Volvo celebrează producția camionului articulat cu numărul 75.000

MEq
By MEq iulie 14, 2017 16:59

Volvo celebrează producția camionului articulat cu numărul 75.000

La peste o jumătate de secol după ce au inventat conceptul, Volvo Construction Equipment celebrează producția camionului articulat cu numarul 75.000. După ce a produs mai mult de jumătate dintre camioanele articulate fabricate vreodată, un număr impresionant de 50.000 de unități Volvo încă se află în uz în întreaga lume.

Camionul cu numărul 75.000 (un A45G dintre noile modele full suspension) a ieșit de pe linia de producție la sfârșitul lunii iunie la fabrica unde a fost realizată prima mașină – DDR631 sau „Gravel Charlie”, în Braås, Suedia. Deși camioanele articulate Volvo pot fi întâlnite în întreaga lume, mașina cu numărul 75.000 va rămâne relativ local, mergând către un client norvegian (Leonhard Nilsen & Sønner AS).

Dezvoltare continuă
Nu este de mirare de ce Volvo CE a fabricat mai multe camioane articulate decât toți ceilalți producători. În ultimii 51 de ani, modelele au crescut în dimensiuni și complexitate. Prima mașină de 15 tone capacitate, construită în 1966, poate încăpea lejer în bena celui mai mare model de camion articulat, A60H.

Fiecare mașină Volvo integrează peste jumătate de deceniu de experiență. O articulație rotativă mare oferă o stabilitate mai bună și gardă la sol mai mare, sistemul de direcție hidromecanic oferă stabilitate la viteză mare, în timp ce diferențialul longitudinal tip ambreiaj cu gheare cu capacitate de blocare 100% și comutarea automată între 6×4 și 6×6 nu numai că fac față în orice condiții, dar asigură și o uzură minimă și eficiență maximă de combustibil.

Moștenire
„Nu încape îndoială că avem cel mai bun produs”, spune Esbjörn Fritzell, vicepreședinte al diviziei de camioane Volvo CE. „Faptul că atât de multe dintre camioanele noastre continuă să lucreze în întreaga lume este o dovadă a utilității și durabilității lor – este aproape imposibil să dobori un camion articulat Volvo!”

Don’t stop me now…
Deși a trecut ceva timp până când lumea a început să aprecieze pe deplin avantajele camioanelor articulate, mașinile sunt acum mai solicitate ca niciodată, găsindu-și locul ca mașini de producție în mine și în toate tipurile de proiecte de infrastructură. Acest lucru face ca tendința să fie în favoarea mașinilor mai mari – precum noul model introdus în clasa de 41 de tone, A45G. Modelul Volvo A60H este cel mai mare camion articulat de pe piață și poate oferi o productivitate cu 40% mai mare decât modelul anterior – A40G – cu o creștere minimă a costului de proprietate.

„Puține companii pot spune că încă sunt lideri de piață, la jumătate de secol după ce au inventat un concept”, spune Håkan Ask, business platform leader pentru camioane la Volvo CE. „După ce am realizat 75.000 de mașini, continuăm să deschidem drumul, construind mașini mai productive și mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil, care pot stârni invidie în această industrie”.

MEq
By MEq iulie 14, 2017 16:59