Misiunea Tadano: zero emisii

MEq
By MEq March 27, 2023 14:05

Misiunea Tadano: zero emisii

Story Highlights

  • Tadano
  • "Our True Mission: Zero Emissions”
  • macara pentru teren accidentat
  • macara pe senile cu brat cu zabrele
  • sistemul electrohidraulice e-PACK
  • Unitatea auxiliară de acționare APU

Related Articles

Angajamentul Tadano de a proteja mediul și de a lupta împotriva schimbărilor climatice se manifestă în moduri din ce în ce mai tangibile. Cu noul său slogan, „Our True Mission: Zero Emissions”, compania își evidențiază angajamentul de a reduce emisiile de CO2 din activitățile sale cu 25% și din utilizarea produselor sale cu 35%, până în 2030. Mai mult, obiectivul este de a deveni complet neutră din punct de vedere climatic până în 2050 – zero emisii. Iar pentru a atinge aceste obiective, compania și-a grupat soluțiile sub numele de Tadano Green Solutions (TGS).

Macarale pentru teren accidentat complet electrice
În aprilie 2021, Tadano a anunțat că lucrează la o macara pentru teren accidentat complet electrică (prezentată pentru prima dată industriei la ConExpo 2023, ca prototip complet funcțional). Numele său? GR-1000XLL EVOLT. Macaraua se poate deplasa către șantiere și poate efectua toate operațiunile de ridicare folosind exclusiv energia furnizată de bateriile sale, făcând posibilă operarea completă cu emisii zero.

O singură încărcare a bateriei este suficientă pentru până la 9 ore de funcționare a macaralei, sau 5 ore de funcționare, dacă trebuie să parcurgă o distanță de până la 20 km. Timpul de încărcare este de doar 2 ore, în regim de încărcare rapidă cu o conexiune US-COMBO CCS1, și doar aproximativ 7 ore cu încărcare normală la o conexiune comercială trifazată de 240 VAC, 100 A. În plus, este disponibilă și funcționarea nelimitată, dacă macaraua e conectată la o priză.

Motorul electric puternic oferă o putere maximă de 194 kW, asigurându-se că GR-1000XLL EVOLT are o capacitate de ridicare și o viteză de operare echivalente cu ale macaralei cu motor diesel, GR-1000XLL-4. Totuși, locul unde GR-1000XLL EVOLT se deosebește cu adevărat de omologul său diesel este amprenta eco, Tadano calculând că macaraua electrică economisește aproximativ 8.327 litri de motorină și, pe cale de consecință, reduce cu aproape 22 tone/an emisiile de CO2 (într-un scenariu de utilizare medie a utilajului). Lansarea macaralei este programată pentru 2024, în SUA și Canada.

Între timp, GR-250N EVOLT, o altă macara pentru teren accidentat complet electrică, este destinată pieței japoneze. Lansarea sa este programată tot pentru anul acesta. GR-250N EVOLT este o macara puternică și extrem de rapidă, de 25 de tone metrice, de 194 kW, care excelează în special în condiții dificile de drum.

De fapt, macaraua poate atinge viteze maxime de până la 49 km/h, permițându-i să ajungă foarte rapid pe șantierele greu accesibile. Odată ajunsă, o singură încărcare a bateriei este suficientă pentru a lucra până la 9 ore. În practică, aceasta înseamnă că GR-250N EVOLT poate parcurge 40 km și mai are energie de rezervă pentru 5 ore de operare a macaralei. Este complet gata de utilizare după doar 2,5 ore de încărcare pe un sistem CHAdeMO, iar o încărcare completă la o conexiune standard trifazată de 200 VAC / 100 A durează aproximativ 8 ore.

Unitatea auxiliară de acționare APU
La ConExpo 2023, Tadano și-a prezentat și unitatea auxiliară de acționare APU cu motor diesel, pentru prima dată pe o macara pentru teren accidentat GR-800XL-4. Unitatea este deja aprobată pentru utilizare ca accesoriu opțional pentru noile comenzi ale modelelor Tadano RT GR-1000XLL și GT-1000XL-4 (în SUA și Canada).

Motorul cu doi cilindri și 9 hp al unității are un consum extrem de scăzut de combustibil (0,75 l de motorină/oră). Dezvoltând o putere de 972 W, APU este capabilă să furnizeze energie electrică pentru numeroase funcții importante ale macaralei, în timp ce motorul principal este oprit. Acestea includ proiectoarele și girofarul, ștergătoarele pentru parbriz și plafon, sistemul HVAC, priza USB și, desigur, toate funcțiile importante de afișare din cabină. Tadano calculează că APU poate reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2 cu aproximativ ¼, comparativ cu rularea motorului diesel la ralanti.

În dezvoltare
Macaraua electrificată cu braț cu zăbrele CC 88.1600-1

În viitor, modelul emblematic al gamei de macarale Tadano CC va fi disponibil și cu acționare electrică. Deja inginerii Tadano lucrează ca macaraua CC 88.1600-1 (cel mai mare model al companiei) să aibă „un frate” electrificat. Folosind o conexiune prin cablu electric, gigantul va putea rula cu emisii de CO2 absolut zero, motorul electric al macaralei pe șenile cu braț cu zăbrele fiind planificat să aibă o putere de 2 x 390 kW, astfel încât să poată furniza aceeași capacitate de ridicare ca și modelul cu motor diesel.

Sistemul electrohidraulic „e-PACK” face posibilă operarea macaralei cu emisii zero
Tadano a introdus sistemul e-PACK în Europa încă din 2019. Este un sistem electrohidraulic cu un motor electric integrat de 32 kW care funcționează cu zero emisii și aproape zero zgomot – și fără nicio pierdere a capacității de ridicare la pornire. Tot ce trebuie este ca macaraua să așeze e-PACK-ul acolo unde va fi utilizat, astfel încât să poată fi conectat la o sursă de alimentare externă de 400 V / 63 A sau 400 V / 32 A. Sistemul e-PACK este disponibil în prezent pentru toate macaralele Tadano AC noi, cu capacități de ridicare de până la 80 tm, precum și ca instalare ulterioară pe macaralele existente.

MEq
By MEq March 27, 2023 14:05