JCB deschide drumul cu primul excavator pe bază de hidrogen

MEq
By MEq iulie 1, 2020 15:55

JCB deschide drumul cu primul excavator pe bază de hidrogen

JCB a dezvoltat primul excavator pe bază de hidrogen din industria de construcții, continuând să fie un deschizător de drumuri în acest sector, dezvoltând tehnologii de reducere a emisiilor de carbon. Timp de peste 12 luni, excavatorul 220X de 20 de tone, pe bază de pile de combustie cu hidrogen, a fost supus unor teste riguroase în cariera de testare a producătorului britanic. Ca urmare a acestei dezvoltări, JCB devine prima companie de utilaje de construcții din lume care lansează un prototip construit pentru testarea conceptului unui excavator alimentat cu hidrogen.

„Dezvoltarea primului excavator alimentat pe bază de hidrogen este foarte emoționantă, pe măsură ce aspirăm spre o lume cu emiisii zero de carbon. JCB va continua să dezvolte și să perfecționeze această tehnologie prin testarea avansată a utilajului nostru prototip și vom continua să fim în avangarda tehnologiilor care să construiască un viitor cu emisii zero de carbon” – a afirmat Lord Bamford | Președinte JCB.

Fiul Lordului Bamford, Jo Bamford, a lucrat vreme de 14 ani la JCB, înainte de a face pasul în sectorul tehnologiilor pe bază de hidrogen, înființând compania Ryse Hydrogen și cumpărând apoi producătorul nord-irlandez de autobuze Wrightbus. Din această poziție a câștigat contracte de furnizare a primului autobuz supraetajat alimentat hidrogen din lume, în orașe precum Londra și Aberdeen. „Cred cu tărie că hidrogenul este cea mai bună oportunitate pentru UK de a construi o industrie avansată care să creeze locuri de muncă, să reducă emisiile și să fie admirată la nivel mondial”, a adăugat Jo Bamford.

Puterea excavatorului prototip JCB este generată în urma reacției hidrogenului cu oxigenul într-o pilă de combustie, creând energia necesară motoarelor electrice. Singura emisie este apa. Această dezvoltarea vine după ce, anul trecut, JCB a introdus în producție completă primul miniexcavator complet electric din industria de construcții, modelul 19C-1E. De asemenea, JCB a extins tehnologia electrică și la nivelul inovatoarelor încărcătoare telescopice Teletruk, odată cu lansarea modelului electric JCB 30-19E.

Prin inovații și îmbunătățiri de design continue, JCB a perfecționat și ”tehnologia diesel curată”, pentru a respecta norma europeană de emisii Satge V, reducând aproape de zero cele mai nocive emisii ale motoarelor diesel din cea mai recentă gamă a sa. Nivelul oxizilor de azot (NOx) a fost redus cu 97%, particulele de funingine – cu 98%, iar emisiile de dioxid de carbon (CO2) – cu aproape jumătate.

MEq
By MEq iulie 1, 2020 15:55