Volvo CE prezintă motoare Stage V, optimizate pentru viitor, în cadrul expoziției Bauma 2019

MEq
By MEq martie 1, 2019 13:14

Volvo CE prezintă motoare Stage V, optimizate pentru viitor, în cadrul expoziției Bauma 2019

Producătorii de motoare și de utilaje pentru construcții au în față cea mai dură provocare de până acum în ceea ce privește emisiile: noua legislație europeană Stage V. Însă Volvo CE va asigura un nivel maxim de putere și performanță prin introducerea unei tehnologii pentru motoare, cu un pas mai aproape de un viitor sustenabil.

Legislația Stage V introduce limite privind numărul de particule (NP) pentru toți producătorii de motoare cu puteri între 19 si 560 kW, impunând includerea de filtre de particule diesel (DPF) în sistemele de post-tratare a emisiilor (EATS), la instalarea motoarelor pe utilaje. În plus, o atenție sporită va fi acordată emisiilor în timpul utilizării mașinilor.

Pentru motoarele din clasa de puteri de peste 130 kW și sub 56 kW, limitele au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2019. Însă, pentru cele din intervalul 56-130 kW, legislația se va apica un an mai târziu, la 1 ianuarie 2020. Volvo CE a făcut deja un pas înainte, luând decizia de a introduce motoare compatibile cu norma Stage V în cadrul ambelor intervale de putere încă de la începutul acestui an.

Gama Stage V nu a fost construită doar pentru a respecta aceste cerințe stricte, ci și pentru a oferi o serie de beneficii producătorilor de echipamente originale și operatorilor. Acestea includ:
– Productivitate: optimizarea puterii pentru a maximiza utilizarea de către clienți și a asigura un randament bun al investițiilor.
– Disponibilitate: furnizarea unui motor robust, fiabil și ușor de deservit.
– Costul de proprietate: minimizarea consumului de combustibil și a cheltuielilor de întreținere.
– Durabilitate: reducerea emisiilor pentru protejarea mediului și respectarea reglementărilor în vigoare.

Soluția competitivă va fi aceeași ca și în cazul motoarelor Stage IV existente, cu excepția faptului că utilajele cu motoare cu puteri între 19-36 kW trebuie acum prevăzute și cu filtru de particule.

Acest sistem extrem de avansat a fost supus unor teste ample în cele mai dure condiții de exploatare, pentru a garanta că răspunde nevoilor actuale și viitoare ale clienților. Noul sistem îmbunătățit aduce cu sine un răcitor al aerului de supraalimentare, care răcește aerul de admisie pentru o mai mare eficiență, precum și o turbină cu geometrie variabilă (VGT), proiectată să optimizeze raportul aer/combustibil în turbină pentru a putea fi modificat odată cu schimbarea condițiilor, sau o turbină cu geometrie fixă prevăzută cu supapă de refulare (WG – waste gate). Filtrul DPF a fost proiectat pentru a elimina particulele diesel sau funinginea din gazele de evacuare emise de motorul diesel, iar catalizatorul de oxidare diesel (DOC) servește la oxidarea hidrocarburilor și a monoxidului de carbon, transformându-le în dioxid de carbon și apă.

Regenerarea pasivă a sistemului de post-tratare elimină opririle neplanificate în timpul exploatării. Testele actuale au demonstrat că, în condiții de exploatare normale, regenerarea în staționare nu va fi necesară; temperatura gazelor de evacuare este menținută automat la un nivel optim. În final, caracteristica de recirculare a gazelor de evacuare – atât răcite, cât și nerăcite – reduce emisiile prin recircularea unei părți din gazele de evacuare înapoi în motor.

MEq
By MEq martie 1, 2019 13:14