Putere, productivitate și costuri reduse de operare pentru noile freze de asfalt Cat PM820, PM 822 și PM 825

MEq
By MEq februarie 9, 2018 01:27

Putere, productivitate și costuri reduse de operare pentru noile freze de asfalt Cat PM820, PM 822 și PM 825

Noile freze de asfalt la rece PM820, PM822 și PM825 sunt proiectate să fie extrem de productive și manevrabile, fiind capabile să îndepărteze stratul de asfalt / beton dintr-o singură trecere. Noile modele Caterpillar au mase operaționale ce variază de la 36.130 la 37.500 kg și lățimi de frezare între 2.010 și 2.505 mm. Toate cele trei noi utilaje sunt dotate cu motorul Cat C18 ACERT, cu o putere nominală de 563 kW (755 hp), ce respectă standardele de emisii EPA Tier 4-Final / EU Stage IV, montat izolat pentru a reduce vibrațiile.

Puternicul motor C18 cu turbină de supraalimentare și sistem aftercooler aer-aer răspunde rapid cerințelor de funcționare, păstrând totodată scăzute temperaturile de evacuare și menținând fluxul de aer necesar pentru o eficiență optimă și reducerea emisiilor. Sistemul de răcire utilizează un ventilator comandat, cu viteză variabilă, ce absoarbe aer prin partea superioară a capotei și prin pachetul de răcire, eliminând apoi aerul încălzit prin partea din spate a mașinii, direcționând aerul departe de cabină, pentru siguranța și confortul operatorului. Sistemul reduce, de asemenea, temperaturile din compartimentul motor.

Trenul de rulare/transmisia
Frezele la rece PM820, PM822 și PM825 au transmisie hidrostatică cu două pompe de propulsie cu cilindree variabilă care asigură debitul de ulei necesar unui motor cu cilindree variabilă la fiecare șenilă. În condiții extreme, un sistem automat de control al tracțiunii minimizează deraparea șenilelor, oferind mai multă putere unităților de rulare și o tracțiune mai mare.
Unitățile de rulare pe șenile, ce au la bază modele și componente durabile Caterpillar dovedite, au o lungime de 1.788 mm și o lățime de 305 mm, având patine de șenile poliuretanice înlocuibile, pentru o durată lungă de viață. Tensionarea șenilei se face automat.

Sistemul de direcție cu patru moduri este standard, cu un modul electronic de comandă care procesează semnalele senzorilor de la șenilele din față / spate, împreună cu semnalul de la comenzile selectorului de direcție. Sistemul asigură o mișcare precisă și simplă a șenilelor în modurile de direcție crab și coordonat, în timp ce realiniază automat șenilele din spate pe centru atunci când este selectat modul de direcție doar pentru unitățile din față. În modul coordonat, raza de virare interioară este de 2 m, asigurând manevrabilitate în spații înguste.
Frezele de asfalt PM820, PM822 și PM825 utilizează un design cu patru unități de rulare, fiecare picior dispunând de funcție de auto-nivelare pentru reglarea fină a înălțimii.

Sistemul de frezare
Tamburul de frezare (rotorul) dispune de suporturi robuste pentru instrumentele de frezare, din trei piese, cu desfacere rapidă (quick release) și cu dinți cu vârf de carbură, cu un tipar special, pentru o forță maximă de rupere. Pentru rotor sunt disponibile și sisteme opționale, precum Cat Diamond Bits, ce oferă o performanță îmbunătățită de frezare în aplicații specifice. Camera de frezare are un design ce facilitează curgerea materialului, reduce uzura în cameră și asigură o capacitate bună de evacuare a materialului.

Plăcile laterale ale camerei se deplasează prin intermediul cilindrilor hidraulici independenți echipați cu senzori de poziție, care se asigură că plăcile laterale plutesc la nivelul corespunzător și elimină blocajele. Camera include și o ușă laterală (pe partea dreaptă) ce oferă acces la tambur.
Sunt disponibile trei setări de frezare, controlate electronic din tastatură, pentru a regla turația/cuplul tamburului de frezare în funcție de condițiile de operare. Funcția Automatic Load Control îmbunătățește productivitatea utilajului prin intermediul unui modul electronic de control care evaluează în permanență turația motorului și reglează viteza de deplasare.

Sistemul transportor (de evacuare)
Banda de colectare, cu o lățime de 850 mm, este acționată de un motor hidraulic cu viteză variabilă, care-i asigură benzii transportoare un control reglabil pentru o descărcare corespunzătoare. Sistemul standard de stropire umezește banda transportoare și tine praful sub control. O pompă centrifugă trimite apă în camera de frezare prin intermediul unor duze care o pulverizează pentru a răci dinții de frezare. Duzele pot fi îndepărtate ușor pentru inspecție și înlocuire (fără scule). Sistemul de pulverizare se activează automat atunci când tamburul pornește, iar utilajul se deplasează înainte. Presiunea apei este afișata de un ceas indicator. Rezervorul de apă de 3400 l poate fi umplut pe deasupra sau, de la nivelul solului, din spatele mașinii. Opțional este disponibil și un port de umplere lateral, ce permite umplerea cu apă în timp ce mașina funcționează.

Cat Grade Control
Frezele PM820, PM822 și PM825 pot fi echipate cu sistemul opțional integrat Cat Grade Control, un sistem cu tehnologie 2D / 3D-ready care controlează automat adâncimea de frezare presetată a rotorului și panta. Sistemul poate fi upgradat la un nivel de control complet 3D prin adăugarea unor echipamente opționale.
Cat Grade Control poate fi configurat cu senzori de adâncime cu sau fără contact, inclusiv cu senzori Cat sonic și hardware. Utilajele pot fi configurate pentru a controla adâncimea pe ambele părți, folosind orice combinație de senzori, sau pentru a controla adâncimea pe o parte și panta pe cealaltă. Sistemul permite schimbarea aranjamentului senzorilor în timpul funcționării cu comenzi simple.

Mediul operatorului
Stația de operare dispune de controale cu dublă comandă, inclusiv comenzi pentru banda superioară și de direcție a șenilelor spate. Aspectul ergonomic al instrumentației de comandă este proiectat pentru ușurința utilizării, iar display-ul tactil este vizibil în toate condițiile de luminozitate, cu taste iluminate în spate pentru lucrul în conditii de lumină slabă. Ecranul tactil oferă afișaje ușor de citit, indicatoare de funcții și de avertizare, dar poate afișa și imagini de la camerele video opționale.

Un sistem de monitorizare computerizat include module electronice de control ce monitorizează constant presiunile sistemului și condițiile motorului prin multiple moduri de operare. Sistemul poate afișa pe monitorul tactil informații de auto-diagnosticare și coduri de defecțiuni. Un al doilea afișaj opțional oferă un monitor suplimentar pentru funcțiile mașinii.
Noile utilaje sunt echipate cu iluminare perimetrală, permițând funcționarea în condiții de lumină scăzută. Este disponibil un sistem de iluminare cu LED. În plus, platforma operatorului are lumini de podea. Un sistem opțional cu cameră video, care utilizează una sau două camere atașate magnetic, oferă vederi către partea din fața și/sau spatele utilajului.

MEq
By MEq februarie 9, 2018 01:27