O nouă soluţie în construcţii: JCB Pilingmaster

MEq
By MEq februarie 16, 2017 13:18

O nouă soluţie în construcţii: JCB Pilingmaster

JCB creează un nou segment în piaţa construcţiilor odată cu dezvoltarea unei noi soluţii economice de foraj. Cu o masă operaţională sub 12 t, JCB Pilingmaster acoperă o nişă nouă, între echipamentele de mici dimensiuni (mini-pedestre) şi utilajele pe șenile. Acesta a fost dezvoltat în colaborare cu contractorii din construcţii din Marea Britanie.

Spre deosebire de o instalaţie de foraj obişnuită, Pilingmaster beneficiază şi de cupă de încărcare frontală, cu control din joystick, ce poate fi utilizată pentru îndepărtarea materialului şi curăţarea punctului de lucru după foraj. Astfel nu mai e necesar un utilaj suplimentar, iar costurile de operare sunt reduse.
De altfel, conceptul a fost prezentat în urmă cu doi ani, iar JCB a dezvoltat şi îmbunătăţit designul iniţial al utilajului Pilingmaster. Aceasta a implicat modernizarea barei Kelly, ranforsarea cadrului forezei şi creşterea performanţelor motorului şi ale troliului.

Având la bază șasiul celui mai puternic buldoexcavator JCB, cu tracţiune integrală şi patru roţi viratoare, Pilingmaster este foarte manevrabil atât pe şantier, cât şi la deplasarea între şantiere.
Gabaritul şi mobilitatea utilajului presupun mai puţine pregătiri de şantier decât în cazul unui utilaj şenilat. Braţul standard JCB Powerslide cu deplasare laterală stanga/dreapta permite operatorului să foreze până la 3 găuri pentru piloţi dintr-o singură poziţie.

JCB Pilingmaster oferă diametre de foraj între 350-600 mm, la o adâncime maximă de foraj de 14 m. Cu un burghiu obişnuit de 450 mm, utilajul este capabil să sape până la 150 m liniari/zi, ceea ce îl face foarte productiv raportat la masa şi dimensiunile sale.

Cu o înălţime de transport mai mică de 4 m, mașina se poate deplasa între şantiere cu o viteză de până la 40 km/h. Sistemul Auto Smoothride System (SRS) este standard. Pe şantier, diferențelele cu alunecare limitată ale mașinii îmbunătăţesc tracțiunea în toate condițiile de la sol. Totodată, masa optimizată, anvelopele cu diametru mare și centrul de greutate scăzut ajută la reducerea presiunii exercitate de maşină aspura solului.

Cabina oferă o vizibilitate la 360° asupra zonei de lucru, iar geometria braţului este perfect balansată, permiţându-i operatorului să sape găuri în apropierea unei structuri. Pilingmaster foloseşte un design de bară Kelly dezvoltată de către JCB, cu multiple secţiuni interioare; astfel, utilajul poate atinge adâncimi de săpare de 14 m fără a se opri din forat pentru a adăuga secţiuni suplimentare de bară Kelly. Troliul hidraulic Brevini cu frână automată previne derularea cablului, iar limitatorul cilindrului de săpare previne supra-extinderea şi riscul deteriorării

Monitorul din cabină afişează date ale forării, inclusiv adâncimea, indicatorii de presiune şi momentul de rotaţie. Utilajul dispune însă şi de toate funcţiile de buldoexcavator, inclusiv Auto Check şi Auto Idle.
Pilingmaster este acţionat de un motor diesel JCB EcoMax, compatibil cu norma Tier 4F, ce dezvoltă o putere de 81 kW (108 hp) şi un cuplu de 516 Nm. Capota motorului se ridică pentru a asigura un acces uşor la filtre şi la punctele de service. Ataşamentul de foraj se poate plia înainte pentru a permite accesul de service de la nivelul solului. Pilingmaster va fi livrat în echiparea standard cu sistemul telematic JCB LiveLink.

MEq
By MEq februarie 16, 2017 13:18