Atego – un ”worker” solid în construcții, în segmentul camioanelor de clasă medie

MEq
By MEq august 28, 2020 15:15

Atego – un ”worker” solid în construcții, în segmentul camioanelor de clasă medie

Pe lângă Actros și Arocs, puternica ”Echipă A” de la Mercedes-Benz include și modelul Atego. Gama operațional-specifică Atego pentru industria construcțiilor se întinde de la 7,49 t până la 16 t (masa brută admisă a vehiculului). Economicul și funcționalul camion Atego beneficiază de propria sa experiență vastă în acest domeniu – Mercedes-Benz producând acest camion de peste 20 de ani și aflat acum la a treia generație.

Acest camion foarte manevrabil din segmentul ”medium-heavy” completează gama de vehicule de șantier a constructorului german, în limita inferioară de capacități. Puterea acestui camion stă în versatilitatea pe care o are în industria construcțiilor și a materialelor de construcții. Datorită designului său compact și opțiunilor versatile de suprastructuri, fiecare job este ușor de abordat.

Individualitatea lui Atego începe de la cabină. Există patru versiuni de cabină, la alegere (în funcție de cele două variante de tracțiune, 4×2 și 4×4). Ideală pentru alei și curți înguste, cabina îngustă ClassicSpace S cu o lățime de 2,3 m se pretează pentru modelele de basculante cu ampatament scurt sau pentru versiunile prelungite cu 180 mm. Șoferul are la dispoziție trei variante diferite de cockpit, orientate către aplicații, cu panoul de instrumente de 10,4 cm, care oferă o reprezentare rapidă, complexă și, în același timp, clară a tuturor informațiilor importante. Cabina are dimensiuni exterioare compacte și oferă un spațiu amplu la interior. În ciuda punții față motoare, chiar și variantele de Atego 4×4 au tot 2,3 m lățime. În funcție de domeniul de aplicare, se poate opta între tracțiunea integrală cu posibilitate de activare și cea permanentă, pentru o tracțiune crescută în condiții off-road.

Putere asigurată de motoare cu patru și șase cilindri
Camionul este propulsat de două versiuni de motoare cu dimensiuni diferite (cu un total de șapte niveluri de putere). Motoarele eficiente cu patru și șase cilindri asigură suficientă putere și consumă puțin. Motorul de 5 litri cu patru cilindri în linie (OM 934) devoltă o putere de la 115 până la 170 kW (156 la 231 hp) și cuplu maxim de 650 până la 900 Nm. Pe de altă parte, motorul de 7,7 litri cu șase cilindri în linie (OM 936) produce între 175 – 220 kW (238 – 299 hp), cu un cuplu cuprins între 1000 și 1200 Nm.

Frâna de motor cu trei niveluri de reglare și o putere de frânare de până la 235 kW este disponibilă standard pe modelele Atego cu o masă brută a vehiculului începând de la 9,5 t și reduce uzura frânei de serviciu. Pentru o siguranță și mai mare, frâna de încetinire continuă „High Performance Engine Brake”, care oferă o putere de frânare de până la 300 kW, este disponibilă opțional.

MEq
By MEq august 28, 2020 15:15