Lanț cinematic pentru toate nevoile şi aplicaţiile

MEq
By MEq November 21, 2017 23:23

Lanț cinematic pentru toate nevoile şi aplicaţiile

Până acum, în noua generaţie de camioane Scania au fost introduse 13 motoare Euro 6, cu puteri între 280 şi 730 CP, având la bază trei familii de motoare. Intrate pe piaţă în luna iunie, acestea au fost urmate de nenumărate configuraţii ale cutiilor de viteze şi punţi, pentru a personaliza vehiculele pentru construcţii, domeniul forestier şi camioanele de transport greu, unde accentul se pune pe robusteţe şi productivitate.

Indiferent de grupul motopropulsor ales, Scania oferă acum un consum mai mic de combustibil, ajutând-și clienţii să pună accent pe economia de operare. “După cum se ştie, vehiculele din domeniul construcţiilor sunt cele mai bune din lumea camioanelor, cu un număr aproape nelimitat de activităţi şi provocări”, spune Anders Lampinen, Director de produse, Construcţii, Scania Trucks.

În luna iunie, Scania a prezentat o generaţie complet nouă de motoare de 16 litri V8, care oferă o reducere a consumului între 7% şi 10%, printre altele, în funcţie de tipul de activitate în care sunt folosite. Îmbunătăţirea motoarelor V8 se bazează mai ales pe faptul că acestea au fost supuse unor modificări corespunzătoare, prezentate iniţial în toamna lui 2016, atunci când noua generaţie de camioane Scania a avut premiera, comparativ cu motoarele Scania de 13 litri care sunt cel mai bine vândute.

Modificările includ faptul că acum, Scania, cu rare excepţii, foloseşte doar reducere catalitică selectivă (SCR) pentru post-tratarea gazelor de evacuare, permiţând astfel motoarelor să fie mai uşoare, dar şi mai robuste, cu un turbocompresor cu geometrie fixă şi fără recircularea gazelor de eşapament, în forma unui sistem EGR.

Motor de 9 litri
La începutul verii (2017), cea de-a treia familie de motoare Scania a primit şi o modernizare corespunzătoare: motoare robuste de 9 litri, cu 5 pistoane, având 3 nivele de putere. Acestea pot obţine economii semnificative de combustibili de până la 3%. Noile caracteristici constau în noul software al motorului şi o cameră de combustie reconfigurată. O modificare importantă este aceea că răcirea uleiului este acum controlată de termostat. Aceasta contribuie la economii de combustibil de 1%, din moment ce uleiul poate menţine în general o temperatură mai mare de lucru. Ventilatorul de răcire este montat direct pe arborele cotit, nefiind necesară o mare creştere a energiei.

Ce au în comun motoarele DC09 este că, la fel ca celelalte motoare din noua generaţie de camioane (cu excepția lui DC16 730), acestea pot folosi doar turbocompresor cu geometrie fixă (FGT), iar motoarele folosesc doar reducere catalitică selectivă (SCR) pentru post-tratarea gazelor de evacuare.

“Scania are experienţă în a combina turbocompresorul cu geometrie fixă cu sistemul SCR, pentru post-tratarea gazelor de evacuare”, spune Lampinen. „Acestea sunt motoare foarte eficiente din punct de vedere energetic, robuste şi foarte fiabile, care echipează multe vehicule din industria construcţiilor şi a distribuţiei.”

Alte modificări ce duc la reducerea consumului sunt raportul de compresie mărit (de la 18.0:1 la 19.0:1), presiunea pistoanelor mărită la maximum 190 bar (180 bar pentru versiunea 280) şi o cameră de combustie mai eficientă.

Puternic şi robust
DC09 este un motor testat şi verificat foarte minuţios. Face parte din familia Scania de mult timp şi a fost supus multor schimbări de-a lungul generaţiilor, ceea ce asigură faptul că va rămâne întotdeauna un produs de top în ceea ce priveşte consumul şi manevrabilitatea. Datorită faptului că dezvoltă 1.700 Nm la 1,050 r/min, cu un cuplu rapid obţinut de la viteza de ralanti, se descurcă minunat în orice situaţie, de la vehiculele de distribuţie încărcate cu sarcină maximă, la vehiculele din domeniul construcţiilor, unde DC09 este cel mai potrivit pentru acest tip de activităţi solicitante, cu sarcini de aproximativ 30 t.
Motoarele din familia DC09 au aceeaşi tehnologie şi design ca surorile lor cu 6 pistoane din gama DC13 în toate privinţele. Arborii de echilibrare şi introducerea unui pas asimetric al fusului maneton contracarează tendinţa de vibrare a motoarelor cu 5 pistoane, astfel că acum acestea rulează silenţios şi uşor ca un motor cu 6 pistoane. Clienții sunt cei care au nevoie de putere, robusteţe şi consum scăzut, caracteristice unui motor de 6 pistoane, dar şi cei care – din motive precum masa – nu au nevoie de tot ceea ce oferă un motor cu 6 pistoane.

Alternativa biodiesel
În luna iunie, primele motoare pe combustibili alternativi au fost folosite pe camioanele din noua generaţie, în forma DC09 320 şi DC09 360. Cu specificaţia corectă, ambele motoare pot rula pe motorină sau 100 % FAME (ester metil din seminţe de rapiţă, RME) sau un amestec al acestor doi combustibili.

Actualele motoare 320 şi 360 pe biodiesel sunt primele din multele motoare Scania ce funcţionează cu combustibili alternativi. Toate motoarele diesel Scania Euro 6 sunt deja certificate, în configuraţia lor de bază, pentru un amestec de până la 10 % biodiesel, fără niciun impact asupra întreţinerii.

Combustibilul biodiesel pur produce întotdeauna emisii de CO2 semnificativ mai mici, comparativ cu motorina convenţională. Unele tipuri de combustibili alternativi, precum uleiul vegetal hidrotratat (HVO), pot duce la reducerea emisiilor de CO2 de până la 90%. Toate motoarele Scania Euro 5 şi Euro 6 aflate în producţia actuală pot rula pe HVO fără nicio restricţie, indiferent de generaţie.

MEq
By MEq November 21, 2017 23:23