„Next Stage” la Intermat 2015 pentru producatorii de motoare

MEq
By MEq aprilie 28, 2015 01:15

„Next Stage” la Intermat 2015 pentru producatorii de motoare

Story Highlights

  • INTERMAT 2015, contextul potrivit pentru principalii producatori de motoare de a-si etala noutatile in materie de tehnologii
  • Marii constructori din domeniu iși aduc motoarele deja în pragul normei Stage V

Related Articles

Intermat Paris 2015 a fost contextul cel mai potrivit pentru ca principalii producatori de motoare sa-si etaleze ultimele noutati in materie de tehnologii. Si pentru ca standardele de emisii de evacuare sunt tot mai stricte, constructorii din domeniu iși aduc motoarele deja în pragul normei Stage V. Astfel, „competitia” cailor putere – fara a trece cu vederea performanțele, designul și eficiența consumului – este tot mai stransa. | Marius IANCU

stagev-ready

Deja EU Stage V?
Primul care bate pragul normei Stage V este producătorul german din Koln, Deutz, care a anunţat ca motoarele sale diesel de la 2.9 la 7.8 l capacitate sunt deja gata pentru standardul aşteptat să intre în vigoare în Europa abia in ianuarie 2019. Motoarele expuse au putut fi identificate la târg după logo-ul “Stage V ready”. Germanii au reproiectat de la zero părți substanțiale din gama lor de motoare, incluzand cele mai recente tehnologii de post-tratare. Împreuna cu un filtru de particule diesel sigilat (DPF), motoarele sunt deja conforme cu norma Stage V, ceea ce înseamnă că utilajele pe care se regasesc nu necesita modificări costisitoare pentru a îndeplini viitoarele norme de emisii, deoarece dimensiunile şi designul motoarelor rămân aceleași. Deutz a expus la târg şi sistemul modular de post-tratare de evacuare DVERT (Deutz Variable Emission Reduction Technology). Interesant la acesta este ca toate elementele sistemului pot fi combinate între ele pentru a obţine rezultatul dorit în ceea ce privește performanțele motorului si respectarea limitelor de emisii.

Nici Kohler nu a stat degeaba, venind la Paris cu cel mai nou motor diesel al sau: KDI 3404 – expus in Europa pentru prima data la Intermat. KDI 3404 este “Stage V Ready”, noua serie de motoare fiind deja pregătită pentru viitorul standard european de emisii Stage V. Platforma lui KDI variază între 30 şi 100 kW, cuprinzând trei versiuni: de 1.9, 2.5 şi 3.4 l. KDI 3404 are toate ingredientele pentru a fi un motor puternic si compact: 4 supape/cilindru, turbină “single stage”, sistem common rail de înaltă presiune, injectoare cu solenoid, sistem EGR cu supapă controlată electronic. Motorul a fost dezvoltat avand la baza principiul “best fit” – o combinaţie de eficienta îmbunătăţită şi design compact si este mai economic cu până la 10% fata de modelele anterioare.
IMG_0106

Putere scandinava…
Scania a adus la Intermat motoare Stage IV: DC09 de 9 litri (202-294 kW), DC13 de 13 l (257-405 kW) şi puternicul DC16 V8 de 16 l (405-566 kW). Acestea sunt compatibilie cu norma Stage IV; au tehnologie EGR şi SCR pentru controlul emisiilor; nu au filtru de particule; au sistem de injecţie common-rail Scania XPI (extra high pressure injection), cu control electronic al injecţiei; dispun de sistemul „Scania engine management” pentru controlul de înaltă precizie a combustiei şi post-tratării. Toate 3 au aceleaşi dimensiuni de instalare, indiferent de nivelul emisiilor, astfel ca se reduc semnificativ eforturile producătorilor originali de echipamente – OEM – la instalarea lor pe diferite masini.
IMG_0207Vecinii si totodata concurenta lor, Volvo Penta, au prezentat două noi unităţi diesel off-road, de 5 şi de 8 l, cu o platformă cu un design total nou. Cilindreea a fost mărită comparativ cu versiunile anterioare, noile motoare avand o rigiditate îmbunătăţită a blocului motor, precum şi un cuplu mărit la turaţii reduse. Totusi, în ciuda creşterii cilindreei, consumul de combustibil e redus cu până la 2.5%. Pentru reducerea emisiilor, versiunile Stage IV de la Volvo Penta folosesc doar tehnologie SCR, în loc de DPF sau DOC – în varianta cu SCR, instalarea şi mentenanţa motoarelor sunt mult simplificate. Toate motoarele Volvo Penta, indiferent de stadiul de emisii, au o amprentă comună, ceea ce face mai ușoară pentru OEM proiectarea și instalarea lor pe masini.

… si concurenta anglo-americana
Aparţinand acum Rolls-Royce Power Systems, MTU a expus la Paris seriile de la 1000 la 1600, cu puteri între 100 şi 730 kW, compatibile cu Stage IV. Seria 1000 cu 4 cilindri în linie şi Seria 1300 cu 6 cilindri în linie din gama de puteri sub 560 kW sunt concepute pentru aplicaţii în sectoarele de construcţii, industrie şi agricultură. Insa vedeta a fost motorul în 10 cilindri din Seria 1600, gandita de MTU ca o „familie de motoare off-highway” complet independentă, pentru construcţii şi industrie, cu Stage IV, puteri între 560 şi 730 kW, sistem de injecţie de înaltă presiune şi EGR răcit.

Gama de motoare expusa a producătorului american Cummins a avut puteri între 37 şi 503 kW, compatibile cu Stage IV, cu unităţi ce pot fi integrate in peste 400 de utilaje de la aproximativ 70 de producători. Este vorba de modele precum: QSF2.8 şi QSF3.8 în 4 cilindri, destinate echipamentelor compacte; QSG12, pentru maşini cu puteri mari; QSB4.5, QSB6.7 şi QSL9, pentru echipamente medii, dar si vârful de gama QSX15. Tehnologia prezentata la Intermat reduce consumul cu cel puţin 10% şi emisiile, iar turbina cu geometrie variabilă Next Generation îmbunătăţeşte eficienţa cu până la 12% la turaţii joase ale motorului. Totodata, modulul EcoFit Single Module, proiectat pentru motoare din gamele de aplicaţii medii şi grele, este cu până la 60% mai mic şi cu 40% mai uşor, comparativ cu sistemele actuale combinate SCR şi DPF.

MEq
By MEq aprilie 28, 2015 01:15