Forwarderele John Deere 910G și 1010G, disponibile în configurații multiple, completează Seria G

MEq
By MEq iunie 15, 2018 11:50

Forwarderele John Deere 910G și 1010G, disponibile în configurații multiple, completează Seria G

Forwarderele de mici dimensiuni John Deere 910G și 1010G, disponibile cu numeroase opțiuni, sunt echipate cu sistemele electrice și automate regăsite pe Seria G. Acum, popularul sistem de control inteligent al brațului (IBC) este disponibil pentru macaraua CF5 pe ambele modele. Având mai multă putere și un cuplu mai mare decât modelele anterioare, motorul de 4.5 litri John Deere 4045 respectă normele de emisii Stage V ce intră în vigoare la începutul lui 2019.

Noul design aduce confort in clasa mica de forwardere Seria G
Modelele 910G și 1010G împart același nou design. Compartimentul motor și capota au fost proiectate în colaborare cu BMW DesignWorks. Capota motorului a fost coborâtă, iar vizibilitatea operatorului din cabină asupra zonei de lucru s-a îmbunătățit. John Deere 910G are o sarcină de încărcare de 9 t, iar agilitatea sa excelentă îl face ideal pentru rărituri primare. 910G este disponibil cu 6 sau 8 roți și cu un spațiu de încărcare îngust sau lat, cu suprafețe în secțiune transversală de 3,5 m² și 4,0 m². Există la alegere fie cabină fixă, fie rotativă cu autonivelare, iar opțiunile de braț includ macaralele CF1 și CF5 cu trei deschideri diferite. Motorul are o putere (118 kW) și un cuplu (650 Nm) semnificativ mai mari comparativ cu modelul anterior din clasa de dimensiuni corespunzătoare, și anume 810E.

Modelul următor, John Deere 1010G, are o sarcină de încărcare de 11 t. Motorul are o putere (131 kW) și un cuplu (730 Nm) semnificativ mai mari decât modelul precedent 1010E. Noul 1010G este disponibil cu 6 sau 8 roți și cu un spațiu de încărcare îngust sau larg (3,5 m² sau 4,0 m²). Modelul poate fi echipat cu cabină fixă sau rotativă cu autonivelare, iar brațul de macara CF5 are trei versiuni de deschidere diferite.

Ambele modele sunt disponibile și cu ampatament scurt. De altfel, ampatamentul mai mic a fost obținut prin deplasarea înainte cu 40 cm a punții spate, astfel încât spațiul de încărcare să rămână neschimbat. Stabilitatea mașinii rămâne bună, iar agilitatea ei e îmbunătățită, ceea ce este benefic, în special în rărituri.

John Deere 1010G este disponibil în versiunea cu boghiu lung. Distanța dintre butucii roților din față și spate, la boghiul spate, crește la 1890 mm, adică cu 390 mm mai mult decât la modelul standard. Trenul de rulare și raza de virare sunt aceleași ca și în cazul mașinilor echipate cu boghiu standard HD. Presiunea de la sol a șasiului spate echipată cu șenile este cu 14% mai mică comparativ cu un boghiu obișnuit. De altfel, presiunea redusă a șasiului din față și din spate face ca utilajul să fie o alegere excelentă pentru lucrul în teren moale. Urmele lăsate sunt mai puțin adânci, afundarea în sol fiind mai mică. Boghiul lung funcționează bine și în teren normal și aduce stabilitate atunci când utilajul trece peste obstacole în teren stâncos.

Sistemul IBC, disponibil și pe brațul de macara CF5
Precizia sistemului de control al brațului de pe mașinile Seriei G este fără precedent. Modulele noi de comandă, sistemele simple CAN bus, precum și cele electrice optimizate conferă brațelor mai multă putere, viteză și precizie de prelucrare. IBC este un sistem inteligent de control al brațului cu senzori ce detectează poziționarea graiferului și cu algoritmi ce reglează traiectoria brațului într-o singură mișcare continuă. Operatorul ghidează graiferul în poziția dorită, iar sistemul optimizează traiectoriile diferitelor secțiuni ale brațului. În versiunea 2.0 a IBC, precizia controlului graiferului a fost îmbunătățită, în special la deschideri mari. Datorită amortizării electronice, brațul funcționează încet. Odată eliminate mișcarile încărcăturii în pozițiile finale, munca operatorului este ușurată, iar durabilitatea brațului, îmbunătățită. IBC face manipularea buștenilor mai eficientă și crește productivitatea cu până la o încărcătură pe zi. De altfel, IBC a convins profesioniștii din industrie: peste 80% dintre clienții din țările nordice aleg Intelligent Boom Control pentru mașinile lor.

Respectând normele de emisii Stage V, motorul de 4.5 litri John Deere PowerTech Plus 4045 are cel mai mare cuplu din clasa sa. Gama de turații a motorului este largă și oferă un cuplu mare la turații reduse. De asemenea, turația rămâne constantă și în timpul sarcinilor mari. Iar perechea bună pe care o fac motorul diesel puternic cu trenul de rulare are ca rezultat o îmbunătățire clară a performanței.

Adaptive driveline control este o funcție standard unică pe utilajele forestiere John Deere din Seria G. Sistemul de control bazat pe software îmbunătățește manevrabilitatea și productivitatea mașinilor din Seria G. Operatorul selectează setările dorite (Eco, Normal, Putere) pentru condițiile de funcționare, iar sistemul reglează automat turația motorului, încât să corespundă sarcinii sale, și o menține constantă pe durta solicitărilor mari. În situații de sarcină mare, noul sistem de control se asigură de faptul că motorul diesel funcționează lin, fără probleme, și utilizează eficient forța maximă de tracțiune disponibilă. Răspunsul pedalei de acționare și al direcției cadrului au fost îmbunătățite prin filtrarea electronică inteligentă.

Sistemul de control TimberMatic F-16 dispune de o interfață de utilizator configurabilă, cruise control și afișarea înclinării. Noua versiune de software permite personalului de service accesul la utilaj de la distanță. Modulele de comandă MECA, sistemele simple CAN bus și un sistem electric optimizat îmbunătățesc eficiența funcțiilor mașinii. Utilajele John Deere sunt cunoscute pentru cabina unică rotativă și cu autonivelare ce îmbunătățește condițiile de lucru ale operatorului. Aceasta oferă o creștere semnificativă a productivității mașinii și a confortului operatorului prin reducerea vibrațiilor cu până la 30-50% în timpul funcționării.

Performanța noilor modele în toate condițiile de teren este asigurată de gama largă de opțiuni pentru punți și pneuri. John Deere 910G este disponibil într-o versiune cu 6 roți, cu anvelope de 34 inch în față și 24.5 inch în spate, sau într-o versiune cu 8 roți, cu anvelope de 22.5 sau 24.5 inch. John Deere 1010G cu 6 roți, cu anvelope față de 34 de inch, vine cu două opțiuni pentru anvelopele din spate: 24,5 și 26,5 inch. Modelul 1010G cu 8 roți poate fi echipat cu anvelope de 24,5 sau 26,5 inch.

MEq
By MEq iunie 15, 2018 11:50