HX210AL este noul excavator pe șenile Hyundai din clasa de 22 t

MEq
By MEq octombrie 19, 2021 10:16

HX210AL este noul excavator pe șenile Hyundai din clasa de 22 t

Clasa de 22 t este cea mai populară clasă de excavatoare din Europa: 1 din 5 astfel de utilaje cumpărate este de 22 t. Ca urmare, Hyundai Construction Equipment Europe (HCEE) a introdus excavatorul pe șenile HX210AL, cu o masă operațională de 22 t, ca parte a noii generații de utilaje din Seria A, proiectată pentru a oferi condiții mai bune pentru operatori și costuri de proprietate îmbunătățite. Fiecare detaliu a fost atent ajustat pentru a depăși așteptările moderne, în termeni de siguranță și confort, productivitate, timpi maximi de funcționare și întreținere.

Noul HX210AL se alătură modelului HX220AL
HX210AL este fratele mai mic al lui HX220AL, lansat anul trecut, cele doua utilaje dezvoltând aceeași putere de 129kW. HX220AL este, însă, propulsat de un motor Cummins B6.7 cu un cuplu de 880 Nm (un plus de 20%) și nu are EGR. Ambele utilaje împart aceeași platformă a trenului de rulare.

Hyundai HX210A are specificații generale similare cu cele regăsite pe modelul HX220AL, dar cu caracteristici și prețuri standard concepute pentru a fi atractive pentru companiile de închiriere și dealerii cu volume mari în sectorul de închiriere. „Suntem foarte încântați de acest model. Credem că va fi un „entry” excelent în acea clasă de 20 de tone pe care piața o cere. Suntem convinși că HX210A va deveni noul standard în toată Europa în termeni de performanță și experiență de operare”, a declarat Gert Peeters, Product Specialist la HCEE.

Motor de ultimă generație
„Inima” lui HX210AL este un robust motor Cummins B4.5, compatibil cu standardul Stage V, cu un sistem inovator integrat „all-in-one” de tratare a gazelor de evacuare, ce reduce atât emisiile, cât și nevoile de mentenanță. Eliminarea necesității utilizării unui sistem EGR conduce la o fiabilitate sporită și o întreținere simplificată. De asemenea, permite proprietarului să scadă costurile de operare printr-o economie mai bună de combustibil și intervale mai lungi de service.

Echilibru optim între putere și precizie
HX210AL oferă mai multă putere și performanță cu un cuplu maxim de 780 Nm, care este cu aproximativ 7% mai mare decât la modelul anterior R210LC-9A, stabilind o nouă referință în industrie. Oferă cel mai bun consum de combustibil din clasă, fără a compromite însă puterea. Noul EPFC (Electronic Pump Flow Control) duce utilajul la un nivel cu totul nou de control, permițând operatorilor să își adapteze mașina în funcție de santier și asigurând un echilibru optim între putere și precizie.

Siguranța este întotdeauna un factor-cheie
Siguranța este întotdeauna prioritară, iar noul HX210AL nu face excepție și oferă protecție generală pentru operatori, pentru colegii de muncă și pentru utilaj. Cabina spațioasă permite o vizibilitate excelentă, în timp ce sistemul opțional Advanced Around View Monitoring (AAVM) oferă operatorului o imagine clară la 360° asupra împrejurimilor utilajului. De asemenea, siguranța presupune si tehnologia de detectare inteligentă a obiectelor în mișcare (IMOD – Intelligent Moving Object Detection) care detectează și avertizează operatorul atunci când oamenii sau diferite obiectele se află la mai puțin de 5 m de utilaj.

Pentru un plus de siguranță, au fost incluse funcții de alertare sonoră și vizibilă, pentru a încuraja operatorul să poarte centura de siguranță, reducând riscul de accidente grave. O altă funcție nouă este blocarea automată de siguranță care previne pornirea neintenționată – când este activată, excavatorul nu este controlat de maneta RCV.

Tehnologii avansate pentru șantierul modern
HX210AL beneficiază de comenzi îmbunătățite ale operatorului, care includ ghidarea/controlul MG/MC al utilajului (ca opțiune) – indică starea de lucru și controlează automat unealta de lucru, pentru a asista operatorul. MG afișează poziția vârfului cupei și ajută operatorul prin ghidarea de poziționare. MC va prelua automat controlul nivelării cu vârful cupei și va avea un control automat al opririi cupei: sus, jos, înainte și de protecție pentru cabină.

Joystick-urile Kawasaki de înaltă precizie de pe acest utilaj permit o manevrare precisă și ergonomică. Pe displayul din cabina se afla un ghidaj Eco care indică starea de „operare ineficientă” ce previne consumul excesiv și inutil de combustibil cauzat de obiceiurile de lucru inadecvate.

Noile tehnologii inteligente au fost instalate pentru a îmbunătăți productivitatea utilajului și eficiența consumului de combustibil. Hyundai a instalat noul său sistem computerizat EPFC (Electronic Pump Flow Independent Control), care preia controlul individual al pompelor hidraulice, reducând pierderile de debit hidraulic și maximizând capacitatea de producție.

Aspect nou și funcții de ultimă generație
Seria A vine cu noul aspect cu braț și balansier gri închis. Noul design este primul lucru care va atrage atenția, dar există și alte modificări subtile sub capotă și în zona cabinei. De pilda,
cabina a trecut printr-o nouă transformare – zona vitrată inferioară a ușii a fost mărită pentru a îmbunătăți vizibilitatea, iar HX210AL beneficiază acum de o suprastructură robustă nou proiectată. De asemenea, scaunul luxos Grammer cu suspensie pneumatică este furnizat împreună cu sistemul opțional de încălzire.

Monitorul cu ecran tactil de 8” grupează toate funcționalitățile utilajului și oferă operatorului feedback-uri privind starea mașinii și o varietate de opțiuni care pot fi accesate prin setările meniului, ce pot fi selectate de pe display sau folosind butonul rotativ haptic.
Astfel, operatorul poate regla fin utilajul pentru a se potrivi cerințelor și stilului său de lucru. De asemenea, pentru a porni utilajul, trebuie să introducă un cod de protecție cu parolă.

Reducerea timpilor de nefuncționare cu HiMate
Toate excavatoarele din seria A încorporează mai multe funcții noi de service care au fost dezvoltate și testate cu scopul de a îmbunătăți durata de funcționare a utilajului. Diagnosticarea este o funcție importantă a excavatoarelor moderne. HiMate este un sistem de management de la distanță care oferă acces, indiferent de locație, la servicii vitale și informații de diagnostic pentru utilajele Hyundai.

ECD (Engine Connected Diagnostics) va sprijini tehnicienii și distribuitorii post-vânzare cu un raport de diagnosticare (prin e-mail, mobil, aplicație mobila sau prin propriul sistem telematic HiMate) privind performanța motorului. Aceasta înseamnă o monitorizare îmbunătățită a codurilor de defecțiune și va garanta că tehnicienii vor ajunge pe șantier cu uneltele necesare pentru a remedia eroarea într-o singură deplasare. Raportul generat de HiMate permite o gestionare îmbunătățită a flotei prin trimiterea lunară de informații prin e-mail, inclusiv un sumar al operării utilajului și analize ale consumului de combustibil.

MEq
By MEq octombrie 19, 2021 10:16