Uree vs. oxizi de azot

MEq
By MEq mai 1, 2014 10:33

Uree vs. oxizi de azot

Story Highlights

  • Standardul Euro 6 face ca limitele emisiilor de noxe pentru camioane să fie și mai stricte

Related Articles

Standardul Euro 6 face ca limitele emisiilor de noxe pentru camioane să fie și mai stricte. Un maxim de 0.01 grame de particule de funingine și 0.4 grame de NOx per kWh – acestea sunt limitele cerute pentru noile camioane, începând cu 1 ianuarie 2014; o provocare tehnologică majoră pentru producătorii de vehicule. Aceasta este situația, deoarece combustia în motoare depinde de o relație fizică neschimbată. În mod specific, reducerea emisiilor de oxizi de azot duce în general la un consum mai ridicat de combustibil. Prin urmare, dezvoltarea de motoare compatibile cu standardul Euro 6 trebuie să abordeze în același timp și aspectul eficientizării consumului de carburant. Așadar, noile motoare cu Euro 6 nu sunt doar prietenoase cu mediul, ci și eficiente din punctul de vedere al costurilor.
În vreme ce sistemele EGR și SCR își îndeplinesc rolurile complementare, consumul de combustibil și de AdBlue (cunoscut și sub denumirea DEF – “diesel exhaust fluid”) este redus. Ca urmare, EGR ajută motorul să emită mai puțin NOx, iar asta înseamnă că este nevoie de mai puțin AdBlue pentru reducerea oxizilor de azot din sistemul SCR.
Pentru a scădea consumul, injecția de combustibil în sistemul de combustie a fost proiectată astfel încât arderea să fie optimizată, obținând astfel o eficiență maximă a carburantului și emisii minime de particule.
Succesul cel mai important în ceea ce privește dezvoltarea motoarelor conforme cu norma Euro 6 a fost reprezentat de depășirea priorităților contradictorii inerente între reducerea emisiilor de NOx și eficientizarea consumului (și, prin urmare, reducerea emisiilor de CO2).

Gazele de eşapament produse de motor conţin particule microscopice de funingine. Particulele de funingine (pulberi fine) sunt sfere de carbon de dimensiuni microscopice, cu un diametru de aprox. 0,05 micrometri, constând în principal din carbon pur. Pe acest miez se depun diverși compuși de hidrocarbon, oxizi de metal și sulf.

AdBlue este o soluție pe bază de uree (32,5%) și apă de înaltă puritate. Prin tehnologia SCR, substanța AdBlue intervine în reducerea, până la neutralizare, a emisiilor nocive ale gazelor de eșapament și în reducerea emisiei de pulberi fine (particule de funingine) în atmosferă, contribuind astfel la reducerea poluării și păstrarea unui mediu înconjurător curat.

MEq
By MEq mai 1, 2014 10:33