CIFA își extinde gama eco-friendly „Energya” cu prima pompă malaxor hibrid din lume

MEq
By MEq iunie 19, 2019 17:05

CIFA își extinde gama eco-friendly „Energya” cu prima pompă malaxor hibrid din lume

CIFA consideră că sustenabilitatea este una dintre valorile orientative în dezvoltarea de noi produse, extinzându-și gama hibrid/electrică Energya cu o nouă mașină: pompa malaxor Magnum MK28E.

Lider de piață necontestat pe acest tip de mașină, după ce a inventat-o în 1974, CIFA continuă să dezvolte acest produs. Magnum MK28E (expus la Bauma 2019, la standul grupului Zoomlion Heavy Industry) este prima pompă malaxor hibrid plug-in din lume, ceea ce se traduce prin: consum mai mic, zgomot mai puțin, un respect mai mare pentru mediu și performanța ridicată.

CIFA continuă să extindă gama Energya cu acest nou produs. Este un drum pe care a pornit în 2011 odată cu primul mixer hibrid din lume (E9) – care astăzi este operațional în marile orașe europene – și cu primul motor electric hibrid spritz (CSSE), pe mașina de torcretat beton, prezentat la Bauma 2013 și Bauma 2016. O gamă care face din CIFA producătorul care oferă o linie de mașini durabile de la transportul și până la pomparea betonului.

Caracteristicile eco ale Magnum Energya
MK28E combină cele două inovații care disting produsele CIFA: tehnologia hibridă și carbonul. Magnum Hybrid se caracterizează printr-un tambur de 7 m³ capacitate și un braț de 28 m lungime, având ultimele două secțiuni din carbon. Tehnologia hibridă utilizată îi permite pompei malaxor să fie activată chiar și atunci când motorul diesel al camionului este oprit. Principiul inovativ al operării pompei malaxor Magnum Energya se transformă în avantaje concrete în cadrul șantierului de construcții sau al stației de beton. De fapt, motorul diesel al camionului poate fi oprit, iar pompa de amestecare a betonului este activată de motorul electric conectat la bateria litiu-ion, atât în timpul operațiilor de încărcare în stație, cât și în etapa descărcării și pompării betonului pe șantierul de construcții. La nevoie, motorul camionului este utilizat pentru a reîncărca bateria electrică, asigurând astfel autonomia operațională a pompei de amestecare a betonului.

Funcționalitățile gestionate electric cuprind 4 faze principale:
• Rotirea tamburului
• Stabilizarea
• Deschiderea/plierea brațului
• Pomparea

Bateria poate fi încărcată în 4 moduri:
• direct de la sursa de alimentare cu ajutorul unui încărcător de baterii montat pe mașină (sistem plug-in);
• prin intermediul coloanei externe de încărcare (publică sau CIFA Fast Charge);
• prin intermediul generatorului alimentat de motorul diesel al camionului;
• prin sistemul KERS (Kinetic Energy Recovery System), care îi permite modelului Magnum MK28E să recupereze energia în timpul fazei de decelerare a vehiculului.

De asemenea, MK28E se caracterizează prin utilizarea fibrei de carbon în realizarea ultimelor două secțiuni ale brațului. Alegerea carbonului (material utilizat deja în gama superioară a pompelor montate pe camion și a pompelor malaxor, denumită Carbotech) este o soluție durabilă. De fapt, o greutate mai redusă duce la un consum mai mic în faza de transport rutier, menținând totodată performanța structurală la niveluri ridicate. Magnum Hybrid este deja disponibil pe piață, fiind comercializat în țări precum Norvegia și Finlanda.

MEq
By MEq iunie 19, 2019 17:05