boghiul spate, crește la 1890 mm, adică cu 390 mm mai mult decât la modelul standard. Trenul de rulare și raza de virare sunt aceleași ca și în cazul mașinilor echipate cu boghiu standard HD. Presiunea de la sol a șasiului spate echipată cu șenile este cu 14% mai mică comparativ cu un boghiu obișnuit. De altfel, presiunea redusă a șasiului din față și din spate face ca utilajul să fie o alegere excelentă pentru lucrul în teren moale. Urmele lăsate sunt mai puțin adânci, afundarea în sol fiind mai mică. Boghiul lung funcționează bine și în teren normal și aduce stabilitate atunci când utilajul trece peste obstacole în teren stâncos.

Stage V – motoare John Deere
Motorul de 4.5 litri John Deere PowerTech Plus 4045, cel de 6.8 litri John Deere PowerTech Plus 6068 și cel de 9.0 litri John Deere PowerTech Plus 6090 respectă standardul de emisii Stage V. Gama de turații a motorului este largă și oferă un cuplu mare la turații reduse. De asemenea, turația rămâne constantă și în timpul sau la schimbarea sarcinilor mari. Iar perechea bună pe care o fac motorul diesel puternic cu trenul de rulare are ca rezultat o îmbunătățire clară a performanței.

Adaptive driveline control este o funcție standard unică pe utilajele forestiere John Deere din Seria G. Sistemul de control bazat pe software îmbunătățește manevrabilitatea și productivitatea mașinilor din Seria G. Operatorul selectează setările dorite (Eco, Normal, Putere) pentru condițiile de funcționare, iar sistemul reglează automat turația motorului, încât să corespundă sarcinii sale, și o menține constantă pe durta solicitărilor mari. În situații de sarcină mare, noul sistem de control se asigură de faptul că motorul diesel funcționează lin, fără probleme, și utilizează eficient forța maximă de tracțiune disponibilă. Răspunsul pedalei de acționare și al direcției cadrului au fost îmbunătățite prin filtrarea electronică inteligentă.

Sistemul IBC, disponibil și pe brațul de macara CF5 al forwarderelor 910G și 1010G
Precizia sistemului de control al brațului de pe mașinile Seriei G este fără precedent. Modulele noi de comandă, sistemele simple CAN bus, precum și cele electrice optimizate conferă brațelor mai multă putere, viteză și precizie de prelucrare. Sistemul unic Inteligent Boom Control (IBC) a fost introdus pe forwarderele John Deere în 2013, iar acum este disponibil și pentru brațul de macara CF5 al transportoarelor 910G și 1010G. Peste 80% din forwarderele John Deere livrate în țările nordice sunt echipate cu IBC, iar practic toate harvesterele 1270G și 1170G dispun de această caracteristică.

IBC este un sistem inteligent de control al brațului cu senzori ce detectează poziționarea graiferului și cu algoritmi ce reglează traiectoria brațului într-o singură mișcare continuă. Operatorul ghidează graiferul în poziția dorită, iar sistemul optimizează traiectoriile diferitelor secțiuni ale brațului. În versiunea 2.0 a IBC, precizia controlului graiferului a fost îmbunătățită, în special la deschideri mari. Datorită amortizării electronice, brațul funcționează încet. Odată eliminate mișcările încărcăturii în pozițiile finale, munca operatorului este ușurată, iar durabilitatea brațului, îmbunătățită. IBC face manipularea buștenilor mai eficientă și crește productivitatea cu până la o încărcătură pe zi.
Gama întreagă de harvestere și forwardere din Seria G se va regăsi la expoziția FinnMetko 2018.

MEq
By MEq august 15, 2018 02:21