JCB HYDROGEN și-a făcut debutul internațional în premieră la Conexpo

MEq
By MEq martie 20, 2023 11:31

JCB HYDROGEN și-a făcut debutul internațional în premieră la Conexpo

Proiectul de 100 de milioane de lire sterline al JCB de a produce motoare super-eficiente pe bază de hidrogen a avut debutul internațional la unul dintre cele mai mari târguri de utilaje de construcții din lume – Conexpo-Con/Agg 2023.

O echipă de 150 de ingineri lucrează la inițiativa inovatoare pentru dezvoltarea motoarelor cu combustie pe bază de hidrogen, iar peste 50 de prototipuri au fost deja fabricate la uzina de motoare JCB din Marea Britanie. La Conexpo, în cadrul Fluid Power Exposition (IFPE), a fost prezentat noul motor JCB cu combustie pe bază de hidrogen – soluția cu emisii zero de carbon a companiei pentru utilaje agricole și de construcții – la expoziția Conexpo 2023 din Las Vegas.

Președintele JCB, Anthony Bamford, cel care conduce proiectul de dezvoltare a tehnologiei JCB pe bază de hidrogen, a declarat: „Echipa de ingineri de la JCB a făcut progrese enorme într-un interval scurt de timp pentru a dezvolta un motor cu combustie internă pe bază de hidrogen. Fiind prima companie producătoare de utilaje de construcții care a dezvoltat un motor cu combustie, complet funcțional, alimentat cu hidrogen, sunt încântat că putem prezenta acum această tehnologie pe scena internațională.”

Prototipurile motoarelor JCB pe hidrogen echipează deja buldoexcavatoare și încărcătoare telescopice Loadall. JCB a făcut, de asemenea, o descoperire majoră în ceea ce privește dovedirea atractivității mai largi a tehnologiei de combustie a hidrogenului prin instalarea unuia dintre motoarele super-eficiente pe bază de hidrogen pe un camion Mercedes de 7,5 tone – o modernizare care a fost finalizată în doar câteva zile. JCB a prezentat, de asemenea, propriul vehicul de realimentare proiectat și construit pentru a livra combustibilul către utilaje. Rezervorul are suficient hidrogen gazos pentru a alimenta 16 buldoexcavatoare cu hidrogen și poate fi transportat fie pe șasiul unui tractor modificat JCB Fastrac, fie pe o remorcă.

Lordul Bamford a declarat: „Echipa de ingineri JCB s-a reîntors la principiile de bază în reproiectarea completă a procesului de combustie, pentru a funcționa cu hidrogen. În acest fel, au realizat două lucruri majore: au asigurat locul JCB în istorie ca prima companie de utilaje de construcții care a dezvoltat un motor cu combustie complet funcțional alimentat cu hidrogen și ne-au îndreptat spre producția unui număr istoric de 50 de motoare cu combustie internă pe bază de hidrogen.”

Angajamentul JCB de reducere a emisiilor are un istoric de aproape 25 de ani, iar cele mai recente motoare diesel concepute să respecte norma Stage V au adus deja o reducere de 97% a emisiilor de NOx, față de nivelul anului 1999, și o reducere de 98% a emisiilor de particule. În plus, eforturile JCB de a reduce consumul de combustibil înseamnă că utilajele JCB de azi folosesc în medie cu 50% mai puțin combustibil decât cele fabricate în urmă cu mai bine de un deceniu. Acest lucru a permis economisirea a 16 miliarde de litri de combustibil – echivalentul a 53 de milioane de tone de CO2.

JCB a fost, de asemenea, în prima linie a dezvoltării tehnologiei electrice pentru a satisface cererea clienților pentru produse cu zero emisii de carbon. În timp ce bateriile electrice sunt potrivite pentru utilajele mai mici, cu mai puține ore de lucru, și utilizează de obicei mai puțin combustibil, utilajele mai mari au un necesar de energie crescut. Acest lucru ar duce la baterii mai mari, care ar dura mai mult timp pentru a se încărca, ceea ce le-ar face mai puțin potrivite pentru utilajele care lucrează în mai multe schimburi zilnice și care nu au își permit timpii morți alocați reîncărcării.

Ca urmare, JCB și-a concentrat dezvoltarea de utilaje electrice în gama sa compactă, inclusiv pe încărcătorul telescopic Loadall 525-60E și pe mini-excavatorul 19C-1E – primul mini-excavator electric din lume. În timp ce compania examinează viitorii combustibili care să ofere emisii zero, nu a lăsat nimic neexploatat. În căutarea unui combustibil mobil care să poată fi transportat la utilaj, asigurând un timp de funcționare maxim și o realimentare rapidă, HVO, biogazul, combustibilii electrici, amoniacul și hidrogenul au fost analizate în detaliu. Este interesant faptul că motoarele JCB au fost aprobate pentru utilizarea cu HVO încă de la intrarea în vigoare a legislației privind motoarele Stage IIIB / Tier 4i.

„Majoritatea acestor carburanți alternativi necesită producerea de hidrogen pentru a fi obținuți, așa că este perfect logic să folosim hidrogenul în primul rând pentru că este un carburant curat, fără emisii de carbon, care poate fi produs din energie regenerabilă. Hidrogenul oferă, de asemenea, o soluție potențială la provocarea reprezentată de bateriile de pe utilajele mari; permite o realimentare rapidă și este o soluție mobilă de combustibil, permițând ca acesta să fie dus la utilaj”, a mai spus Lordul Bamford.

Ca parte a dezvoltării hidrogenului, JCB a investigat și utilizarea acestuia în pilele de combustie, iar în iulie 2020 a prezentat primul excavator alimentat cu hidrogen din industria construcțiilor – modelul 220X de 20 de tone.

Deocamdată, JCB a ajuns la concluzia că pilele de combustie sunt prea scumpe, prea complicate și nu sunt suficient de robuste pentru utilajele de construcții și cele agricole. Provocând echipa de ingineri JCB să gândească diferit și folosind tehnologia care ne înconjoară într-un mod cu zero emisii de carbon, s-a născut motorul JCB pe bază de hidrogen.

„Proprietățile unice de combustie ale hidrogenului permit motorului pe bază de hidrogen să furnizeze aceeași putere, același cuplu și aceeași eficiență ca și în cazul utilajelor JCB de astăzi, dar fără emisii de carbon. Motoarele cu combustie pe hidrogen oferă și alte beneficii semnificative. Prin valorificarea tehnologiei și componentelor de pe motoarele diesel, acestea nu necesită elemente (metale) rare, astfel că tehnologia de combustie este deja dovedită pe utilajele de construcții și agricole. Este o tehnologie rentabilă, robustă, fiabilă și bine cunoscută nu doar în industria construcțiilor și a agriculturii, ci în întreaga lume”, a încheiat Lordul Bamford.

MEq
By MEq martie 20, 2023 11:31