EX2 – prototipul de excavator compact 100% electric de la Volvo CE

MEq
By MEq mai 17, 2017 15:49

EX2 – prototipul de excavator compact 100% electric de la Volvo CE

La Summitul de Inovare Volvo Group de la Londra, Volvo CE a prezentat EX2 – un excavator compact complet electric, cu emisii zero, de 10 ori mai eficient, de 10 ori mai silenţios și cu costuri totale de proprietate reduse.

Marţi, 16 mai 2017, Volvo CE a expus la Londra cel mai nou concept de utilaj al său, cunoscut şi ca EX2. Prototipul de excavator compact 100% electric se mândreşte cu o serie de calităţi care-l diferenţiază complet faţă de un model similar convenţional. De altfel, se spune că este primul excavator compact complet electric din lume.

EX2 a fost prezentat la Londra în cadrul summitului Volvo Group Innovation, împreună cu alte inovaţii din Grupul Volvo, inclusiv o autogunoieră autonomă de la Volvo Trucks şi un autobuz electric de la Volvo Buses. Summitul pentru inovare s-a centrat pe infrastructură și transport în orașele din viitor și s-a axat pe modul în care industria poate avea un impact pozitiv asupra societății prin creșterea eficienței transportului, reducerea impactului asupra mediului și îmbunătățirea siguranței traficului.

Inovaţie electrică
Grupul Volvo definește electromobilitatea ca: „vehicule comerciale și utilaje care pot folosi un motor electric pentru propulsia sau realizarea scopului principal al mașinii”. Pentru a face prototipul EX2 complet electric, motorul cu combustie a fost înlocuit cu două baterii litiu-ion, însumând 38 KWh, care stochează suficientă energie electrică pentru ca maşina să funcţioneze timp de opt ore într-o aplicaţie intensă, precum săparea (excavarea) în teren compact.

Arhitectura hidraulică a fost, de asemenea, înlocuită cu o arhitectură electrică, ce include elemente de acționare electromecanice liniare care ajută la optimizarea transmisiei. Înlăturarea sistemului hidraulic și a motorului cu combustie, precum și reducerea nevoilor de răcire au dus la obţinerea unor niveluri de zgomot semnificativ mai mici. În acest stadiu, EX2 este un pur proiect de cercetare și încă nu există planuri de industrializare.

Inovaţii pentru un viitor durabil
EX2 a rezultat din proiectul de cercetare ELEXC, care a fost finanțat parțial de guvernul francez, precum și de diverse organisme de finanțare din Franța. Volvo CE a colaborat cu o echipă de șase companii partenere, care au contribuit cu toții la proiectul de 7 milioane de euro. Lucrările la proiectul ELEXC au început în 2012 și s-au încheiat în 2015, iar de atunci Volvo CE a lucrat la alte proiecte de cercetare legate de EX2, cum ar fi testele de durabilitate.

„Electrificarea utilajelor pentru construcții va produce mașini mai curate, mai silențioase și mai eficiente – aceasta reprezintă viitorul industriei noastre”, conchide Ahcène Nedjimi, inginer-şef pentru sisteme electrice și electronice și liderul proiectului EX2. „EX2 este un utilaj revoluționar. Având emisii zero și niveluri de zgomot de zece ori mai mici, ar putea fi folosit cu ușurință în zone dens populate, fără a deranja oamenii – chiar și noaptea. Eficiența de zece ori mai mare și sistemele ce nu necesită întreținere înseamnă costuri de exploatare și un cost total de proprietate semnificativ reduse. Utilajul prototip oferă aceeași putere și forță ca unul convențional, precum și viteze mai mari în mișcări combinate. Toate acestea au fost realizate fără a compromite performanța mașinii, asigurându-se că nevoile clienților ar fi îndeplinite.”

MEq
By MEq mai 17, 2017 15:49