Romanian PRO Driver Competition (RPDC), la prima ediție

MEq
By MEq September 19, 2019 13:03

Romanian PRO Driver Competition (RPDC), la prima ediție

Desfășurată pe 14-15 septembrie 2019, în parcarea Corsarul Roșu de pe A1 București-Pitești (km 30), prima ediție Romanian PRO Driver Competition (RPDC) organizată de publicația infotrucker.ro a adunat la startul său 16 șoferi profesioniști dintr-un total de 50 înscriși în competiție prin intermediul formularului online.

Pentru a ajunge în finală, șoferii profesioniști înscriși în competiție au trebuit să parcurgă șapte probe de concurs – probă teoretică, probă testare reflexe, probă verificare camion înainte de plecare și patru probe de condus. Camioanele oficiale ale RPDC 2019 au fost MAN TGX 18.500 Efficient Line 3 cabină XLX, echipate cu Efficient Cruise Step 2 cu patru niveluri de reglare, Efficinet Roll, ACC (Adaptive Cruise Control), Line Guard (păstrarea benzii de rulare), EBA (Asistență la Frânarea de Urgență) și intarder cu 6 trepte, puse la dispoziție de MHS Truck & Bus Group, importator oficial al vehiculelor comerciale MAN în România.

“Am pornit la drum cu acest proiect în luna februarie 2019, atunci când am realizat primele măsurători și schițe pentru probele concursului. Proiectarea probelor a însemnat zeci de ore de muncă și calcule, deplasări, respectiv consultări cu experți în pregătire profesională din zona producătorilor de vehicule”, spune Mircea Ciolpan, project manager al Romanian PRO Driver Competition.

Competiția națională dedicată șoferilor profesioniști a debutat pe 14 septembrie cu verificarea documentelor obligatorii pentru înscriere, continuând după cu proba teoretică, proba de testare a reflexelor și cea de verificare a camionului înainte de plecare. După parcurgerea celor cinci probe din prima zi, s-au calificat mai departe 12 concurenți, urmând ca aceștia să se întreacă în cadrul probelor eliminatorii de duminică, 15 septembrie.

Față de probele primei zile, cele din a doua zi au crescut ca intensitate și dificultate. Astfel, după prima rundă din cei 12 concurenți calificați din prima zi, cei cu timpii cei mai slabi au fost eliminați, râmânând în concurs doar 8 șoferi, care și-au aflat adversarul prin tragere la sorți. Pentru a se stabilii semifinaliștii, cei 8 calificați în sferturile de finală au concurat unul împotriva celuilalt. Câștigătorii semifinalellor s-au întrecut în finala mare, în timp ce învinșii din semifinale s-au luptat pentru locurile 3 și 4 în finala mică.

Câștigătorul primei ediții a RPDC 2019 a fost Adrian Manea. Parcursul lui în competiție nu a fost unul lipsit de emoții, el calificându-se în semifinale grație abandonului lui Alexandru Hlodec, care a decis să se retragă. Pe locurile doi și trei s-au clasat Cristian Robert Nenciu și Alexandru Nicușor Savu. “Concursul a fost foarte interesant, bine organizat, cu probe care au crescut în dificultate pe măsură ce se avansa în competiție. Șansa a jucat un rol important în parcursul meu, mai ales în duelul din sferturile de finală. Le mulțumesc tuturor celor care m-au susținut, partenerilor acestui concurs și organizatorilor care s-au arătat foarte preocupați și atenți ca totul să fie perfect”, a declarat Adrian Manea.

Alexandra Giurgiu, singura prezență feminină din cadrul RPDC 2019
Printre concurenții primei ediții Romanian PRO Driver Competition s-a aflat și o prezență feminină – Alexandra Giurgiu, care a venit din Germania special pentru acest concurs. Alexandra s-a clasat în prima zi pe locul 11, penultimul care asigura prezența în faze superioare ale RPDC 2019. “Pentru mine, Romanian PRO Driver Competition a fost o experiență unică și sunt mai mult decât bucuroasă că am putut fi prezentă. În cele două zile ale RPDC 2019 am avut ocazia de a socializa cu oameni minunați, pe care-i leagă aceeași pasiune, camioanele și transportul rutier”, a declarat Alexandra.

De pe șoselele din Marea Britanie, direct la RPDC 2019
Truckvlogger-ul Adrian Drăgoi, cunoscut în mediul online drept Truckerboy, a fost și el prezent la RPDC 2019. Sosit special din Marea Britanie pentru această competiție, Adrian nu a reușit să obțină calificarea în fazele superioare. “Romanian PRO Driver Competition a fost o experiență interesantă și totodată provocatoare pentru mine, chiar dacă nu am reușit să obțin un rezultat care să mă mulțumească, asta și din cauza faptului că în Marea Britanie lucrez pe camion cu volan pe partea dreaptă. Cred că, un astfel de eveniment este bine venit într-un tablou tot ma gri al industriei de transport din România.”

Partenerii RPDC 2019 au întreținut atmosfera
Dacă MHS Truck & Bus Group a pus la disponizție camioanele competiției, Lubexpert România a distrat invitații și susținătorii concurenților, iar TSG Shell s-a ocupat de hidratarea tuturor celor prezenți în cadrul RPDC 2019. Printre partenerii tehnici ai primei ediții se numără Rontransmar și H.Essers România, ultima punând la dispoziție semiremorcile oficiale ale competiției.

Romanian PRO Driver Competition este prima competiție națională dedicată șoferilor profesioniști, aceasta fiind organziată de publicația infotrucker.ro. Competiția are drept scop promovarea meseriei de șofer profesionist, a bunelor practici în transportul rutier, a condusului economic și a siguranței rutiere.

MEq
By MEq September 19, 2019 13:03