Constructorul de camioane articulate Bell intră și pe segmentul dumperelor pe șenile (Tracked Carriers)

MEq
By MEq martie 18, 2020 10:10

Constructorul de camioane articulate Bell intră și pe segmentul dumperelor pe șenile (Tracked Carriers)

Producătorul cu cea mai extinsă gamă de camioane articulate (ADT), Bell Equipment, a debutat la Conexpo 2020 camionul de 20 de tone Bell B20E cu presiune redusă la sol (LGP) împreună cu un prototip al noii serii de dumpere pe șenile (Tracked Carriers), oferind pieței soluții premium pentru condiții de terenuri moi.

Deja popular în Marea Britanie și tot mai apreciat pe piațele din restul Europei, B20E LGP prezintă un motor și o transmisie puternice, împreună cu întregul pachet de sisteme de control și asistență ce oferă niveluri avansate de confort, siguranță și productivitate. Motorul diesel Mercedes-Benz cu 4 cilindri de 228 hp (170 kW) îi permite lui B20E LGP (cu o sarcină utilă nominală 18,0 t) să aibă un raport putere-greutate similar cu modelul mai mare, Bell B30E. Puterea este transferată de o transmisie automată Allison cu șase trepte, cu retarder integrat opțional, ce asigură schimbări line ale vitezei și contribuie activ la eficiența consumului de combustibil.

Flotabilitatea superioară – o cerință esențială în off-road – este garantată de anvelopele extralate și cu profil redus de 800/45 R30.5, care asigură o presiune semnificativ redusă la sol sub sarcină completă. B20E LGP este singurul ADT capabil să lucreze în condiții similare dumperelor cu șenile, cu avantajul suplimentar al deplasării pe distanțe mai lungi.

Tracked Carriers
Pentru transportul pe distanțe scurte și pentru a oferi o soluție de nișă în industria de petrol și gaze, Bell Equipment a făcut cercetări de piață extinse și a demarat un proces riguros de proiectare pentru dezvoltarea dumperelor pe șenile TC7A și TC11A. Unitățile prototip sunt în prezent supuse unui program de testare intensivă, însă modelul TC7A a fost expus la Conexpo. Conform oficialilor Bell, unitățile sunt echipate cu un motor Cummins de 6,7 litri, hidraulică Rexroth și au opțiunea de configurare cu benă basculabilă sau platformă.

Spre deosebire de modelele concurente, ambele modele au cabină certificată ROPS și FOPS în dotarea standard. Dumperele pe șenile Bell au un sistem unic de role ce asigură o distribuție egală a greutății la traversarea obstacolelor. „Rezultatul este o deplasare mult mai ușoară decât a mașinilor pe șenile disponibile în prezent pe piață”, explică Brad Castle, Product Marketing Manager.

„Conform filozofiei noastre de a produce „mașini puternice și de încredere”, dumperul pe șenile este fabricat din plăci de oțel mai gros, are tampoane de cauciuc în suporții de boghiu pentru a reduce uzura și necesitatea lubrifierii, precum și uși de acces de nivelul solului pentru o întreținere ușoară. Inginerii noștri au ținut cont de solicitările din piașă și au proiectat în consecință, gândindu-se la orice, inclusiv la accesul în cabină și la confortul operatorului. Așteptăm cu nerăbdare feedback-ul clienților”, a completat Castle.

MEq
By MEq martie 18, 2020 10:10