Sennebogen a dezvoltat un excavator manipulator Pick & Carry cu transmisie electrică

MEq
By MEq aprilie 19, 2019 17:35

Sennebogen a dezvoltat un excavator manipulator Pick & Carry cu transmisie electrică

La Bauma 2019, Sennebogen a prezentat o premieră mondială în domeniul electrificării. Producătorul bavarez a expus o nouă versiune de transmisie electrică pentru excavatorul manipulator Pick & Carry diesel-hidraulic, atât de popular în industria forestieră. Prototipul se află în prezent în teste și va intra în producție până la sfârșitul anului 2019.

Când vine vorba de manipularea mobilă a cherestelei, numeroși clienți se bazează pe excavatorul manipulator Pick & Carry de la Sennebogen. Astfel de utilaje sunt folosite cu precădere în depozitele de cherestea pentru organizarea și sortarea lemnului, precum și la alimentarea gaterelor. Utilajele din Seria 7 au fost proiectate pentru operare continuă. Soluțiile electrice, precum cele utilizate în mod obișnuit în manipularea staționară a lemnului, nu au fost posibile din cauza distanțelor lungi de parcurs. La Bauma, Sennebogen a prezentat primul său utilaj cu noul concept de transmisie. Tot procesul de lucru continuă să fie hidraulic, având la bază un eficient motor diesel Stage V, în timp ce trenul de rulare este acționat electric.

Proiect dezvoltat împreună cu Bosch Rexroth
Ca parteneri tradiționali, Bosch Rexroth și Sennebogen au colaborat la dezvoltarea acestei transmisii electrice. Bazată pe componente Bosch Rexroth, soluția sistemului este dezvoltată împreună ca produs gata de comercializare și va fi lansată de Sennebogen sub denumirea „Green Efficiency Drive”. Excavatorul manipulator Pick & Carry 735 E va fi primul utilaj care va încorpora această tehnologie de transmisie electrică produsă în serie.

Mai eficient cu până la 30%, datorită transmisiei electrice
Utilajul Pick & Carry poate trece continuu de la accelerație la frânare și la deplasarea sub sarcină, oferind astfel opțiuni pentru îmbunătățirea utilizării energiei disponibile. Noul conceptul de transmisie constă din două motoare electrice încorporate la nivelul șasiului, care sunt alimentate cu energie de un generator acționat de motorul diesel. Pe lângă eficiența sporită și consumul redus, echipa de dezvoltare a reușit, de asemenea, să obțină o reducere a nivelului de zgomot, dar și transmisia și frânarea dinamice. Aplicațiile inițiale au înregistrat creșteri de eficiență de până la 30% față de transmisia diesel-hidraulică utilizată anterior. Utilajul a fost foarte convingător în testele de teren.

MEq
By MEq aprilie 19, 2019 17:35