Emisii zero, putere maximă – Macaraua mobilă Liebherr LTC 1050-3.1 cu motor electric

MEq
By MEq aprilie 12, 2022 08:57

Emisii zero, putere maximă – Macaraua mobilă Liebherr LTC 1050-3.1 cu motor electric

Story Highlights

  • macara Liebherr
  • macara mobila Liebherr
  • Liebherr LTC 1050-3.1
  • macara Liebherr cu motor electric
  • zero-emission

Related Articles

Schimbarile climatice se accelerează și necesită utilizarea unor concepte de propulsie în industria construcțiilor care să reducă emisiile de gaze cu efect de seră. Pentru a satisface cât mai bine nevoile clienților și cererea de utilaje mai eco, Liebherr lucrează la unități de propulsie alternative, care să fie perfect adaptate aplicației și locației utilajului, fără a se concentra pe o singură tehnologie. Noua macara compactă LTC 1050-3.1, ieșită pe porțile fabricii din Ehingen, are de un motor electric pe lângă cel convențional cu ardere internă. Acest lucru permite ca mișcările macaralei să fie acționate electric, ca opțiune. Prin urmare, noua versiune a macaralei compacte de 50 t contribuie la reducerea emisiilor de CO2 și îndeplinește cerințele pentru operarea pe șantiere cu „zero emisii”.

Liebherr a dezvoltat această unitate electrică de acționare pentru LTC 1050-3.1 folosind sloganul „Zero-emission, full power”. Dr. Ulrich Hamme, director tehnic Liebherr-Werk Ehingen GmbH, spune: „Vrem să putem oferi clienților noștri performanțe complete ale macaralei chiar și cu unitatea alternativă de acționare electrică. LTC 1050-3.1 are încă un motor convențional cu ardere internă, alimentat cu motorină sau HVO, pentru conducerea pe drumuri și pentru operațiunile cu macaraua. Totuși, ca alternativă, are și un motor electric, astfel încât să genereze „emisii zero”. Aceasta înseamnă că toate proprietățile de utilizare familiare ale macaralei vor fi păstrate, indiferent dacă operațiunile macaralei sunt acționate de motorul său electric cu emisii zero sau de motorul cu ardere internă.”

Noua alternativă LTC 1050-3.1 oferă cea mai bună combinație posibilă de calificări eco, avantaje pentru clienți și eficiență. Pe drum și în afara lui (off-road), folosește un motor cu ardere internă, cu emisii scăzute, care respectă standardul Stage V și dezvoltă 243 kW (326 hp). Motorul poate fi alimentat cu ulei vegetal hidrogenat (HVO) fără restricții, permițându-i să-și reducă emisiile de CO2 cu până la 90%, comparativ cu alimentarea cu diesel.

În modul de operare a macaralei poate fi selectat fie motorul diesel, fie cel electric, în funcție de condițiile de lucru. Acesta din urmă reduce la minim și emisiile și zgomotul, ceea ce înseamnă, de asemenea, că utilajul este potrivit pentru folosirea în zone „noise-sensitive” și „zero-emission”.

Unitatea de acționare nou concepută, cu motor electric, dezvoltă 72 kW și, astfel, permite operarea macaralei fără restricții, cu aproape aceeași performanță ca și când ar folosi motorul diesel cu 6 cilindri. Motorul electric folosește pompa hidraulică existentă, care este montată direct pe transmisia powershift de pe modelul convențional LTC 1050-3.1, pentru a transfera puterea către consumatorii din suprastructura macaralei.

La modelul obișnuit LTC 1050-3.1 trebuie adăugate doar motorul electric și un angrenaj distribuitor, împreună cu echipamentul de control necesar, pentru a-l transforma într-o versiune electrică. Angrenajul distribuitorului este situat direct între pompa macaralei și transmisia powershift. Această soluție inteligentă, dar simplă, permite operatorului să comute în mod flexibil între acționarea diesel-hidraulică și cea electro-hidraulică. Este necesară o sursă un curent pe șantier de 125 A pentru a obține o performanță maximă, însă macaraua poate funcționa foarte bine și cu o sursă de 63 A. Alternativ, macaraua poate funcționa folosind un pachet de baterii extern obișnuit, dacă șantierul nu dispune de infrastructura electrică adecvată.

Liebherr furnizează modelul electric al LTC 1050-3.1 pentru versiunea de macara cu braț telescopic TELEMATIK de 36 m. Sunt disponibile, de asemenea, opțiunea RemoteDrive pentru conducere din telecomandă și cabina cu ridicare reglabilă pe înălțime. Prototipul cu unitate electrică de acționare este în prezent supus testării intensive, iar Liebherr intenționează să livreze primele modele în 2023.

MEq
By MEq aprilie 12, 2022 08:57