DA45-7 este primul camion articulat 4×4 de la Doosan

MEq
By MEq decembrie 27, 2022 14:03

DA45-7 este primul camion articulat 4×4 de la Doosan

Una dintre noutățile Doosan de anul acesta a fost camionul 4×4 cu șasiu articulat DA45-7, expus în premieră în octombrie, la târgul de la München, Bauma 2022. De altfel, despre el știam din 2021, când camionul a fost fotografiat într-o carieră din Norvegia, în timpul unor teste de teren.

Completând gama standard de camioane articulate Doosan 6×6 (care include modelele DA30-7 și DA45-7 cu sarcini utile de 28, respectiv, 41 de tone și motoare Stage V), noua versiune 4×4 (denumită DA45-7 ADT) este destinată să concureze cu camioanele rigide (RDT) din clasa de 40 de tone.

La noul ADT 4×4, șasiul frontal și cabina sunt aceleași ca la modelul original 6×6, fiind efectuate modificări doar la șasiul spate. Dispunând de o transmisie ZF EP8-420, 4×4 DA45-7 este un ADT cu două punți, cu roți duble pe spate și cu o secțiune de basculare similară celei cea de pe RDT-urile (camioanele cu șasiu rigid) din clasa de 40 de tone.

„Cu o operarea superioară în teren accidentat, pe suprafețe mai netede, dar și pe porțiuni de teren abrupt, scopul noului camion 4×4 este de a provoca RDT-urile din clasa de 40 de tone, venind cu un produs care să ofere mai mult decât un camion cu șasiu rigid”, a spus Beka Nemstsveridze, manager de produs ADT, Doosan.

Pe lângă faptul că performează mai bine în condiții dure pentru un RDT, noul 4×4 DA45-7 ADT are o lățime mai mică de 4 m, evitând astfel necesitatea unui transport special, și are o rază de viraj mai bună decât un RDT. Raza de bracaj mai scurtă și designul șasiului de basculare spate, care este mai potrivit pentru a transporta roci plate și grele, oferă avantaje deosebite în industria minieră și în construcția de tuneluri.

Printre avantajele noului 4×4 DA45-7 ADT sunt:
– poate urca pante cu înclinații mai mari decât RDT-urile echivalente;
– are performanțe mai bune decât RDT-urile în condiții de sol umed și alunecos;
– în condiții de ploaie abundentă, pentru multe RDT-uri ar fi recomandat să nu lucreze – nu însă și pentru Doosan 4×4 ADT;
– datorită razei de viraj scurte, camionul articulat 4×4 se comportă eficient pe șantierele compacte;
– designul cu două punți lui ale 4×4 DA45-7 ADT are un impact mai redus la nivelul solului decât configurațiile 6×6.

Noul 4×4 DA45-7 ADT a fost dezvoltat la uzina Doosan ADT din Elnesvågen, lângă Molde, în Norvegia. Pe lângă avantajele detaliate mai sus, noul Doosan 4×4 ADT cu motor Stage V oferă performanțe excelente de transport, are un consum de combustibil eficient, o manevrabilitate îmbunătățită și un confort ridicat pentru operator. Acestor calități li se adaugă fiabilitatea, durabilitatea și costurile reduse de întreținere și service.

MEq
By MEq decembrie 27, 2022 14:03