Camioanele MAN, într-o luptă permanentă cu natura

MEq
By MEq noiembrie 13, 2019 12:55

Camioanele MAN, într-o luptă permanentă cu natura

Praf, tonaje, drumuri neamenajate, rampe și pante abrupte, acestea sunt provocările zilnice pe care trebuie să le înfrunte camioanele care lucrează în carieră. Astfel, pentru a face transport de agregate ai nevoie de echipamente fiabile și robuste, care să reziste rutinei, sarcinilor și mediului ostil de lucru.

În Bătuța, o localitate situată pe E 86 între Deva și Arad, sute de camioane transportă zilnic piatră concasată extrasă din cariera din comuna arădeană. Printre ele și 20 de camioane MAN TGX 18.460 4×2 BLS, echipate cu motor de 460 CP și 2300 Nm, respectiv cabină XLX , achiziționate pe parcursul ultimului an de Luscan Com, companie înființată în 1992, care are ca domeniu principal de activitate producerea, comercializarea și transportul de agregate de balastieră și carieră.

Compania realizează transportul de agregate la beneficiari cu flota proprie, formată din camioane Euro IV, Euro V și Euro VI. ”Pentru transportul agregatelor la beneficiari folosim camioane MAN TGX 18.460 4×2 BLS cu semiremorcă basculabilă de 27 metri cubi.” Acestea efectuează transport atât în interiorul carierei, cât și în afara acesteia, motiv pentru care programul de lucru începe dimineața și se încheie de multe ori după miezul nopții, mai ales în perioadele de vârf.

”Camioanele încep programul la ora 7:00 dimineața și-l încheie în perioade de vârf, chiar după miezul nopții. Au fost situații când camioanele noastre au lucrat și până la 3:00 AM, a zilei următoare.”, ne-a povestit Lucian Dinulescu, director logistică Luscan Com.

Praful este principalul inamic natural pentru oameni, camioane și utilajele care lucrează în industria extractivă. Cariera din Bătuța produce piatră concasată de diferite sorturi, inclusiv agregate naturale (PSS și sort 31.5-50 mm) pentru calea ferată, obținute din rocă vulcanică (diabaz). De altfel, Luscan Com deține autorizație de furnizor feroviar.

Datorită durității sale crescute, praful rezultat în urma prelucrării diabazului este unul fin, foarte periculos pentru motoare și pentru organele de mașini. ”Chiar dacă spălăm camioanele de două sau chiar trei ori pe săptămână, lupta cu praful este una continuă”, ne-a spus directorul de logistică Luscan Com.

Numărul de curse pe care camioanele MAN îl efectuează zilnic diferă în funcție de distanța pe care acestea trebuie s-o parcurgă până la livrare. Pe cele mai frecvente rute, cele scurte de până în 10-15 km, numărul de curse este mare, la fel și uzura camionului. Dacă ruta este mai lungă, peste 50 km, atunci numărul de drumuri scade și, în consecință, și uzura.

”Efectuăm între 8 și 10 curse pe zi cu fiecare camion în parte, ceea ce înseamnă o solicitare mare atât a șoferului, cât și a camionului. Aici este testată fiabilitatea camionului”, a continuat Lucian Dinulescu.

În perioada de vârf, așa cum a fost cazul în această vară, flota de camioane Luscan care deservește cariera a efectuat peste 380.000 de kilometri într-o singură lună. În ceea ce privește părerea șoferilor, aceasta a fost una pozitivă, ei adaptându-se repede cu noile camioane. Aceștia au apreciat confortul la bord și comportamentul camionului, atât pe asfalt, cât și în off-road.

Printre lucrările de infrastructură importante din zonă, care utilizează agregate de la Bătuța, putem aminti tronsonul de cale ferată de mare viteză de pe Coridorul IV pan-european, construit pararel cu linia de cale ferată actuală. Tratarea cu maximă seriozitate a cerințelor clientului și respectarea termenilor de livrare a făcut ca Luscan Com să aibă printre colaboratori unele dintre cele mai mari companii de construcții din România, cărora le furnizează agregate de balastieră și carieră.
Articol preluat din MAN Magazine

MEq
By MEq noiembrie 13, 2019 12:55