Încărcătorul frontal ProjectTETRA de la Case CE, primul utilaj de construcții cu motor pe metan

MEq
By MEq June 15, 2019 01:51

Încărcătorul frontal ProjectTETRA de la Case CE, primul utilaj de construcții cu motor pe metan

Case Construction Equipment bifează o nouă bornă în industria utilajelor pentru construcții. Un progres impresionant în directia utilajelor durabile. În aprilie, la Bauma, a prezentat primul încărcător frontal din lume care funcționează complet pe combustibil alternativ și regenerabil. ProjectTETRA – conceptul Case de încărcător frontal cu motor pe metan – demonstrează o direcție clară către un viitor regenerabil pentru utilajele de construcții, mergând dincolo de dependența de motoarele tradiționale diesel și adresându-se uneia dintre cele mai urgente probleme actuale ale lumii moderne – sustenabilitatea – printr-o soluție pragmatică pentru industria construcțiilor.

ProjectTETRA reimaginează designul încărcătorului pe roți, marcând o abordare diferită față de ceea ce s-a văzut până acum în domeniul utilajelor pentru construcții. Noi am fost martorii premierei de la Bauma 2019, iar acum vi-l prezentăm mai în detaliu.

Conceptul include un motor alimentat cu metan, special conceput și dezvoltat de compania-soră FPT Industrial pentru aplicații de construcții. Cu o putere maximă de 230 hp, motoul oferă aceeași putere și cuplu ca cel diesel echivalent, regăsit pe încărcătorul frontal Case 821G. Este alimentat cu biometan – produs în bazine de fermentare din produse reziduale, precum resturi alimentare, așchii de lemn și deșeurile animale. Cu o amprentă neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon, biometanul oferă un ciclu energetic închis, transformând deșeurile în energie utilizabilă.

“De mulți ani cercetăm în domeniul surselor durabile de combustibil pentru utilajele noastre de construcții”, a explicat Carl Gustaf Goränsson, președintele diviziei de Construcții. “Biometanul a fost cea mai logică alegere pentru încărcătorul frontal pe roți. Aveam nevoie de un combustibil care să ofere forța de tracțiune și puterea pe care clienții noștri le cer. Combustibilul trebuia să fie accesibil, ușor de realimentat și să asigure puterea pentru o zi întreagă de lucru. Nu am compromite performanțele mașinii, așa că pentru inginerii noștri a fost o adevărată provocare. Am fost norocoși să colaborăm strâns cu FPT Industrial, pionieri în dezvoltarea de motoare sustenabile, cu peste 40.000 de motoare alimentate cu gaz produse până în prezent. Această tehnologie este deja încercată și testată pe alte mărci din grupul CNH Industrial, existând în prezent circa 28.000 de camioane și autobuze Iveco echipate cu motoare pe metan.”

Proiectul TETRA nu utilizează doar o sursă de energie durabilă, ci este prietenos cu mediul și în alte moduri. Conceptul de încărcător frontal cu motor pe metan produce o cantitate de CO2 mai mică cu 95% atunci când funcționează cu biometan, cu 90% mai puțin oxizi de azot și cu 99% mai puține particule decât un motor diesel echivalent. Per ansamblu, oferă o reducere cu 80% a emisiilor totale și o reducere cu 50% a nivelurilor de zgomot ale motorului.

“Nu credem în dezvoltarea tehnologiei de dragul tehnologiei”, a continuat Goränsson. “Inovațiile noastre trebuie să rezolve provocările reale într-un mod simplu și direct. ProjectTETRA este pregătit să facă acest lucru pe șantierele obișnuite; agricultura, centrele de tratare a deșeurilor și depozitele de reciclare sunt locații perfecte pentru o instalație de producere a biogazului, oferind o sursă gratuită de combustibil pentru utilajele care lucrează acolo. Însă biometanul nu este singura opțiune. ProjectTETRA va funcționa și pe metan din rețea, pentru emisii mai reduse decât motorina, chiar și atunci când producția locală de biometan nu este o opțiune. Este un lucru important, deoarece vedem schimbarea reglementărilor în unele regiuni”, a explicat Goränsson.

Design inovator
Deși dezvoltarea durabilă a fost un factor însemnat în definirea Proiectului TETRA, echipa de proiectare a dorit să etaleze cele mai bune inovații practice ale Case, concentrându-se ferm asupra operatorului și productivității. “Automatizarea și digitizarea au fost factori cheie în procesul nostru de proiectare”, a spus David Wilkie, directorul Centrului de Design al CNH Industrial. “Suntem un producător axat pe viitor, iar aceștia sunt doi dintre pilonii noștri strategici de bază. Aceste elemente sunt forța motrice pentru viitoarele utilaje mai sigure și mai productive. ProjectTETRA a pornit de la zero, astfel încât să putem fi cât mai creativi pentru a include cele mai noi tehnologii care contează. “

Cabina – o combinație optimă de sigurață și confort
Geamurile curbate înconjoară cabina pe de-a-ntregul și împreună cu geamul din plafon asigură o vizibilitate ridicată. Astfel, suprafața totală vitrată este cu 16% mai mare decât la un încărcător frontal standard. Vizibilitatea totală este atinsă și grație camerelor video ce țin locul oglinzilor laterale. Acestea sunt conectate automat la direcția mașinii și dispuse pe stâlpul A al cabinei.

Designul simplu face ca toate comenzile să fie accesate prin intermediul unor joystick-uri ergonomice și a unui monitor color integrat, cu ecran tactil, montat pe cotiera dreapta a scaunului, care adaugă sentimentul de spațiu și o vedere panoramică. Noul scaun (o premieră în industrie) se reglează automat și pivotează pentru a facilita intrarea la deschiderea ușii, revenind la poziția de lucru imediat ce operatorul se așază. Cu suport lombar, suspensie pneumatică (cu compensare în funcție de greutate) și sistemele active de încălzire/răcire, scaunul asigură confort pe toată durata turei de lucru, reducând oboseala operatorului.

Parteneriat în design conceptual
Parteneriatul exclusiv cu Michelin a condus la dezvoltarea conceptului inovator de anvelope airless pentru ProjectTETRA. Construite din cauciuc pur și dintr-un material compozit patentat, într-un design cu spițe tip fagure, fuziunea anvelopă/roată are o suspensie integrată. Structura ușoară, dar robustă a fost proiectată pentru a rezista condițiilor extreme prezente în mediile de construcții. În plus, anvelopele airless reduc masa totală a mașinii, iar amprenta mare asigură o presiune redusă de contact. Conectivitatea avansată este realizată cu ajutorul senzorilor integrați, furnizând atât operatorului, cât și dispeceratului un flux de date în timp real. Atunci când sunt activate, lămpile laterale integrate sunt iluminate și au rol și ca funcție suplimentară de siguranță.

Control fără precedent
ProjectTETRA poate fi controlat prin atingerea unui buton de pe consola de operare de pe cotiera dreaptă a scaunului. Operatorul poate accesa toți parametrii-cheie și funcționalitatea mașinii:
– Scanare facială pentru activarea secvenței de pornire;
– Afișarea funcției de asistență la încărcarea cupei, care indică sarcina țintă, încărcătura existentă în cupă și cea rămasă;
– Planul șantierului, care urmărește intrările de camioane, indică cea mai rapidă rută spre zona de lucru selectată și afișează informații generale despre șantier;
– Afișaje meteo cu rapoarte în timp real;
– Parametrii de iluminare, Bluetooth pentru telefonul mobil și comenzi pentru încălzire, ventilare și muzică;
– Acces la parametrii secundari ai mașinii, la setările generale și la submeniurie suplimentare.

Operatorul poate comuta imaginea de pe display-ul din consolă pe ecranele de pe stîlpul A al cabinei. Ecranele montantului A conțin detalii suplimentare privind monitorizarea mașinii și indicatorii de performanță “dintr-o privire”:
– Imagini de la toate camerele video;
– Parametrii de operare, inclusiv viteza utilajului, turația motorului, nivelul de combustibil, temperatura motorului și a uleiului, treapta de viteză, orele de funcționare a motorului.
Toate datele sunt comunicate automat centrului de control, permițând actualizări și optimizări la zi pentru a crește eficiența mașinii.

Siguranță
ProjectTETRA utilizează cea mai nouă tehnologie biometrică pentru a garanta siguranța și confortul operatorului. Înainte ca operatorul să ajungă la mașină, aceasta este gata de funcționare. Scanarea de la distanță a retinei operatorului, prin intermediul oricărui dispozitiv mobil, activează încălzirea și răcirea pentru a regla cabina la temperatura optimă de funcționare. Tehnologia biometrică de recunoaștere facială este integrată în secvențele de acces și de pornire, pentru a se asigura că doar operatorii calificați au acces la mașină.

Ca o dovadă a dezvoltării în tehnologia autonomă, ProjectTETRA include o tehnologie integrată de detectare a obstacolelor, alergând operatorul la eventualele pericole de pe șantier. Mai mult, acest concept este compatibil cu toată gama de cupe, fiind echipat – pe durata activităților de testare inițiale – cu versiuni de cupe Leonardi Benne high-tip și de carieră.

Moștenirea Case și inovația viitorului
“Cel mai șocant lucru la ProjectTETRA este designul său. Acesta excede ideea preconcepută despre cum ar trebui să arate un încărcător frontal pe roți”, explică Wilkie. “Ne-am inspirat din emblema noastră, vulturul cu cap alb american. În designul mașinii veți observa caracteristici similare acestei păsări, de la aripile integrate ale cabinei și poziția dominantă până la capota spate a motorului. După cum sugerează și numele, ProjectTETRA conține și elemente referitoare la structura metanului. Structura tetraedrică a moleculei de metan este exprimată atât în nume, cât și în design. Și ca o tușă finală, i-am aplicat mașinii vopseaua noastră specială metalizată – un indiciu al patrimoniului brand-ului nostru, dar cu o trimitere puternică spre viitorul nostru inovator și durabil.”

MEq
By MEq June 15, 2019 01:51

Follow Us

Visit Us On TwitterVisit Us On InstagramVisit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On Pinterest