Perkins – mai multă putere cu un nou motor twin turbo de 18 litri Stage V

MEq
By MEq iulie 3, 2019 23:50

Perkins – mai multă putere cu un nou motor twin turbo de 18 litri Stage V

Noile motoare Perkins vin în sprijinul producătorilor de echipamente originale (OEM) pentru a respecta cele mai stricte norme de emisii europene, și anume Stage V. Printr-o abordare colaborativă, Perkins a dezvoltat produse bazate pe nevoile unice ale fiecărui client. Astfel, atunci când standardele de emisii Stage V au intrat în vigoare, la începutul acestui an, producătorii europeni de echipamente originale s-au orientat către modernizarea propriilor utilaje cu noi motoare – multe dintre ele necesitând motoare cu puteri mai mari de 560 kW (750 hp).

Odată anunțate planurile pentru standardul de emisii Stage V, Perkins a început să colaboreze îndeaproape cu producătorii de echipamente originale (OEM) pentru a găsi o soluție de putere sub forma celui mai nou motor al său: 2806J-E18TTA (Stage V / EPA Tier 4 Final – dublu certificat, ceea ce înseamnă că poate fi instalat pe produse utilizate în UE și America de Nord, fără modificări).

„Faptul că avem un motor dublu certificat Stage V / Tier 4 Final simplifică designul mașinilor OEM, deoarece același motor poate fi utilizat și în Europa, și în S.U.A., astfel încât gestionarea gamei de produse este mai ușoară”, a declarat David Nicoll, director global de marketing. „Perkins 2806J-E18TTA îmbunătățește modelul existent 2806D-E18TTA, care este proiectat pentru a fi utilizat în țările mai puțin reglementate și extinde oferta noastră de motoare pe plan mondial”, a continuat David.

Noul 2806J-E18TTA utilizează aceeași unitate robustă de injecție mecanică (MEUI), regăsită și pe modelul 2806D-E18TTA. Seria de motoare twin turbo atinge puteri de 597 kW (800 hp) la 1800 rpm și produce un cuplu de vârf de 3710 Nm. Este disponibilă și o versiune de motor de 563 kW (755 hp).

Motorul utilizează un sistem de posttratare cu catalizator de oxidare (DOC) ce nu necesită întreținere, pentru a se încadra în standardele de emisii – soluția ideală pentru motoarele din gama de 560-600 kW (750-800 hp). Instalarea este ușoară, iar absența unui sistem de reducere catalitică selectivă (SCR) înseamnă că nu este nevoie de lichid de evacuare diesel (DEF) – eliminând astfel rezervorul DEF și diminuând dimensiunea totală a motorului pentru a minimiza costul de operare pe durata de viață a utilajului.

„În prezent, producătorii de echipamente originale încorporează mai multe componente într-un spațiu mai redus ca oricând, iar opțiunile flexibile de instalare îi ajută să facă acest lucru”, a adăugat David. Sistemul de posttratare montat opțional (EMAT) elimină necesitatea proiectării și testarii suporturilor speciale, întrucat motorul și sistemul de posttratare vin ca o singură unitate gata de instalare. Simplificarea designului de instalare și a asamblării în timpul fabricației este exact genul de soluție agreată de tot mai mulți producători de echipamente OEM, deoarece le permite să se concentreze pe ceea ce fac mai bine și să-și dezvolte afacerea în continuare.

MEq
By MEq iulie 3, 2019 23:50