BKT și responsabilitatea socială – “We Care”

MEq
By MEq decembrie 8, 2020 15:24

BKT și responsabilitatea socială – “We Care”

Ar fi nevoie de un documentar de mai multe ore pentru a spune povestea celuilalt BKT, nu compania care se adresează comunității de afaceri, ci cea care se concentrează asupra oamenilor obișnuiți, în special asupra celor pentru care viața de zi cu zi este o luptă. În acest documentar, vom putea vedea copii care, datorită BKT, beneficiază de o masă întreagă asigurată în fiecare zi și pot merge la școală; vom putea face cunoștință direct cu cei care lucrează pentru a pune în practică proiectele BKT Foundation. Vom călători din Africa de Sud în India, iar apoi vom străbate Pădurea Amazoniană și vom reveni în Italia, deoarece solidaritatea nu are granițe.

Invitații speciali ai primei ediții: Vijaylaxmi Poddar, Chairperson a BKT Foundation, Rajiv Poddar, Joint Managing Director al BKT și Gabriella Usiello, Marketing & Communication Manager, BKT Europa.

Doamnă Poddar, astăzi, numeroase companii sunt implicate în proiecte CSR; în acest context, BKT a creat BKT Foundation. Ne puteți spune mai multe despre fundație?
BKT Foundation a fost creată cu aproximativ zece ani în urmă cu scopul de a ajuta copiii. Suntem conștienți de dezechilibrele sociale care îi afectează pe cei mai slabi, pe cei mai neprotejați și pe cei mai vulnerabili dintre noi. Acesta este motivul pentru care cele mai multe dintre proiectele noastre susțin direct copiii sau familiile acestora. Copiii sunt resursa noastră, ei au nevoie de protecția noastră specială și merită, cu toții, să fie liberi, să aibă o viață decentă și un viitor demn. Acest întreg concept poate fi sintetizat în motto-ul fundației, „We care”, care este pe deplin în concordanță și cu filosofia corporativă a BKT.

„We Care”: doar două cuvinte, care însă poartă un mesaj foarte puternic și important. Gabriella, proiectele CSR sunt o parte esențială a filosofiei BKT, nu-i așa?
Da, așa este. Ca multinațională, considerăm că avem o responsabilitate enormă și că trebuie să fim un exemplu. Și dorim să jucăm un rol activ având o contribuție cât mai semnificativă. Responsabilitatea socială s-a aflat întotdeauna în centrul viziunii noastre corporative. Modelul nostru de afaceri poate fi definit și ca model social, deoarece BKT este cu adevărat implicat în activități sociale care se află printre prioritățile noastre de top. BKT are grijă de oamenii săi, de bunăstarea lor și de mediul în care trăiesc. BKT Foundation a fost creată cu speranța de a depăși granițele afacerii. „We Care” este un motto în concordanță deplină cu filosofia corporativă a BKT.

Două cuvinte profunde și pline de semnificație. Rajiv, știu că fundația susține proiecte pentru sănătate și educație; ne poți oferi mai multe detalii despre acestea?
Am lansat numeroase inițiative. Nu numai că susținem mai mult de 800 de fete oferindu-le școlarizare gratuită în Statul Rajasthan, în apropierea fabricilor BKT din Bhiwadi și Chopanki, ci susținem și studiile universitare ale unor studenți eminenți din colegii și universități, atât în India, cât și peste hotare. Pe lângă acestea, în colaborare cu Akshaya Patra Foundation, susținem de mulți ani un program important de cantine școlare, care oferă mese pentru mai mult de 1,4 milioane de copii din 10.000 de școli din zece regiuni, pentru a combate foametea și malnutriția.

Unele dintre proiectele voastre sunt realizate în colaborare cu guvernul indian?
Așa este. Tot în colaborare cu Akshaya Patra Foundation, am susținut un proiect care a făcut posibilă construirea unei bucătării pentru o cantină comunitară în orașul Bhuj, reședința celei mai recent deschise fabrici BKT. Noua bucătărie pentru cantina comunitară, care a fost deschisă oficial în ianuarie 2019, este parte a programelor autorităților locale de stat legate de nutriție. Cantina poate oferi mese pentru 50 de mii de copii din școlile locale. Scopul este acela de a încuraja familiile dezavantajate să își trimită copiii la școală, oferindu-le susținere concretă printr-o masă gratuită. Proiectul combină și întruchipează doi piloni esențiali ai viitorului: alimentația și educația.

Implicarea BKT nu se limitează la India, ci depășește granițele și se extinde pe toate continentele. Gabriella, ne poți spune câte ceva despre inițiativele internaționale ale BKT?
La nivel internațional, am susținut și organizat numeroase activități pentru copii și familii. De exemplu, inițiativa noastră de Crăciun de anul trecut, „Donează un moment”, s-a născut din ideea că timpul este cel mai valoros cadou pe care îl putem dărui. Cadoul perfect, spunem noi, este împărtășirea momentelor pline de dragoste. Prin această inițiativă, am susținut două ONG-uri: primul în Franța, Play International. Am colectat și am donat 12 mii de euro implicând oamenii prin campania noastră. Pentru fiecare fotografie împărtășită cu hashtag „donate a moment”, am donat 1 euro. Al doilea ONG este aici, în Italia: Dynamo Camp. Am colectat aceeași sumă și pentru ei. Susținem, de asemenea, numeroase inițiative similare în lumea sportului.

BKT și sportul sunt un cuplu de nedespărțit. Compania și fotbalistul freestyler Iya Traoré au o colaborare care depășește cu mult prezența acestui sportiv la târgurile comerciale și evenimentele corporative ale BKT din întreaga lume. Iya, originar din Guineea, își susține țara prin fundația sa, ajutând tinerii cu vârste între 8 și 28 de ani prin programe sportive și educaționale. Gabriella, care este rolul BKT în toate acestea?
BKT joacă un rol activ în proiect, furnizând școlii IYA Foundation materialele ce sunt necesare elevilor. Compania mai susține unele spitale mici prin aprovizionarea cu instrumentar medical și panouri solare pentru producerea curentului electric necesar serviciilor spitalicești.

Ați organizat și activități de strângere de fonduri împreună cu un mare star al fotbalului, Paolo Rossi, memorabilul Campion Mondial din 1982, care a donat trei tricouri cu autograf cu numărul 20, purtate de el în timpul Cupei Mondiale din 1982.
În 2018, BKT a organizat un dineu de gală caritabil cu Paolo Rossi ca invitat special și, cu acea ocazie, el a pus la licitație trei dintre tricourile lui de la echipa națională a Italiei. În total, peste 15 mii de euro au fost adunați și donați asociației non-profit Parada Italia, care oferă ajutor copiilor care trăiesc pe străzile din București, în condiții extrem de dificile.
Toți invitații prezenți au concurat într-o licitație incredibilă și emoționantă, licitând sume tot mai mari până la sfârșit. În acest mod au fost adunați 7.700 de euro. BKT a decis apoi să dubleze suma pentru a susține în întregime inițiativele Parada Italia.

Așadar, există un puternic sentiment de responsabilitate pe care BKT îl are față de comunitate. Nu este numai o alegere etică, ci și o credință puternică în faptul că un brand recunoscut poate (și trebuie) să aibă o influență pozitivă asupra publicului, determinându-i, astfel, pe ceilalți să îi urmeze exemplul: „We care”, mai mult decât o filosofie, este un mod de viață, deoarece indică o atitudine care implică, în același timp, inimile, mințile și mâinile celor care aleg să o adopte (Mrs. Vijaylaxmi Poddar, Chairperson a BKT Foundation).

MEq
By MEq decembrie 8, 2020 15:24