Cat D10 – mai mult decât o atracție turistică

MEq
By MEq November 1, 2017 18:04

Cat D10 – mai mult decât o atracție turistică

În vara anului 1977, printre locuitorii din Montana s-a dus vorba că, în partea de vest a statului, era testat cel mai mare tractor pe șenile din lume. Foarte mulți oameni au venit să-l vadă la lucru. Și toți cei care au făcut-o au rămas uimiți de uriaș, un model-pilot al noului tractor CAT D10. În vara aceea, a fost a doua cea mai mare atracție turistică în Montana, pentru că popularitatea sa a fost depășită doar de Parcul Național Yellowstone – una dintre cele mai mari minuni naturale ale lumii.

Buldozerul lucra într-un proiect de autostradă, în vestul Montanei. Camionagiii, turiștii și toți cei care au auzit de CAT D10 – precum și mulți alți curioși – au tras pe dreapta pe Interstate Highway 90 pentru a vedea la lucru impresionantul utilaj. Privitorii au rămas uimiți de noul CAT D10, cel mai mare, mai modern și mai puternic tractor din lume la acea vreme. Dar și mai impresionant era ceea ce ei nu puteau vedea: puternicul utilaj includea noi concepte de design care îl făceau cu 50% mai productiv decât predecesorul său, CAT D9.

Încă de la început, povestea dezvoltării produsului a fost una care a presupus o excepțională muncă de echipă. Noul buldozer revoluționar reprezenta încununarea eforturilor a sute de angajați Caterpillar și a șase ani de muncă.
Cercetarea și dezvoltarea au început în 1971. Testele prototipului au început în 1973, în poligoanele din Peoria și Arizona. Modele-pilot au fost construite la fabrica din East Peoria, iar produsul final a fost anunțat, în cele din urmă, pe 13 septembrie 1977.

Utilajul-pilot din Montana – unul dintre cele 10 care lucrau în diferite condiții pe teritoriul Statelor Unite – a fost închiriat companiei Goodfellow Bros. Construction Co. Făcea parte dintr-un test important de pre-producție. Dar operatorii Goodfellow au avut o singură obiecție: mașina nu avea un loc prevăzut pentru cutia de prânz. Așa că le-am urmat sfatul și am făcut loc pentru una în următoarele modele care au ieșit de pe linia de producție, în 1978. La urma urmei, un operator are nevoie și de prânz… nu?

În inima munților, D10 a sfărâmat rocile dincolo de standardele anterioare. A împins pământul așa cum niciun alt utilaj nu a făcut-o înainte. A stabilit noi recorduri împingând screpere. Utilajele-pilot răspândite în întreaga țară au câștigat rapid încrederea managerilor, a șefilor de echipă și a operatorilor de pe șantierele de testare.
Patruzeci de ani mai târziu, clienții încă găsesc în modelul Cat D10 un utilaj uimitor și economic. Astăzi, D10 încă poate fi văzut în lucrări de construcții de drumuri, baraje sau în mine/cariere, în aplicații solicitante în întreaga lume. S-ar putea să vezi unul chiar în următoarea ta vacanță.

MEq
By MEq November 1, 2017 18:04