Mult așteptatul excavator hibrid de la Kobelco intră oficial pe piața europeană

MEQ
By MEQ iunie 8, 2017 18:55

Mult așteptatul excavator hibrid de la Kobelco intră oficial pe piața europeană

Kobelco Construction Machinery Europe B.V. (KCME) anunță că noul excavator SK210HLC-10 – primul excavator hibrid din lume cu acumulator litiu-ion – din clasa operațională de 20 t și cu motor conform cu standardul de emisii Stage IV (Tier 4) este disponibil acum pe piața europeană.

Excelența tehnică și experiența au permis companiei Kobelco să ofere cea mai recentă tehnologie hibridă într-una dintre cele mai exigente clase de greutate operațională. Punctul central al excavatorului SK210HLC-10 sunt cele două unități principale de acționare. În primul rând, utilizarea unei baterii litiu-ion de mari dimensiuni care permite o retenție mai mare a energiei stocate, ce asigură necesarul de electricitate pentru noul generator de 25 kW dezvoltat de Kobelco. În al doilea rând, motorul diesel supraalimentat Hino Motors Stage IV (Tier 4) – același motor care acționează și modelul convențional SK210LC-10.

Cei 25 kW ai noului generator de pe SK210HLC-10 sunt comparabili cu puterea motorului unui excavator mai mare de 5 tone. Cu motorul funcționând la sarcină normală, generatorul inversează sensul și încarcă noua baterie litiu-ion – nivelurile de încărcare pot fi văzute instantaneu prin intermediul sistemului de monitorizare din cabină. Cantitatea de energie electrică stocată alimentează, de asemenea, noul motor electric de rotire și oferă o mai mare funcționalitate de control în ceea ce privește răspunsul și operarea fără probleme. Deoarece motorul de rotire este acționat electric și nu este conectat direct la sistemul hidraulic, sarcina motorului nu este afectată, acest lucru contribuind la eficiența excepțională a consumului de combustibil. Un alt plus al motorului electric de pivotare este funcția sa de regenerare – când decelerează, acesta generează încărcarea bateriei litiu-ion.

Eficiența consumului de combustibil este îmbunătățită în continuare prin folosirea energiei electrice, în contrast cu creșterea turației/performanței motorului și a anumitor funcții ale pompei hidraulice. Motorul de pe SK210HLC-10 este proiectat să funcționeze la o turație/sarcină consistentă pentru majoritatea aplicațiilor de lucru, iar orice sarcină suplimentară a motorului este contrabalansată de energia electrică furnizată de generator. Cu o reducere de 120 rpm a turației de operare (1.880 rpm comparativ cu 2000 rpm la modelul convențional SK210LC-10), consumul de combustibil este din nou redus.

Comparând modelul hibrid SK210HLC-10 cu echivalentul său SK210LC-10, Kobelco a arătat în testele efectuate că folosirea „modului H” este la fel, dar cu o reducere semnificativă a consumului de combustibil de 12,3% pentru utilajul hibrid . În același timp, volumul de săpare nu a fost compromis – viteza de lucru se potrivește cu cea a lui SK210LC-10. În plus, nivelul de productivitate al SK210HLC-10 (m3/l) oferă o creștere de 14,2%.

SK210HLC-10 este considerat unul dintre cele mai bune din clasă în ceea ce privește emisiile de CO2, obținute prin eficiența superioară a consumului de combustibil și utilizarea celei mai recente tehnologii hibride. O astfel de tehnologie merge mână în mână cu un sistem SCR și cu filtrul de particule diesel (DPF). Încă o dată, Kobelco a ridicat ștacheta în termenii unei reduceri semnificative a amprentei de carbon, oferind totodată o eficiență operațională mai mare – afirmată în plus și de motivul globului pământesc inscripționat pe utilaj.

La fel ca toate excavatoarele Generației 10, durabilitatea crescută poate fi atribuită componentelor structurale revizuite, care promovează reputația Kobelco pentru rezistență și fiabilitate. Sistemul Arm Interflow este utilizat automat la coborârea brațului pentru a reduce energia solicitată de la pompa principală. Excavatoarele vin din fabrică echipate standard cu circuite pentru cuple rapide.

Configurațiile alternative ale lui SK210HLC-10 și sistemul de garanție extinsă sunt, de asemenea, disponibile pentru a se potrivi piețelor mondiale și cerințelor clienților, inclusiv o versiune de tren de rulare îngust cu o lățime totală de 2.800 mm față de standardul de 2.990 mm.. Kobelco oferă o garanție extinsă de cinci ani (sau 10.000 de ore) pentru componentele de pe modelul Hybrid.

„Suntem foarte încântați să lansăm în sfârșit modelul SK210HLC-10, după mulți ani de inovare și dezvoltare. Tehnologia hibridă originală a Kobelco s-a îmbunătățit semnificativ de când am prezentat pentru prima oară, la Intermat 2006, în Paris, prototipul hibrid, cel mai recent utilaj al nostru fiind dovada că numele Kobelco este acum o autoritate în dezvoltarea excavatoarelor hibride. SK210HLC-10 are unul dintre cele mai performante sisteme tehnologice dintre toate excavatoarele hibride de pe piața europeană. Și nu e remarcabil numai pentru că este un hibrid în clasa competitivă de 20 de tone, dar are și o capacitate excepțională de a crește nivelul de productivitate, reducând totodată costurile operatorului. Consumul redus de combustibil este o caracteristică cheie a modelului SK210HLC-10, dar acest lucru este și mai impresionant dublat de eficiența operațională și performanța îmbunătățite”, a afirmat Peter Stuijt, Kobelco Product Marketing Manager.

MEQ
By MEQ iunie 8, 2017 18:55