Premieră mondială la Bauma 2019 pentru camionul articulat Bell B45E 4×4

MEq
By MEq februarie 21, 2019 02:35

Premieră mondială la Bauma 2019 pentru camionul articulat Bell B45E 4×4

Odată cu lansarea noului Bell B45E 4×4 la Bauma 2019, constructorul sud-african Bell Equipment va adăuga un nou model în gama sa de camioane articulate 4×4 cu două axe. Similar modelului B60E de 60 t și lui B30E 4×4, noul camion este configurat pentru a oferi o soluție de transport extrem de eficientă și rentabilă pentru aplicații de nișă în industria minieră și de construcții.

Jumătatea frontală a mașinii este în esență aceeași cu a modelului 6×6, noul Bell B45E 4×4 fiind rezultatul tehnologiei dovedite de volum mare și a zecilor de ani de experiență. Puterea camionului este dată de un motor Mercedes-Benz cu șase cilindri în linie, de 390 kW / 2460 Nm, optimizat de MTU pentru utilizare off-highway. Acesta, împreună cu transmisia automată Allison cu șapte trepte, asigură o performanță excelentă la condus și un consum redus de carburant, tipic camioanelor articulate Bell. Frânele cu discuri umede pe ambele axe asigură o decelerare sigură și lucrează împreună cu sistemul Jacobs Engine Brake, pentru a oferi o întârziere automată programabilă în mai multe trepte.

Cabina standard Bell este spațioasă, oferind o bună vizibilitate, confort sporit și siguranță. Acest lucru se obține printr-un pachet complex de funcții de productivitate, siguranță și ușurință în operare, bazat pe colectarea de date în timp real de la senzorii camionului (cântărire la bord, senzor pas/rulare etc.).

La proiectarea șasiului spate și a benei de 25 m³, designerii au urmărit trăsăturile modelului-emblemă Bell B60E 4×4, care a fost optimizat pentru aplicații miniere grele. Puntea spate rigidă (55 t/axă) de la producătorul german Kessler împreună cu anvelopele duble de 21.00R35 asigură o soluție robustă cu o sarcină utilă nominală de 41.0 t. În față, camionul rulează pe pneuri 775/65R29, caracterizate de o capacitate mare de încărcare și o stabilitate laterală ridicată, o trăsătură esențială pentru o mașină destinată condițiilor grele de teren. Pentru a îmbunătăți confortul la condus, B45E 4×4 poate fi echipat opțional cu sistemul de suspensie frontală adaptabilă „Comfort Ride”.

La fel ca la Bell B60E, conceptul benei lui B45E 4×4 se înscrie pe linia unei bene de autobasculantă rigidă, cu cilindri telescopici de basculare montați în partea de jos. Datorită geometriei sale late și podelei plate, camionul de 41 t se potrivește bine utilajelor tipice de încărcare din cariere și oferă caracteristici de umplere mai bune decât benele mai lungi ale camioanelor articulate 6×6 de același volum.

Atunci când transportă materiale lipicioase, precum lutul, încălzirea opțională a corpului benei asigură golirea completă a benei la basculare. În plus, Bell Equipment a constatat că benele în configurația de mașină 4×4 – care nu au ”coada” tipică ADT-urilor – sunt mult mai bune în ceea ce privește minimizarea retenției de material la basculare decât omoloagele lor 6×6. Cu un unghi de basculare maxim programabil de până la 55° față de orizontală, corpul scurt al benei atinge o înălțime la basculare de doar 6394 mm.

„Datorită capacității ridicate și productivității superioare, Bell B60E poate îndeplini un rol primar sau de suport în multe operațiuni mari de exploatare minieră și de carieră. Cu toate acestea, vedem alte aplicații-țintă pentru modelul B45E 4×4”, a declarat Tristan du Pisanie, managerul de marketing pentru ADT, Bell Equipment. „Acestea includ operațiunile de exploatare minieră sau de carieră de dimensiuni mici și medii, cu tonaj de producție mai redus, precum și șantiere mai mari, cu condiții de teren dificil.“

În ceea ce privește uzura anvelopelor în condiții de teren dur și abraziv, conceptul ADT cu două axe oferă avantaje suplimentare față de camioanele articulate 6×6. Șasiul spate mai scurt înseamnă că mașinile 4×4 sunt mai manevrabile decât cele cu trei axe, ale căror anvelope de mijloc și spate au tendința de a se uza în viraje strânse. Această uzură sporită are ca rezultat creșterea costurilor de întreținere a anvelopelor și a drumurilor, întrucât anvelopele uzate tind să provoace deteriorarea drumurilor. Folosirea camioanelor articulate 4×4 în exploatările de suprafață necesită mai puține manevre la punctele de încărcare înguste sau la concasorul primar. În lucrări de tuneluri sau de minerit subteran, o rază de virare mai mică este deosebit de importantă: „Aici avem deja un model de succes 4×4 de 30 t. Solicitările specifice ale clienților pentru modelul B45E 4×4 demonstrează că acest model derivat din mașina noastră standard 6×6 poate fi o alternativă pentru acest segment de piață foarte special”, conchide Tristan du Pisanie.

Bell B45E 4×4 va intra pe piață în aprilie 2019, după lansarea de la Bauma. La fel ca toate modelele 4×4 de la Bell Equipment, și acesta va fi produs în fabrica din Richards Bay, Africa de Sud, iar primele mașini sunt planificate pentru livrare la începutul acestei veri.

MEq
By MEq februarie 21, 2019 02:35

Follow Us

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestVisit Us On GooglePlus